Gå til innhold

Overklokking Gigabyte x48t-dq6 og QX9670

Anbefalte innlegg

Jobber med å klare 4GHz på dette oppsettet, men plages med å komme til 3.9GHz. Har vannkjøling på CPU. Foreløpig så er alt på default bortsett fra:

Multiplier:9x

FSB Freq: 423Mhz

Minnetiming: 7-7-7-20

FSB volt: +0.10

CPU vcore 1.5v

Har disablet C.I.A.2 og disse turbo greiene på HK'et. Med dette oppsettet har jeg 3,8GHz stabilt 24/7.

Noen som har tips til hvilke andre innstillinger jeg bør justere på? Alt av tips mottas med stor takk :)

Mvh The7thSense

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å slakke litt på static tRead under advanced timings? Gigabyte entusiastkort har en liten tendens til å sette denne verdien litt for tight til tider, øk verdien med 2 fra den foreslåtte auto verdien mens du klokker cpu - sett den ned til minimum stabil verdi etterpå - denne har mye å si for minneytelse, jo lavere tall - jo bedre ytelse (samme som performance level på Foxconn kort)

Lenke til kommentar

rart skal være så vanskeligt

enst jeg gjøre satt fsb til 400 og mp 10 og satt ramtimings og alle voltsetting så vare gjørt

btw 1.57vcore for 4ghz er alt for mye

bruker ikke stor mer en 1.4v til 1.45

Endret av smy
Lenke til kommentar
rart skal være så vanskeligt

enst jeg gjøre satt fsb til 400 og mp 10 og satt ramtimings og alle voltsetting så vare gjørt

btw 1.57vcore for 4ghz er alt for mye

bruker ikke stor mer en 1.4v til 1.45

Hvilke RAM-timings og voltsetting bruker du da? Har du samme hovedkort?
Lenke til kommentar

Slakk opp på static tRead som jeg nevnte - pass på også at rammen din ikke blir overklokket - skal du prøve å klokke rammen bør du vente til du har funnet maks stabil cpu oc. Siden du har DDR3 utgavenskal du under ingen omstendigheter sammenligne med DDR2 timings - og volt spesielt.

Lenke til kommentar

Skal jeg justere tRead value eller tRead phase? Default på tRead value er 7 hos meg. Prøvde å justere til 9 og kjører memory multi (SPD) på 2.00D som tilsvarer 800MHz. Minnet kjøres i single channel 7-7-7-20.

Får ikke boota opp med 400MHz x 10 multiplier. Maskinen starter, slår seg av og starter opp med 333x10 etterpå.

Endret av The7thSense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...