Gå til innhold

De kuleste karakterene i filmhistorien


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Tony Montana - Scarface

 

"Say hello to my little friend!"

 

 

 

 

Vincent And Jules - Pulp Fiction

 

 

 

Pai Mei - Kill Bill Vol. 2

 

 

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Er ikke en tatovert leiemorder som feller en tåre da han dreper sine ofre? Det er jo, Yo Hinomura.

1179951968_crying_freeman1lit.jpg

 

 

Også er denne karen konge. Til dem som ikke vet hvem han er så er det.. King Kong!

Men, han var egentlig kulest i originalen, da var han stor.

king_kong_movie_roar.jpg

Lenke til kommentar

Roy Batty (Blade Runner):

 

n817700510_1848452_7523.jpg

 

De som kjenner meg vet hvilket religiøst forhold jeg har til Ridley Scotts kultklassiker Blade Runner. Og hva er vel da mer naturlig enn å starte denne listen med den desidert kuleste rollefiguren gjennom tidene, nemlig Roy Batty. For å oppsummere Roy kort så er han en replikant (menneskelignende robot, Lars anm.) som er like poetisk som han er brutal og nådesløs. I Blade Runner får Rutger Hauer/Roy æren av å fremføre den beste monologen som noensinne har blitt skrevet:

 

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

 

 

Kakihara (Ichi the Killer):

 

n817700510_1848455_5005.jpg

 

Kakihara fra Takashi Miikes mesterverk "Ichi the Killer" er sammen med overnevnte Roy Batty min favorittantagonist. Kakihara er den perfekte blanding av sadomasochist og moteløve, noe som legemliggjøres av hans ekstravagante klesplagg og oppskjærte ansikt.

 

 

Ash (Evil Dead-triologien):

 

n817700510_1848454_2348.jpg

 

Man kan ikke lage en slik liste uten å nevne vår alles B-filmfavoritt Bruce Campbell. Og det er dermed ikke mulig å komme unna Evil Dead-triologiens Ash. En mann som erstatter sin høyre arm med en motorsag fortjener definitivt hederlig omtale under Oscar-utdelingen. Groovy!

 

 

Lola (Lola Rennt):

 

n817700510_1848456_8268.jpg

 

Lola var høyst trolig min aller første virkelige filmkjærlighet. Franka Potentes røde hår og utrolig karisma gjorde henne til en øyeblikkelig hit.

 

Franka, hvis du leser dette så håper jeg snart får svar på de brevene jeg har sendt nedover. Håper forresten du setter ekstra pris på de vedlagte bildene.

 

 

Zed (Zardoz):

 

n817700510_1848460_681.jpg

 

Fra å være tidenes James Bond gikk Sean Connery over til å spille i noen litt mindre profilerte filmer. Zardoz er en av de filmene vår godeste Sean sikkert skulle ønske at han aldri gjennomførte. I Zardoz spiller han en ensom vandrer med navn Zed som bestemmer seg for å gjøre opprør mot den onde Guden Zardoz som hersker over mennene og får de til å hate sin egen penis(!). Legg spesielt merke til ridestøvlene, den røde trusen og ikke minst den fantastiske hestehalen. Ahh, sexgud!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...