TheMoonMan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Når man ønsker å ta portrettbilder av mennesker, og man ikke har slike "rullgardinbakgrunner" som man har hos fotografer, finnes det brukbare måter å gjøre dette selv på? Er det også noe man kan redigere fram, men vil det da se bra ut? Jeg har prøvd, laken, men det så mer eller mindre shabby ut... Og å redigere ble ikke så altfor bra, for jeg følte ikke akkurat meg som en ekspert i å legge til bakgrunn etterhvert. Tips og triks anyone? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 kansje et litt gråaktig laken? Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 kansje et litt gråaktig laken? Joda, går ann å prøve et slikt jeg. Det jeg prøvde var hvitt, men gjennomsiktig sånn halveis. Noe må jo gå Lenke til kommentar
buitre Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du kan alltid prøve backdrop designer fra digital anarchy. Koster litt( 199$). Du kan laste ned prøveversjon. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du kan alltid prøve backdrop designer fra digital anarchy. Koster litt( 199$). Du kan laste ned prøveversjon. ellers er belysning ett stikkord her har alt og si for å få til "fotografbakgrunner" Lenke til kommentar
stokes Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Belysning er roten til alt godt, ja Alt fungerer jo; gardiner, pledd, meterstoff +++ men min erfaring er at jo tykkere, jo bedre. Går du for stoff, så dra til etablerte stoffbutikker - da får du tak i store formater. Ellers er ikke bakgrunn på rull så fryktelig dyrt, du får 11m rull med 2,7 m bredde for en tusenlapp. Oppheng fikser man lett selv med litt improvisering. Spørs jo hvor mye du driver/ønsker å drive med dette, men er det satsing er det en god investering. http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.asp...2txt=Bakgrunner Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Takk takk, spesielt for linken!! Oppheng er ikke noe problem for en rørlegger, bare fikser noe rør osv:) Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvis ikke rynker o.l. er for store/markerte vil avstanden (økt sådan) fra motivet til bakgrunnen være behelpelig med å skjule skavankene som følge av objektivets dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå