ostveit Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hey Jeg har nettop besøkt skolearena og sett at min nåværende karakter i engelsk ligger på 3. Når jeg snakket med læreren sa hun at jeg var HELT på kanten til 4 og hun var ikke helt sikker på hva hun ville velge. Så nå som jeg fikk 3 så vil jeg gjerne sende inn en klage for jeg mener jeg skulle være en sterk 4er kandidat i engelsk. Problemet er at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal bygge opp klagebrevet. Her er noen ting jeg tror kan være lurt å få med, men hvordan skal jeg sette det opp? Jeg mener jeg har: - God muntlig uttale - Langt over middels ordforråd (til og med noen av 6er elevene spør meg om hjelp til ord i stilene/oppgavene sine) - God forståelse for det engelske språk - Muntlig aktivitet i timene - Gjort alt av hjemmeoppgaver Så hvis noen kunne gitt meg noen råd om hvordan jeg kan bygge opp brevet hadde det vert supert;) takk:) Bare så det er sakt er dette førsteår på videregående (faget er avsluttende) og også fint å få med at hittil har jeg harr 4+/5 i faget i både 8ende, 9ende, 10ende:P Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hva har du fått på de forskjellige prøvene da? Påsketentamen, juletentamen, julekarakteren, prøver i andre termin og første termin? Hvorfor jeg spør, er for å se om det er god grunn til å klage og se om du har hatt progresjon. Litt lettere å hjelpe da. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Tror ikke det spiller noen rolle hvilken karakter du fikk på ungd. skolen. Men du kan starte med. Jeg, "navn", klager herved på min engelsk karakter og søker om at den vil bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4) Og så er det bare å pøse på med argumenter for at du skal få karakteren 4. Men husk å hold deg saklig. Endret 16. juni 2008 av FooReXZ Lenke til kommentar
ostveit Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Tror ikke det spiller noen rolle hvilken karakter du fikk på ungd. skolen. Men du kan starte med. Jeg, "navn", klager herved på min engelsk karakter og søker om at den blir satt opp til fra tre (3) til karakter fire (4) Og så er det bare å pøse på med argumenter for at du skal få karakteren 4. Men husk å hold deg saklig. Tror du/dere det vil hjelpe meg å ta med noen negative ting for å få brevet mer saklig eller bare pøse på med positivt? Negativt kan være lite bruk av ordbok+orden. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hmm...lite bruk av ordbok er ikke negativt da! Det vitner jo om at du har et godt ordforråd. Ikke sant? Jeg skrev ikke noe negativt i mine klagebrev, iallfall, fikk heller frem det beste. Men jeg vet ikke om jeg kanskje skulle tatt med noe negativt. Lenke til kommentar
ostveit Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Men kunne noen satt opp et lite klagebrev på en 5-6 linjer for meg med de punktene jeg tok med? Har problemer med å få igang brevet, så hvis noen kunne laget et lite brev, gjerne bare med stikkord, så kan jeg fylle det ut xD (hvor langt bør brevet være?) Men kunne noen satt opp et lite klagebrev på en 5-6 linjer for meg med de punktene jeg tok med? Har problemer med å få igang brevet, så hvis noen kunne laget et lite brev, gjerne bare med stikkord, så kan jeg fylle det ut xD (hvor langt bør brevet være?) Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hva har du fått på de forskjellige prøvene da? Påsketentamen, juletentamen, julekarakteren, prøver i andre termin og første termin? Hvorfor jeg spør, er for å se om det er god grunn til å klage og se om du har hatt progresjon. Litt lettere å hjelpe da. Dette kan være viktig å få frem! Det var dét jeg vant på da jeg fikk medhold i min klage! Lenke til kommentar
ostveit Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Men bør jeg da be om en utskrift med mine karakterer fra min engelsk lærer? Får jeg husker ikke alle mine engelsk karakterer. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Hva har du fått jevnt over da? Tror du det er de skriftlige prøvene som har trukket deg ned, eller tror du det er de muntlige prestasjonene i timen? Du husker vel om du fikk ca. 4 eller 3 på årseksamen/sommertentamen og påsken? Endret 16. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
ostveit Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Fått mye 4/3 og 3/4 og 3+ eller 4, litt spredt over:P men hva synes dere om dette brevet? Er det langt nokk og får med alt? Navn Klasse Skole Klagebrev angående engelskkarakter Jeg, ’’navn’’, klager herved på min engelskkarakter og søker om at den skal bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4). Min engelskkarakter ligger for øyeblikket på karakteren 3. Dette mener jeg ikke viser mine engelskferdigheter. Jeg mener jeg har: - God muntlig uttale - Trenger liten/ingen bruk av ordbok for å finne ord - Langt over middels ordforråd - God forståelse for det engelske språk - Muntlig aktivitet i timene - Gjort alle lekser og innleveringer Min engelsk lærer sa jeg ligger helt på grensen mellom karakteren 3 og karakteren 4. Jeg mener at jeg ligger høyt oppe på karakteren 4 i forhold til min engelskkompetanse. Jeg mener jeg har hatt høy aktivitet i engelsk timene, spesielt i siste termin, og at det er min forbedring som bør vises i karakteren siden karakteren skal komme ut ifra mine ferdigheter etter årets undervisning er fullført. Jeg har stort ordforråd, og jeg mener også at dette ordforrådet ligger godt over de fleste 5er kandidater på første året. Jeg mener defor at min karakter i det engelske faget bør bli satt opp fra karakter tre (3) til karakter fire (4). Lenke til kommentar
foorex Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Syntes dette var bra jeg Hadde vært fint om noen andre hadde kommet med noen innblikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jo, det skal være kort og presist, noe det er. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 En koffert med penger, så får du nok en 6'er Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Greit klagebrev det der, men du MÅ ha med resultater.. Det blir veldig mye av hva du mener om egne ferdigheter. Det er godt mulig det stemmer, men for å overbevise de som mottar klagen trengs det resultater. De mottar mange klager og alle skriver mye positivt om seg selv. For mange stemmer det, men det er umulig for de som behandler klagen å vite i hvor stor grad det stemmer, så de tør ikke sette opp. De som blir godkjent og får satt opp karakteren er de som kan vise til resultater samt egen insats osv som du har skrevet.. Spør læreren din om utskrift av prøver, og referer til de på klagen om de er gode nok for en firer.. Lykke til Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Greit klagebrev det der, men du MÅ ha med resultater.. Det blir veldig mye av hva du mener om egne ferdigheter. Det er godt mulig det stemmer, men for å overbevise de som mottar klagen trengs det resultater. De mottar mange klager og alle skriver mye positivt om seg selv. For mange stemmer det, men det er umulig for de som behandler klagen å vite i hvor stor grad det stemmer, så de tør ikke sette opp. De som blir godkjent og får satt opp karakteren er de som kan vise til resultater samt egen insats osv som du har skrevet.. Spør læreren din om utskrift av prøver, og referer til de på klagen om de er gode nok for en firer.. Lykke til QUOTE(Mademoiselle @ 16/06-2008 : 19:40) Hva har du fått på de forskjellige prøvene da? Påsketentamen, juletentamen, julekarakteren, prøver i andre termin og første termin? Hvorfor jeg spør, er for å se om det er god grunn til å klage og se om du har hatt progresjon. Litt lettere å hjelpe da. Dette kan være viktig å få frem! Det var dét jeg vant på da jeg fikk medhold i min klage Ja, da gjentar jeg meg selv for andre gang! Ta med resultatene, så folka kan se progresjonen din. Det blir mye mer troverdig å vise til de ulike karakterene du har fått i løpet av skoleåret. Du må ikke! Neimen om du må, men det KAN være lurt..... Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Jaja. jeg så at du og skrev det Men greit at flere sier det, da noen antyder at dette brevet er bra nok til karakterøkning, noe jeg desverre tviler på. Hvis han skal gå opp til fire så må han nok ha med resultater jo.. Så og si umulig å gå opp i standpunktkarakter ved å bare si hvordan man selv er i faget og ikke nevne noen resultater. Så er nok ikke bare lurt, men nødvendig for å ha sjangs til karakterøkning Endret 20. juni 2008 av VegardSK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå