ventura87 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg og noen kompiser skal til Alanya i sommer. Jeg regner med vi ikke er de første som reiser ned Det jeg lurer jeg på, er om dere som har vært der har noen tips & anbefalinger når det gjelder barer, restauranter, aktivitetet, utesteder osv. Har søkt på forumet, men fant kun et par navn på steder. Evt hvis det var andre ting du synes var bra/dårlig i Alanya. Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Av utesteder så ligger de jo tett på hverandre på havna. De jeg syns er bra er i alle fall Latino/Robin Hood, James Dean, London Underground og the Doors. Jeg vil ikke anbefale noen restauranter faktisk, det er så sinnsykt mye forskjellig så jeg ville bare prøvd meg fram! Av aktiviteter så er det jo båtturer, Jeep safari etc. Dere vil helt sikkert møte på folk som skal selge slike turer, enten på gata eller på stranda. Så har jo Alanya to vannparker også. Vannscootere er til utleie for 15min om gangen, men det er insanly dyrt. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Robin Hood, Havana Club og The Doors(spesielt hvis du er glad i litt skikkelig musikk). Dra en gang ned på en av de litt dyrere resturantene ved sjøen og spis skikkelig kebab, så får du se hvordan en kebab egentlig skal se ut og smake. Endret 16. juni 2008 av hasuwest Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Syntes egentlig det var alt for mye lokale gutter (som skremte og/eller opptok turist jenter) ved havnen til at det ble mulig å sjekke jenter der. Mitt tips er å dra ut litt tidlig og holde seg litt unna havna de første timene og få kontakt med jente gjenger i litt roligere omgivelser for å så dra på de mer tradisjonelle klubbene som nevnt over. Sånn vi fikk det til etterhvert hvertfall. Stedet vi fikk mest napp var faktisk "queens garden", (De har også et par morsomme kelner danser man kan joine når man har lært seg de ) som om dagen er en ok ute restaurant og om kvelden er det en dj som spiller der og de har en veldig grei bar. Men det er ikke langt fra club område nederst i havna og barene i handle området, så man kan fint kombinere det. Videre vil jeg anbefale å ikke kjøpe noe fake klær og uansett ikke bli med inn i butikkene uansett hva de sier. Har opplevd noen av de sleipeste salgsteknikkene noensinne i alanyna og da blir selgere i marokko, egypt og andre deler av tyrkia satt helt i skyggen på en negativ måte. Kvaliteten er heller ikke spesielt god, ene fetteren min ble lurt trill rundt i fjor og kjøpte et par tskjorter og et par jeans, de ble raskt slitt og prisene er faktisk ikke spesielt gode. Og selgere argumenterer på en helt idiotisk måte og forholder seg ikke til fakta for å villlede deg. Et argument som møtte oss igjen og igjen er prisen på orginal vare i Norge, noe som blir litt rart å sammenligne med når varen er fake (ulovlig å innføre til Norge), ikke har samme kvalitet som orginalen og alt er produsert i Tyrkia noe som medfører 0 i frakte utgifter. (mange fabrikker som bare lager fake-plagg i tyrkia, rundt i 20 i den provinsen alene hvis jeg husker riktig) Note: Det med at det er mye lokale tyrkere ute på de populære klubbene er ikke ment rasistisk på noen som helst måte. Men fakta er at det er veldig mange tyrkiske gutter som drar ut i alanya i forhold til hvor mange tyrkiske jenter, noe som skaper en dyp ubalanse og en del er dessverre veldig pågående på fulle jenter noe som kan skape bråk. Endret 17. juni 2008 av ~Alex~ Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Skjønner ikke at du sier at kvaliteten på klær er dårlige. De er jo faktisk sykt flinke på sånt, og jeg lover deg at 8/10 H&M plagg har "Made In Turkey" på de. Det er noe av det jeg liker best der. Billige klær som faktisk holder. Angående gutter ute ja, ikke-tyrkere skal være godt frampå for å få noe der ja;) Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Takker så mye for gode svar Shopping er ikke pri nr. 1, så det med klærne er ikke så farlig.. Hvordan er det med alkohol i muslimske land? Får man f.eks kjøpt sprit osv. i butikker/utsalg (flasker), og hvordan er prisnivået der? Og mener du Ms-Me at tyrkere har såpass mye bedre dametekke altså? Vi er sjanseløse? Endret 17. juni 2008 av ventura87 Lenke til kommentar
Ms-Me Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Du får kjøpt alkohol ja, men det er dyrt. Du kan få kjøpt øl for 1 euro på restauranter, men på utesteder koster det femtilappen og i butikken alt fra 15 og oppover.. I de små butikkene koster en flaske brennevin rundt 125. Haha, nja, det er mange tyrkere, og jeg syns mange er kjekke, så du kan ikke stå stille å bare titte, nei.;D Endret 18. juni 2008 av Ms-Me Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Øl dyrt nei!? Har vært der to ganger, rikitgnok siste gang for 2 år siden ... Da gav jeg 5-8 kr for en utepils. Ang. kebab, var selv i Egypt og kjøpte skikkelig kebab, smakte mye bedre enn pappkebaben her til lands. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Vær jævlig forsiktig med å spise kebab eller gatekjøkkenmat der nede. Det er ofte null hygiene på kjøkkenet og salat o.l. ligger i dårlig nedkjølte rom og blir guffen. Jeg brukte halve ferien i Tyrkia på hotellrommet med diare etter første kvelden ute på restaurant. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Skjønner ikke at du sier at kvaliteten på klær er dårlige. De er jo faktisk sykt flinke på sånt, og jeg lover deg at 8/10 H&M plagg har "Made In Turkey" på de. Det er noe av det jeg liker best der. Billige klær som faktisk holder. Angående gutter ute ja, ikke-tyrkere skal være godt frampå for å få noe der ja;) Vel som jeg skrev finnes det mange forskjellige fabrikker som lager fake-merker, så er nok litt tilfeldig hva slags kvalitet du får. Men det er forskjell på ekte merkevare som lages i tyrkia og ulovlige produkter som dette. Så du kan ikke direkte sammenligne HM klær laget i tyrkia med ulovlige kopier.. edit: oddvar, pilsen er en god del dyrere nå og drinkene lå vel på rundt 40kr når jeg var der i fjor. (i byen, ofte billigere på dritt steder langt utenfor) Endret 20. juni 2008 av ~Alex~ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå