Ksungam Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Snublet i ledningen mens det var koblet i laptopen i dag, og etter dette har det ikke funket Det er ingen synlige tegn på brudd i ledningen eller noe slikt, men det er ingen lyd å høre, verken fra laptopen eller mp3-spilleren. Tror dere at det er mulig å fikse selv? I så fall hvordan? Har hørt noe slikt om at man har garanti på alle koss-headsett, men jeg kjøpte det i fjor sommer i Tyskland, og kvitteringen er gått tapt for lengst, da har jeg vel ingen sjangs? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er livtidsgaranti på porta pro. Hadde ikkje kvitering på det eg hadde heller men fekk eit frå fabrikken til 50 kr. Det var igrunn brukt men nokon hadde bytta det inn på garantien og fabrikken hadde reparert det. Virka heilt nytt det eg fekk.. Bytta det forøvrig inn i ein spaceworld butikk i bergen.. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Kan jeg levere det i en hvem som helst butikk som selger Koss uten kvittering? Hvor lang tid tok det før du fikk det nye? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Fekk det "nye" med ein gang over disk.. Meinar du kan levere det inn alle plassar dei sel porta pro.. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Tviler på du får noe uten kvittering, jobbet selv på Elkjøp en stund og der var det ingenting å få igjen om man manglet kvittering. Det er det samme om det er headset eller kjøleskap. Men du kan alltids prøve Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Er ikke akkurat det samme mtp. at det er LIVSTIDSGARANTI, ergo så har det i teorien ikke noe å si hvor man kjøpte det. Det skal ikke koste dem noe å sende det inn og få det reparert eller hva de gjør. Endret 27. juni 2008 av M@R7!N Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Man kan sikkert levere det inn overalt ja, men de vil sikkert ha kvittering for det. Sånn er det bare. For alt butikken vet så kan det være tyvgods. Det koster nok ikke noe for bedriften som sender det til produsent/rep. Kunden får nytt med en gang over disk (om de ikke er kresen på kvitteringen). Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du er heldig om du får noe som helst. "livstidsgarantien" til Koss er egentligt helt rævva.' Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet. For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges. Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt. Garantien gjelder kun for privatpersoner. Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere. Garantien dekker: • Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer REKLAMASJONER I HENHOLD TIL FORBRUKERKJØPSLOVEN Ved feil og mangler som faller inn som reklamasjon under forbrukerkjøpslovens §27 vil Tura Scandinavia AB dekke fraktomkostninger. Tura Scandinavia AB vil i henhold til forbrukerkjøpsloven §30 avgjøre hvilken type avhjelp som skal benyttes. Ved alle reklamasjoner SKAL original kvittering følge varen. Tura Scandinavia AB forbeholder seg retten til å endre disse betingelser uten varsel. Oslo, mars 2005 Tura Scandinavia AB Kilde: http://koss.no/start.garanti.html Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Godt mulig garantien er rævva på papiret, men i praksis er det ofte noe annet. Når jeg jobbet på elkjøp så fikk kundene bytte headsettet selv om det var fysisk ødelagt (uansett hvor gale det var). Man får nytt headset med en gang grunnet at det er direct credit på de, og sendes ikke på rep - da slipper man ventetid og få høre at det var ens egen feil at det er ødelagt. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 De har vel endret garantien sin i det siste? For jeg kjøpte Koss med lovnad om at all bruk og slitasje ble dekket av garantien. Expert har vel droppet å selge Koss nå, nettop pga. innskjerpning av garantien. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) Mitt Porta Pro headset har begynt å fuske litt, så jeg sendte email til KOSS og de ba meg ta kontakt med et norsk firma som tar seg av garanti sakene. Følgende email kan benyttes: [email protected] Sendt email dit idag, så jeg vet ikke hvordan prosedyren vil være for å få dem reparert. Telcontar Endret 25. juli 2008 av Telcontar Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Hvis du evt. ikke skulle få et nytt på garantien uten kvittering, så anbefaler jeg å kjøpe på komplett.no e.l Komplett lagrer alle kvitteringer på brukeren din, og da er det bare å sende inn og kreve nye. Lenke til kommentar
Renox Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Mine Porta Pro har nylig blitt ødelagt. Fikk de i julegave, så vet ikke helt hvor de ble kjøpt. Kan jeg likevel bare gå på en hvilken som en butikk som selger porta pro, for så og få et nytt ett? Lenke til kommentar
heisatan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Beklager gutter og jenter, men har dere lest kontrakter som Koss leverer med sine produkter med livstidsgaranti? Alt i alt så får dere kun reparert/nytt produkt, i bestefall, hvis elementet har blitt avmagnetisert eller rett og slett blitt ødelagt av tidens tann. Det betyr at du ikke får bytte dersom: Ledningen fra elementene har begynt å avisolere seg selv (skjedde med meg) Ledningen fra elementene har blitt dratt litt ut. Skomgummien rundt elementene blir ødelagt. Bøylen knekker. "knottene" som holder elementet fast til selve aluminiumsbøyla blitt slitt ut/ikke sitter fast lenger Mange andre grunner og, men der er vel de mest notoriske xD Lenke til kommentar
heisatan Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Godt mulig garantien er rævva på papiret, men i praksis er det ofte noe annet. Når jeg jobbet på elkjøp så fikk kundene bytte headsettet selv om det var fysisk ødelagt (uansett hvor gale det var). Man får nytt headset med en gang grunnet at det er direct credit på de, og sendes ikke på rep - da slipper man ventetid og få høre at det var ens egen feil at det er ødelagt. Det kan vel ikke stemme? :O Jeg måtte sende inn 3 av mine koss headsett, nettopp fordi de i butikken sa at de måtte det for å avgjøre om feilen var selvforskyldt eller ikke. Det innebar 4-8 ukers venting. En gang fikk jeg ikke tilbake headsettet en gang. Jeg måtte og fylle ut et skjema som jeg måtte sende sammen med produktet. Lenke til kommentar
Renox Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Beklager gutter og jenter, men har dere lest kontrakter som Koss leverer med sine produkter med livstidsgaranti?Alt i alt så får dere kun reparert/nytt produkt, i bestefall, hvis elementet har blitt avmagnetisert eller rett og slett blitt ødelagt av tidens tann. Det betyr at du ikke får bytte dersom: Ledningen fra elementene har begynt å avisolere seg selv (skjedde med meg) Ledningen fra elementene har blitt dratt litt ut. Skomgummien rundt elementene blir ødelagt. Bøylen knekker. "knottene" som holder elementet fast til selve aluminiumsbøyla blitt slitt ut/ikke sitter fast lenger Mange andre grunner og, men der er vel de mest notoriske xD Min Porta Pro er ikke "synlig" ødelagt. Mistet/har fått svekket lyden i den høyre høytaleren bare, har ikke skadet det på noe måte. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ville bare opplyse om at jeg fikk mitt Porta Pro sett tilbake idag. De har gjort følgende: byttet elementene byttet ledning byttet putene (jeg hadde noen uorginale fra Sennheiser) Alt i alt, super service og lynkjapt Telcontar Lenke til kommentar
Renox Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Ville bare opplyse om at jeg fikk mitt Porta Pro sett tilbake idag. De har gjort følgende: byttet elementene byttet ledning byttet putene (jeg hadde noen uorginale fra Sennheiser) Alt i alt, super service og lynkjapt Telcontar Leverte du det inn i samme butikk som du kjøpte det? Hadde du forrestn også kvitering på de? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Min var kjøpt på Hifiklubben i 2002 eller no slikt, så jeg hadde ingen kvittering. Så de kunne ikke ta imot uten kvittering. Hvis du ser min første tråd i denne diskusjonen så ser du email adressen du må henvende deg til hvis du ikke har kvittering. Deretter sendte jeg Porta Pro settet via Posten til adressen jeg fikk opplyst om å sende til. Tror det tok ca. 1 uke før jeg hadde settet tilbake. Telcontar Endret 6. august 2008 av Telcontar Lenke til kommentar
Renox Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Min var kjøpt på Hifiklubben i 2002 eller no slikt, så jeg hadde ingen kvittering. Så de kunne ikke ta imot uten kvittering. Hvis du ser min første tråd i denne diskusjonen så ser du email adressen du må henvende deg til hvis du ikke har kvittering. Deretter sendte jeg Porta Pro settet via Posten til adressen jeg fikk opplyst om å sende til. Tror det tok ca. 1 uke før jeg hadde settet tilbake. Telcontar Ahh..okey. Alt i alt, betalte du mye i frakt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå