Damp Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Noen fant denne for meg på Microplex, men er den til å stole på (skal brukes til grafikkort (GTX 280))? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...E&mcat=c531 Håper jeg virkelig ikke trenger å punge ut igjen for en ny PSU Endret 16. juni 2008 av Boom! Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 NB! Både 6-pins og 8-pins PCIe har 3 stk. ledere for +12V. De ekstra lederene er kun for at skjermkort (eller annen enhet) skal kunne kjenne av om strømforsyningen har 8-pins PCIe kontakt. 8-pins PCIe kontakt "tolkes" av skjermkortet som at PSU er kraftig nok. Lenke til kommentar
chr43 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg har samme problem, bare med et Geforce 9800GX2. Leste at kort generelt skal kunne dra opp til 150w gjennom 8pin kontakten mens 6pin har grense på 75w. Dette var visstnok bare øvre grense for hva kort KAN dra. Om en 6pin klarer å levere nok til et kort som bruker 8pin var det mange delte meninger om. Generelt fikk jeg inntrykk av at det var "kan gå, avhengig av kort og psu, prøv på egen risiko" som lyste mest gjennom. Er PSU'en kraftig nok, og kortet ikke trekker mer enn grensen for hva en 6pin kabel kan gi (noe som var vaskelig å finne ut), så skulle det gå bra. Har bestilt den kabelen fra microplex og satser på det beste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå