thomassim Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Må ha ny laptop nå, og tenkte jeg skulle skaffe meg en fin og liten surfe-nedlasting-koble til tv og spille av filmer-laptop! Synes MSI Wind og iBook'en ser mest interessant ut, og iBooken får jeg for 3400-3500kr fra statene.. Så prisen er jo mer eller mindre den samme! Men åssen yter disse laptopene? Er iBook'en hakket bedre? iBook: 1.33gHz G4 Processor, 1GB of RAM (Upgradeable to 1.5GB , 40gb Hard Drive Combo Drive OS X Leopard 10.5 MSI Wind: Atom 1.6GHz 80GB 1024MB XPHome Asus EEE 1000 hadde også vært interessant, men aner jo ikke når den blir lansert.. Endret 16. juni 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hva med denne: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....12&cid=5546 Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Hva med denne: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....12&cid=5546 Aaaaaaltfor liten harddisk, og har lest mye rart om muligheten til å oppgradere minnet.. Men ja, vært innom den også.. Og til mitt bruk er den nok uinteressant.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Ingen som vet hvordan ibook'en er kontra wind'en? Lenke til kommentar
HighFlight Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hei! Jeg vet ikke så veldig mye om iBook, men har fått mye informasjon om MSI Wind da jeg mest sannsynlig vil kjøpe den selv. Når du sammenlikner spesifikasjonene mellom de to maskinene, synes jeg ikke Wind kommer dårlig ut med tanke på hvor liten den er. Jeg vet ikke hvordan en Intel Atom 1.6GHz er mot en 1.33GHz G4, men vil ikke tro at den er noe dårligere. I flere tester av MSI Wind har de sammenliknet Atom prosessoren mot noen Intel Core 2 Duo prosessorer som sitter i andre bærbare PC-er, og det er nesten samme ytelse. MSI Wind er også enkel å oppgradere selv. Du har muligheten til å bytte ut den medfølgende 80GB harddisken med for eksempel SSD eller en større harddisk. Du kan også oppgradere RAM'en til 2GB. Nå kjører jo også disse to maskinene to forskjellige operativsystem - Mac og Windows. Hvis du i utgangspunktet en Apple fan, da er det vel ikke å komme bort ifra at iBooken stiller sterkere uansett. Jeg synes likevel at Windows XP fungerer veldig fint fortsatt, og kommer nok til å gå for MSI Wind. Du skal være klar over at Wind kommer i 6-celler versjon også, noe som ifølge produsenten skal gi en batterilevetid på 5,5 timer! Jeg vet ikke hvordan dette er i praksis, men det vil bli fort avslørt i kommende tester. Du får uansett ha lykke til med kjøpet! Selv synes jeg MSI Wind er noe av det lekreste jeg har sett, og muligheten til å konfigurere både harddisk og RAM selv synes jeg gjør den til nåværende "vinner" innen dette segmentet. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ville nok satset på MSi Wind, en iBook med G4 prosessor og Leopard vil ikke akkurat være noen racer for å si det mildt, samtidig som du ikke vil ha muligheten til å kjøre noe X86 basert OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå