eUnaas Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg driver å ser på hjemmekino anlegg. Og har funnet ett pent-fansy Samsung anlegg. Men det har ikke Blu-ray. Hvor lenge regner man med at filmer dukker opp på DVD? Tror dere at Blu-ray vil ha lang levetid? Jeg tenker, at om 2-3år vil vel direkte streeming, mediapcer, (popcorn hour for de som kjenner til denne) domeinere? Eller? Dilemma mitt er engetlig litt det om jeg skal bruke 7000kr på ett hjemmekinoanlegg uten Blu-ray, for det vil jo være litt utdatert allerede nå. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 jeg vil tro at dvd vil holde bra i en 4-5 år til i allefall... årene går skremmende fort. Det kommer til å ta tid før folk har interesse av å skifte over til blu-ray i det hele tatt. Jeg regner også med at direkte streaming er fremtiden, men det blir ganske langt fram i tid. Folk flest har vel bare såvidt god nok linje til å streame ting i god kvalitet, og det bør være BEDRE enn DVD før jeg streamer noe som helst. I tillegg er jeg og veeeldig mange andre av den sorten som vil ha en fysisk disk å holde i hånden etter man har kjøpt den. Det samme gjelder jo selvsagt for musikk, hvor jeg kjenner i grunnen veldig få som kjøper digitalt på nettet og mange som kjøper plater i butikken Lenke til kommentar
radiated Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Så lenge folk sitter med store videosamlinger på DVD er det nok lenge til formatet dør ut, nye spillere er jo bakoverkompatible også. Når en film er spilt inn for bluray er det uansett bare noen tastetrykk unna å få filmen konvertert til DVD, og selve produksjonen koster maks en 5-er per plate. Det tar nok en 5-10 år før folks DVD-spillere er slitt ut, og da er det gode muligheter for at de kjøper er bluray i stedet. Time vill shåw Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Dessuten gir oppskalering DVD-formatet nytt liv. Utrolig forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå