johome Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) kan prøve å legge til "xmodule=vesa" i boot options (bilde 6). Får ikke til det. Uansett hva jeg prøver på , får jeg samme sluttmeldingen. Endret 20. juni 2008 av johome Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 har også lastet ned den versjonen av mandriva og kan bekrefte at den booter live CDen med en gang. altså man kommer rett på skrivebordet. men der er det også et Live install ikon. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Hvordan skal jeg tolke det ? Er kanskje filen ikke brent riktig ? Den booter ikke fordi den ikke ''liker'' maskinen min ? Får du noen av de oppstartsbildene som jeg får ? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 ja, men har ikke trykket esc og help. kommer du inn på skrivebordet? den skal automatisk komme inn på skrivebordet, må kanskje velge språk underveis. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg kommer desverre ikke inn på skrivebordet. Har prøvd både å la den boote både med Engelsk og Norsk uten at det hjelper. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvor er det den stopper? prøvd å ikke velge noen 3d effekter? du får spørsmål omm det rett før du kommer inn på skrivebordet Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Den booter systemet som i dette bildet : Når blåfargen har gått helt til høyre kommer meldingen : Mandriva Linux release 2008.1 (official) for i 586Kernel 2.6.24.4 - desktop 586 - 1 mnb on an i686/tty 1 Localhost login : _ Password _ Aner ikke hva jeg skal skrive her . Har prøvd det meste... Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Det er mulig du får bedre hjelp om du forsøker deg på (det norske) Mandriva-forumet: http://forum.mandriva.com/index.php?&op=Nor Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Takk for tipset! Jeg har nå satt inn et innlegg i forumet. Har ikke så altfor store forhåpninger , det er nemlig liten aktivitet i dette forumet. Ca 1 postering pr. uke..... Har også lastet ned Linux Mint. Den booter riktig. Kommer inn på skrivebordet : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå