Gå til innhold

Fagbrev som serviceelektroniker...gå i jobb eller mer utdanning..

Marv

Anbefalte innlegg

noen som har noen formening om hva som lønner seg etter man har fått fagbrev som serviceelektroniker.

bør man gå i jobb, eller kan det lønne seg å ta noe mer utdanning?

hva vil det da være smart å ta utdanning i, med tanke på fremtiden og IT!

reparasjoner av pcer, drifting av nettverk, support (tlf,mail osv)....

fyr løs... kom med tips og egne erfaringer :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med det å gå ut i jobb, er at man får en inntekt man senere har problemer med å miste.

Er du heldig, får du jobb i en bedrift som satser på videreutdanning, og får da betalt uansett.

Vil anbefale videreutdanning, om du har muligheten, hva motivasjon og økonomi angår.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Skal begynne i lære til høsten, i serviceelektronikerfaget. Planen min er å begynne på fagskolen etter fagbrevet er tatt, på fordypning elektronikk. Kanskje fagskolen kan være noe for deg også? De har jo også mye utdanning innen IKT. Flere som gikk i klassen min i år som skal begynne på Fagskolen i Gjøvik, drift og sikkerhet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Visst jeg skulle velge å få meg en jobb..... hva ville vært "lurest"?

jobbe på ett verksted eller søke support hos større selskaper, og "bygge seg oppover" i systemet?....

noen tips/råd å komme med?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke helt vet hva du vil så kan jo det og prøve litt forskjellige jobber være lurt. I og med du har fagbrev har du jo noe erfaring. Men som nevnt kan bordet fange og du kommer deg aldri ut i mer skole. Hva med ett høyskolestudium i det du allerede har fagbrev i?

Og f.eks jobbe på 1.linje support kan da neppe være så mye og stå etter, da ville jeg nok kanskje heller ha jobbet med elektronikk o.l som du har fagbrev i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...