Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta opp engelsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva synes dere om dette brevet? Er det langt nokk og får med alt?

Navn

Klasse

Skole

Klagebrev angående engelskkarakter

Jeg, ’’navn’’, klager herved på min engelskkarakter og søker om at den skal bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4). Min engelskkarakter ligger for øyeblikket på karakteren 3. Dette mener jeg ikke viser mine engelskferdigheter. Jeg mener jeg har:

- God muntlig uttale

- Trenger liten/ingen bruk av ordbok for å finne ord

- Langt over middels ordforråd

- God forståelse for det engelske språk

- Muntlig aktivitet i timene

- Gjort alle lekser og innleveringer

Min engelsk lærer sa jeg ligger helt på grensen mellom karakteren 3 og karakteren 4. Jeg mener at jeg ligger høyt oppe på karakteren 4 i forhold til min engelskkompetanse. Jeg mener jeg har hatt høy aktivitet i engelsk timene, spesielt i siste termin, og at det er min forbedring som bør vises i karakteren siden karakteren skal komme ut ifra mine ferdigheter etter årets undervisning er fullført.

Jeg har stort ordforråd, og jeg mener også at dette ordforrådet ligger godt over de fleste 5er kandidater på første året. Jeg mener defor at min karakter i det engelske faget bør bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4).

Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Hey, her har jeg noe for dere!:p Jeg skal klage på engelsk karakteren min (standunkt) første år videregående: så jeg skrev to klagebrev så kan dere si hva som er best, å i tilfelle hva som bør endres eller er feil i den beste/dårligste ok? :thumbup:

Den første er på Engelsk som kanskje er et pluss? ser dere noen skrivefeil eller hva som bør skiftes?

Name: Ola Nordmann Date: 17th of June

School: Norges Skole

Class: 1c

Subject: English

Teacher: Kari Nordmann

Grade: 3

Improve my English grade

I am by this document making a complain against my English grade, and hoping for it to be improved from the grade three (3) and up to the wanted grade four (4). At this moment my English grade is three, but I don’t think this shows my performance in English class or my English skills.

Reason:

- Good oral qualifications

- Small amount in use of dictionary (for words)

- Far above the average vocabulary

- Good activity and performance in class (oral)

- Done all homework this year

My English teacher told me I was on the edge between three and four, but had to give me the grade three. I don’t think this is fair, because I think I got the qualifications needed for a higher grade.

I’ve bin active in class, I do the task’s the teacher gives us. I raise my hand in class to show my oral skills.

I also feel I have improved my performance in the English subject this second term. I think a bigger part of the foundation for my grade should be from the the last term then the first term because then we see my English improving. I take the subject serious and do my homework. It is also said that the grade should be put after my English education is complete.

I feel vocabulary is my strongest side, which I at least hope is above the average.

With this complain I request my English grade to be raised from my present grade three, to the requested grade four.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nummer to er norsk:

Navn: Ola Nordmann

Skole: Norges skole

Klasse: 1c

Fag: Engelsk

Lærer: Kari Nordmann

Karakter: 3

Forbedre min engelskkarakter

Jeg, Ola Nordmann, klager herved på min engelskkarakter og søker om at den skal bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4). Min engelskkarakter ligger for øyeblikket på karakteren 3. Dette mener jeg ikke viser mine engelskferdigheter.

Grunnlag:

- God muntlig uttale

- Trenger liten/ingen bruk av ordbok for å finne ord

- Langt over middels ordforråd

- God forståelse for det engelske språk

- Muntlig aktivitet i timene

- Gjort alle lekser og innleveringer

Min engelsklærer sier jeg ligger helt på grensen mellom karakteren 3 og karakteren 4. Jeg mener at jeg ligger godt oppe på karakteren 4 i forhold til min engelskkompetanse.

Jeg har hatt høy aktivitet i engelsk timene, spesielt i siste termin, og at det er min forbedring som bør vises i karakteren siden karakteren skal komme ut ifra mine ferdigheter etter årets undervisning er fullført.

Jeg har stort ordforråd, og jeg mener også at dette ordforrådet ligger godt over de fleste femmer kandidater på første året/femer kravet.

Jeg mener derfor at min karakter i det engelske faget bør bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...