Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Atter en PC som henger seg

Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rundt på dette forumet om andre som også har problemer med at PC-en henger seg. Og selv om jeg for mye fine svar ut av det så veit jeg ikke om det gjelder for meg.

Det som skjer er 2 ting.

#1 Det ene som skjer er at PC-en henger seg (skjermen blir svart og lyden henger seg på siste tone spilt, til jeg dreper strømmen)

#2 Andre tingen som skjer er at skjermen blir svart og jeg får opp en melding om at skjermen ikke for noe input, lyden driver videre og skjerm bildet kommer tilbake etter 3-5 sekunder. Når bildet er tilbake får jeg feilmelding om at VPU har kræsjet og ATI restiller grafikkkortet.Det kan skje et par ganger i løpet av et par minutter før pcen henger seg helt som i første punktet.

Pcen kjører oppdatert windows XP og er virus- og spywarefri i følge de programmene jeg kjører. Jeg kjører også ATItool og Realtemp for måling av temperaturer. Pcen kan henge seg med en gang jeg starter windows eller ikke i det hele tatt paa flere dager, men det jeg har lagt merke til er at når grafikkortet er over 60 grader henger pcen seg regelmessig.

Jeg har også begynt å få flimrende pixeler.

Ellers er prossersor tempen på rundt 40grader når jeg ser film/musikk/surfer og grafikk tempen er rundt det samme

Hardware:

ECS Elitegroup P965T-A-PGA-775

Intel Core 2 E6300 @1.86GHz, m/bulk vifte

1Gb Corsair Value select DDR2 Pc 5300

Radeon X1900GT

NorthQ 4775-400 ATX, 400W

WD 250GB

Samsung DVD recorder

Utstyret er ikke spesilet bra men er alltids irriterende at ting ikke fungerer. Jeg har mine mistanker om at det må være enten strømforsyninga eller grafikk kortet som har problemer.

Og jeg skifta Biosbatteri og restilte alt der her om dagen, og la merke til at CMOS jumperen ikke var tilstede. har dette noe invirkning?

Skal muligens få låne NVidia 9800GT og 2GB ram av en kompis, så vil kanskje finne ut om det er skjermkortet. men da er jeg redd strømforsyninga blir for liten.

Om noen har noen tanker på problemet så mottas det med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet for å få testet en annen PSU? Jeg mistenker enten PSU eller skjermkort.

-KJ

EDIT:

Nei. CMOS jumper skal ikke være der. Hvis du setter på en jumper der resettes BIOS.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Ok. takk for hurtige svar. skal sjekke mulighetene for å få prøvd en ny /fungerende PSU fra en eller annen imårra. håper det er kuren på problemet.

er jeg heldig kan det fikses uten et stort innkjøp :)

forslag til rimmelig og stabil PSU på 500W-600W om det skulle trenges en ny en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...