Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Skulle på reportasje i dag. Det endte slik at det var feil dag. Men en time på hurtigbåt var ikke bortkastet! Jeg fikk et par timer til fotografering på et sted jeg aldri har vært før, så det er jo bra. Resultatene som følger. Stillhet En stille dør En stor, rusten tønne Comments and critics welcome. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Flotte farger! Fine bilder. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Bilde 1 var sjef. Elsker styrken på fargen, og ikke minst fargen i seg selv. Har du trylla mye med det eller? Sånne bilder liker jeg veldig godt:) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Det er nok tryllet en del, ja. Jeg bruker mye tid på redigering, fordi ingen kamera i hele den ville verden kan gi meg de kontrastene og fargene jeg vil ha. Takk for kritikk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har advart deg før, kom deg bort fra mine locations Du får det ikke til likevel.... Joda, du har fått det til. I alle fall på første og siste bildet. Siden de to er så knakende gode burde selvkritikken ha nektet de to andre tilgang til tråden. Det første er i alle fall knakende godt. Det går rake veien ned i min mappe for gode bilder fra Akam. Kjempebra på alle mulige måter i mine øyne. Stramt og fint komponert. Skarpt og med flotte farger og kontraster. I det hele tatt helt etter mitt hjerte. Jeg tror jeg hadde tatt det eksakt slik selv. Det er ikke hver dag man kommer over et så fantastisk reint objekt som dette. "Abstraheringen" av tanken fungerer også meget bra for meg. Jeg liker at du ikke har falt for fristelsen å leke med dybdeskarpheten her. Dette motivet inviterer ikke til noe annet, men det lokker sikkert andre. Den grafiske effekten blir mest synlig på denne måten. Meget bra, men ikke samme høydare som det øverste bildet. Bildet av hele tanken hadde jeg neppe postet i dag, i alle fall. Og den hvite veggen med dør har heller ingen stjernekvaliteter i seg. Det er kun førsteklasses råvarer som gir kvalitet som har lang levetid. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Første og andre bildet var virkelig "WOW!", de andre to var nok mer i PM's gate Og som PM sa; stram og fin komposisjon. Veldig imponerende bilder! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 1 og 4 er i min gate. De to i mellom hadde bare endt opp på bildebrikken som dokumentasjon. Dvs det kan hende at jeg hadde laget noe ut av det andre, men ikke det tredje. Men når 1 og 4 er sterkest burde du heller spart på de to siste. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Grunnen til at jeg poster bildet av døren er nettopp dens ensartede farger og kalde ytre. At jeg får en følelse jeg ikke helt kan definere av det. Men alle er forskjellige. Selv liker jeg tanken godt, det er derfor den er med. Og jeg betviler sterkt at du, som ikke bare er trønder, men også sørflyttet trønder, noen gang har vært på Brasøy. Takk for fin kritikk. Edit: For å konkretisere hvorfor jeg liker bilde to, linjene i døra, med den sterke overgangen fra lyst til mørkt. Dette i sammenheng med den generelle endringen fra lyst til mørkt fra topp til bunn. Igjen, det er bare meg. Endret 16. juni 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Og jeg betviler sterkt at du, som ikke bare er trønder, men også sørflyttet trønder, noen gang har vært på Brasøy. Takk for fin kritikk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Ikke se så overrasket ut. Vel, har du vært på Brasøy? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ikke se så overrasket ut. Vel, har du vært på Brasøy? Neppe, men likevel: Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Anbefales forøvrig. Masse rustne tønner der, og ellers et meget vakkert sted. I samme slengen burde du prøve ut øya Aldra, samt Træna. I sommer er det dessuten festival der, med en del interessante artister. Så ta sjansen om du får den. Jeg har ikke sjansen, jeg skal til en annen festival på jobb. Generelt sett, ta en bilferie til Helgelandskysten. Lofoten er ingenting i forhold. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Simon. Når så du meg med bart? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Urk, bummer. My bad, tenkte på noen andre. Vel, refrase. Med tanke på at du er fra det gudfryktige Vestland tviler jeg på at du har vært på Brasøy. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Urk, bummer. My bad, tenkte på noen andre. Vel, refrase. Med tanke på at du er fra det gudfryktige Vestland tviler jeg på at du har vært på Brasøy. Nei, men jeg har vært på transvestitt-klubb i Berlin for å se de utmerkede Blue Girls opptre for en halv mannsalder siden. Uansett har jeg gjort en avtale med kartverket om at de neste utgavene av kystkartene skal inneholde markeringer over hvilke locations som tilhører meg. I mellomtiden få alle sammen holde seg borte fra alt som ligner dette stedet her. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Nuvel. Jeg tror heller det er PM som bør holde seg unna slike steder. De gjør ham til et ondt individ, og derfor bør man av almenpreventive hensyn hindre hans ferdsel til slike områder. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kule bilder, men er ikke dette strengt tatt en tank og ikke en tønne? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg lette også etter en tønne. Av disse likte jeg det første. Liker stemningen du har fanget. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nuvel. Jeg tror heller det er PM som bør holde seg unna slike steder. De gjør ham til et ondt individ, og derfor bør man av almenpreventive hensyn hindre hans ferdsel til slike områder. Er min ondskap så forferdelig da? Jeg stiller meg bak Harry Lime, når han i boken The Third Man av Graham Greene (og filmen med samme tittel) uttaler: "In Italy for thirty years under the Borgias they had warfare, terror, murder, bloodshed—but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love, 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock." Er ondskap altid like ille? Pleased to meet you. Hope you guessed my name, oh yeah. But whats puzzling you Is the nature of my game, oh yeah. Mvh PMnormal Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 For å fortsette med Stones. You can't always get what you want. Og for å illustrerer din ondskap vil jeg sitere sangen om Helgenen. En kvinne i et fremmed land er jaget og forfulgt; Hun jages av en skummel mann som har parkeringsmulkt; Så, PM, har du parkeringmulkt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå