Tommy Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Karakterene på videregående skole har veldig mye med hvor mye man gidder å jobbe, noe jeg syns er viktige egenskaper "i ganske mange jobber (tja, så godt som alle)" Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 I veldig, veldig liten grad. La oss dele opp skoleelever i noen grupper, ok? 1. De som jobber hardt uten å få noe annet enn middelmådige karakterer. 2. De som avskyr skolen og tavleundervisning - de vil bare bli ferdige så de kan komme seg ut i arbeidslivet. 3. De som får gode karakterer uten å jobbe hardt. 4. De som jobber hardt og får gode karakterer. 5. Resten. Gruppe 1 kan sikkert gjøre det kjempegodt i arbeidslivet, og det samme gjelder gruppe 2. Gruppe 3 kan fort løpe rett i veggen. Gruppe 4 tar høyere utdanning og må aldri se på vitnemålet sitt igjen. Gruppe 5 deles sikkert i to - de som utdanner seg, og de som ved å vise frem vitemålene sine "tar" jobber fra gruppe 1 og 2, de arbeidssomme, og gruppe 3, de potensielt late. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Nå drar vi den litt ut på viddene her. Tror vi konkluderer med at jeg mener seriøse firmaer ber om å få se vitnemål og at vitnemålet kan fortelle litt om personen, mens Skarstad og Juliess mener det motsatte... edit: ikke nødvendigvis det motsatte, men er uenige mente jeg... Endret 27. juni 2008 av Tommy Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Vel, selskapet jeg søkte hos ba heller ikke om det, om Jobzone har vist dem det allerede vet jeg ikke, men de ville bare ha CV'en, og så seg veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå