Marv Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 noen som har noen formening om hva som lønner seg etter man har fått fagbrev som serviceelektroniker. bør man gå i jobb, eller kan det lønne seg å ta noe mer utdanning? hva vil det da være smart å ta utdanning i, med tanke på fremtiden og IT! reparasjoner av pcer, drifting av nettverk, support (tlf,mail osv).... fyr løs... kom med tips og egne erfaringer Lenke til kommentar
otis Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det lønner seg jo bestdandig å ta mer utdanning, ihvertfall nesten (90% kanskje?) Så det er jo smart. Men så er det ganske greit å begynne å jobbe i en bedrift og deretter avansere i den bedriften? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Problemet med det å gå ut i jobb, er at man får en inntekt man senere har problemer med å miste. Er du heldig, får du jobb i en bedrift som satser på videreutdanning, og får da betalt uansett. Vil anbefale videreutdanning, om du har muligheten, hva motivasjon og økonomi angår. Lykke til. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Hva bør man evt. satse på av videreutdanning da? blir enten utdanning, eller prøve å få en jobb på ett større verksted f.eks Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Skal begynne i lære til høsten, i serviceelektronikerfaget. Planen min er å begynne på fagskolen etter fagbrevet er tatt, på fordypning elektronikk. Kanskje fagskolen kan være noe for deg også? De har jo også mye utdanning innen IKT. Flere som gikk i klassen min i år som skal begynne på Fagskolen i Gjøvik, drift og sikkerhet. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Visst jeg skulle velge å få meg en jobb..... hva ville vært "lurest"? jobbe på ett verksted eller søke support hos større selskaper, og "bygge seg oppover" i systemet?.... noen tips/råd å komme med? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg ville nok startet i en bedrift hvor man kan jobbe seg oppover i systemet etter hvert. Heller det enn å bytte arbeidsgiver i hytt og pine. Lenke til kommentar
Marv Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 noen som vet hva slags lønn en "nybegynner" på support kan få, sammenlignet med en "nybegynner" som skrur maskiner? Lenke til kommentar
otis Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Nybegynnerer hos oss får vel 280000,- om jeg ikke husker helt feil. Jeg har 300000,- og har jobbet der i nesten 2 år. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvis du ikke helt vet hva du vil så kan jo det og prøve litt forskjellige jobber være lurt. I og med du har fagbrev har du jo noe erfaring. Men som nevnt kan bordet fange og du kommer deg aldri ut i mer skole. Hva med ett høyskolestudium i det du allerede har fagbrev i? Og f.eks jobbe på 1.linje support kan da neppe være så mye og stå etter, da ville jeg nok kanskje heller ha jobbet med elektronikk o.l som du har fagbrev i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå