Opelduude Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Uannsett hva jeg gjør så har jeg alltid dårlig ånde. Pusser tenna og bruker sånn tannskyllemiddel eller hva man kaller det. Den blå sterke fra colgate. 10 minutter etterpå så har jeg like dårlig ånde igjen :S Fungerer og tygge tygiss, men det blir litt dyrt i lengden og tygge det hele dagen. Noen som har noen tips og råd. Nesten så jeg tar et skritt bakover når jeg snakker med folk. Har sett litt på SB12, noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er flere faktor som føre til dårlig ånde: Tom mage. "Det du spiser" Overdose av supplementer e.g jod. Bakteriodosis. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Du nevner nesten alt. men er du flink til og bruke tanntråd mellom tennene? Det er syko til lukt som legger seg mellom der. masse råtne matrester Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Munnvann funker fett ja . Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Er du sikker på at du ikke bare innbiller deg at du har dårlig ånde? Uansett, sånn tungeskrape er visst ganske effektivt mot dårlig ånde. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Du spør om SB12. Jeg har ingen personlige erfaringer, men har hørt mye godt om den fra andre. Men det er jo ikke for alle tilfeller da. Den er litt dyr, men kan kanskje være en idé å teste hvis du er veldig plaget av det. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har du prøvd Listerine(?) (Reklame på TV...den som eksploderer i munnen)? Denne skal visst nok drepe alle bakterier i munnen og gir frisk pust! Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er ingenting som slår skikkelig tannpuss 3 ganger for dag(tungepuss også). Pluss tanntrådoverhaling og vademekum munnvann Gidder du og følge disse rutinene en stund , så vil nok ånden din bli merkbart bedre. Om det ikke er snakk om en tannkjøttsykdom da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg synes SB12 funker ganske greit, holder vel ikke helt i 12 timer som de skryter av men det duger. Ulempen er jo den latterlig høye prisen. De har vel fordoblet prisen siden det ble lansert.. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Pusser du tunga da? Mesteparten av den dårlige ånden sitter der.. Puss den med tannbørsten, oppå og rundt, til "den smaker godt". Bruk tanntråd, bakteriene mellom der lukter skikkelig høgg. Og er du sikker på at du ikke innbiller deg det? Kan hende ånden ikke er så ille som du tror.. Sterk mat og LØK ikke minst, kan gi dårlig ånde forresten... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Håpløst mye tannpleie folk driver med for tiden. Bare synd at bakteriene som egentlig skal beskytte munnen blir pusset og vasket vekk med giftstoffer som tannkrem og skyllevann. For min del pusser jeg tennene UTEN tannkrem og bruker sjelden tannstikker/tanntråd. Har aldri opplevd dårlig ånde. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er ikke like lett og oppdage sin egen ånde som andres. Jeg har brent meg på slik overtro før Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg bruker tanntråd og pusser tenna hver morgen og kveld. Har fått høre på skolen at jeg er flink til og få folk til og gi meg tyggis. Skal prøve den SB12 greia, får koste hva det koste vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå