Oppen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Gigabyte GA-X48-DQ6, X48, Socket-775, ATX, Silent Pipe, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16 tror jeg heller gaar for denne her. og kjorer paa med Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN trenger kanskje ikke vifta, med mulighet for klokking hvis jeg bestemmer meg for det:) Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det hovedkortet skal i hvert fall være meget bra. Og du har helt sikkert potensiale for å overklokke med det oppsettet du har valgt. Bare husk at hvis du nå velger å overklokke, så vil du ikke komme særlig langt med den boxed-kjøleren som følger med CPUen, særlig hvis du velger Quad. Kjøleren som følger med minnebrikkene får du nok fint lite bruk for, med mindre du finner ut at du vil blodklokke. Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 gaar for E8500 regner jeg med eller 8400. kjoper en bedre cpu vifte hvis jeg gaar for klokking. men hva tror du om rammen? burde jeg ta noe annet? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du bør helt klart velge E8400. Det er ikke verdt 550 kr for 0,16GHz mer, og det er en forskjell du kun kommer til å merke på kontoen, med mindre du benchmarker. Minnet er altså overkill når du nå ikke har noen store planer om å overklokke. Med de PC2-6400 brikkene jeg linket til over, bør du fint klare 3,6GHz på en E8400 uten å røre innstillingene for minnet. Pengene du sparer på å velge E8400 og de billigere brikkene kan du bruke på en Noctua NH-U12P eller Thermalright Ultra120Extreme Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Ok, tusen takk for hjelpen! da gjenstaar det bare aa lese litt om klokking, saa faar jeg se om jeg prover meg:) Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34067...led#ProductTabs strømforsyningen her er vel som den du linket. like mange PCI Express koblinger og Sats koblinger Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, det var den ja. Veldig bra PSU du kan ha i lang tid fremover. Eneste negative med den er at den ikke har avtagbare kabler. SKal du ha det, må du enten velge HX620W eller HX1000W. Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 tror ikke det skal være noen problem for meg. så går nok for den. Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 FSB=400 RAM=800 (1:1) er det det eneste jeg trenger å sette Biosen på så har jeg 3.6hz? leste litt rundt på forumet her. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, eller bare RAM på AUTO, så vil minnet automatisk kjøre på 800. Men ikke kjør FSB'en direkte opp på 400 med en gang! Det er sånn folk ødelegger komponenter ved overklokking. Øk med 5-10 av gangen og reboot maskinen, les av temp. og kjør evt. stresstester for å sjekke stabiliteten. Og det er som sagt begrenset hvor langt du når med boxed-kjøleren. Lenke til kommentar
sion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis du har litt tålmodighet ville jeg ventet til Intel slipper Nehalem i slutten av året. Da får du Intel prosessorer med innebygget minnekontroller som vil øke ytelsen til spilling mer. Minnekontrolleren skal ifølge ryktene støtte DDR3 Dagens prosessorer vil også bli billigere. Neste år kommer sannsynligvis Intel med 32-nm noe jeg er veldig spent på. Sion Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 tror ikke jeg har tolmodighet til det:) har jeg penger nok til aa avse kjoper jeg kanskje den nye prosessoren naar den kommer. kjoper Noctua NH-U12P med en gang jeg, saa er jeg sikkret. men ser ut som jeg tar 2 ATI i CF. de stresstestene, er det noe som er med, eller maa jeg laste ned? Lenke til kommentar
sion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 [quote name='Oppen' date='18/06-2008 : 16:14' post='11410358' tror ikke jeg har tolmodighet til det:) har jeg penger nok til aa avse kjoper jeg kanskje den nye prosessoren naar den kommer. kjoper Noctua NH-U12P med en gang jeg, saa er jeg sikkret.] Hvis du vurderer Nehalem når den kommer kan du ikke bruke Noctua NH-U12 eller dagens hovedkort LGA-775. Noctua NH-U12 støtter ikke LGA-1366 som blir helt ny socket fra Intel. LGA-775 kommer til å bli faset ut etterhvert. Nehalem utnytter DDR3 bra så da ville jeg heller ikke gått for DDR2 i et framtidig oppsett. Se socket her: http://anandtech.com/cpuchipsets/intel/sho...?i=3326&p=1 Sion Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville ikke ventet på Nehalem. Socket 775 kommer nok til å leve et stykke tid ennå, og Nehalem kommer til å være så dyr når den lanseres at det nok kommer til å gå noe tid før den blir priset på et nivå for "oss dødelige" (noe ala prisutviklingen på DDR3 vil jeg tro vi kan forvente). Og hvis man hele tiden venter på det nyeste nye, ender man opp med aldri å få kjøpt noe som helst. Kommer ALLTID noe nytt... Lenke til kommentar
Oppen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) sant saa sant Hugo. dropper nok aa vente paa den prosessoren, hvis ikke jeg ffar noe uventet med utgifter og maa spare meg opp igjen:) men er ikke lenge til DDR3 blir en bra mulighet aa gaa for vil jeg tro. Endret 18. juni 2008 av Oppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå