Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Pcen Fryser, og slutter å virke

Anbefalte innlegg

Fikk

Komplett Gamer - Age of Conan Edition

på tirsdagen forrige uke, med Noen endringer; Asus P5N-E Sli, ATX, Socket-775 og Vista Home premium (engelsk)

Problemet er at pcen plutselig på ett eller annet tidspunkt bare fryser, og slutter å fungere, så jeg må restarte, dette skjer da vaneligvis mens jeg spiller, har skjedd mens jeg har spillt wow, eller Cs:Source. Dette skjer da nesten en gang annenhver time, og jeg har ikke noe peil på hva som er galt.

Tror dere det hjelper å reinstallere Vista?

Endret av Kongmarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nøyaktig samme problem på en HP M9254 med vista home ett eller annet. men skjer som regel når jeg åpner Utorrent eller bitcomet. eller surfer på nett. spiller jeg conan så får jeg en "strobe effekt" og en melding om at driver nkdl..... sluttet og virke men er gjenopprettet. problemene begynte etter at jeg fikk meg en HP W2207h skjerm. noen som vet noe/opplevd det samme?

Lenke til kommentar

i biosen. tenker det heter "jumper free settings" eller noe i den durn. det er heller ikke umulig du kan gjøre dette fra en av utilitisa fra cd'n til hovedkortet om du fikk med det.. det letteste er å gå inn i biosen..

delete knappen når du ser "p5n-e sli" merket.

Lenke til kommentar

har ingen fryse kræsj lenger, men nå slår pcen seg av plutselig helt, som om jeg har holdt inne Power knappen en stund :<, noen som vet hvorfor? Kan det være pga. overbelastning?

nvm, fikk lagt på litt mer Kjøle pasta på prossesoren :), (noobish komplett la på en bitte-bitte-bitte liten flekk med pasta som for lengst hadde tørka :<)

Endret av Kongmarius
Lenke til kommentar

hehe.. vet ikke hvem som er helt nobish.. men det skal ikke vere mye kjølepasta på. eneste oppgaven til kjøepasta er å fylle ugjenvhetene mellom cpu kjøler og cpu.. ikke å kjøle ned cpu.. hvis du har klint på med masse "kjølepasta" så vil du overopphete cpu.

Lenke til kommentar

Minnet går fint på 800mzh,det må stilles riktig.

Uppdate bios her er det fix for mange minne typer 4gb.

DDR mzh 800(er 400mzh cpu-z)

Dram voltage:2.1v

NB Core Voltage: 1.4v-->viktig og øke denne litt for 4gb.

tCL 5 (CAS Latency 5)-->timings for ditt minne

tRCD 5

tRP 5

tRAS 15

Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)

Advance Memory Settings

tRRD: AUTO

tRC: AUTO

tWR: AUTO

tWTR: AUTO

tREF: AUTO

Async Latency: AUTO

Minne skal alltid testet med memtest86+ 2.01

http://www.memtest.org/

Ikke feil her er det greit.

Det som mangler er ofte bacic forstålese av minne.

650i har satt opp det og går fint 800mzh og høyere.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

snippsat, jeg har hat 2 (!!) p5n-e sli.. ingen av dem var villige til å boote engang med minnet på 800mhz. mulig dette har blitt fiksa i en bios oppdatering.. mest sansynlig er du bare heldig med ditt eksemplar.. eller så har jeg vært uheldig 2 (!!) ganger. og på begge korta gikk netverket til helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...