Gå til innhold

Brødshivo - Et alternativ til ostesmørbrød! NB: Mange bilder.

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det egentlig noen forskjell på å spise dette og å spise selvkomponert ostesmørbrød med kniv og gaffel? Om det faktisk er en smaksforskjell er det kanskje verdt å prøve. Men om ikke så tror jeg at jeg holder meg til det tradisjonelle og mye enklere å lage ostesmørbrødet.

Forskjellen er at det er altfor mye ost i denne "retten", dette sammen med ferdig-oppskårete skiver gir følelsen av å spise ferdigtygget mat - noe jeg og flere som har prøvd det synes er kvalmt.

Lenke til kommentar
Er det egentlig noen forskjell på å spise dette og å spise selvkomponert ostesmørbrød med kniv og gaffel? Om det faktisk er en smaksforskjell er det kanskje verdt å prøve. Men om ikke så tror jeg at jeg holder meg til det tradisjonelle og mye enklere å lage ostesmørbrødet.

Første gang jeg prøvde det lagde jeg det i stekeovnen, og da vart bitene sprøe. Det er en av fordelene jeg ser ved å kutte skiva opp.

Lenke til kommentar
Forskjellen er at det er altfor mye ost i denne "retten", dette sammen med ferdig-oppskårete skiver gir følelsen av å spise ferdigtygget mat - noe jeg og flere som har prøvd det synes er kvalmt.

Du velger selv hvor mye ost du skal ha, og hvilken måte du "steker" den på. Kan uten problemer få til sprøstekt brødbiter med en smule smeltet ost og krydder, eller hva som nå enn tenner dine smaksløker. :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Her er min bilde-tunge brødshivo (skulle vært uttalt av Arne Brimi) opplevelse.

Med en vri. Varmluftsovn på 200 grader i 10 minutter. Crunchy!

dsc03512iz3.th.jpg dsc03514kz7.th.jpg dsc03515lk9.th.jpg

dsc03516js6.th.jpg dsc03517it7.th.jpg dsc03523nt2.th.jpg

dsc03521ci7.th.jpg dsc03524gy6.th.jpg dsc03527bo9.th.jpg

dsc03529sr4.th.jpg .....OM NOM NOM NOM.... dsc03534qo1.th.jpg

Jeg synes det var veldig godt å ha til middag, og kommer til å repetere dette ofte.

:thumbup::w00t:

Endret av Jahve
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Her er min bilde-tunge brødshivo (skulle vært uttalt av Arne Brimi) opplevelse.

Med en vri. Varmluftsovn på 200 grader i 10 minutter. Crunchy!

dsc03527bo9.th.jpg .....OM NOM NOM NOM....

Jeg synes det var veldig godt å ha til middag, og kommer til å repetere dette ofte.

:thumbup::w00t:

Om nom nom nom..

..skal definitivt testes!

Lenke til kommentar

Dette var jo genialt:)

Lag dere Chili salt

2-3 ferske chili

en par tre never med grov salt (litt usikker på hvor mye, men man kan alltids tilsette mer salt når man er ferdig om det ble for mye chili)

Hakk chilien.

Ha alt i en foodprossesor.

Ha kanskje i litt vann slik at man får chili og salt til og blande seg men ikke mye.

Kjør til det er greit blandet. Ha alt ut over en stekeplate, skjære fjøl eller lignende i et tynt lag og la det tørke. Er ikke sikker på hvor lang tid det tar. Hakk det opp litt hvis det er stor klumper og ha det i en salt/pepperkvern.

Chilien gjør slik at man ikke bruker så mye , for mye salt er jo ikke sunt, men man merker ikke at det er mindre salt i maten. Og man får en god chili smak.

Dette blir fantastisk, etter at jeg begynte med det på toasten må jeg bruke det på all lignende mat ostesmørbrød, pizza, osv

Et annet godt krydder jeg bruker mye er "Chili eksplosjon" fra Black Boy.

Endret av akle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøvde dette i går bare med en liten vri.

Kuttet opp hvitløksbrød i terninger, tok på peperoni kuttet opp i litt små biter, bacon (også delt i mindre biter), og så pizzaost på toppen. 7-8 min i ildfast form i ovnen. Ble meget godt, fikk ikke tatt noen bilder though.

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Prøvde dette i går bare med en liten vri.

Kuttet opp hvitløksbrød i terninger, tok på peperoni kuttet opp i litt små biter, bacon (også delt i mindre biter), og så pizzaost på toppen. 7-8 min i ildfast form i ovnen. Ble meget godt, fikk ikke tatt noen bilder though.

Hørtes nydelig ut :) Skal prøves!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...