Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken legning har du?


Carman

Seksualitetsundersøkelse  

1 007 stemmer

  1. 1. hvilken legning har du?

    • Heterofil
      871
    • Homofil / lesbisk
      43
    • Bifil
      74
    • Annet
      30


Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Slik jeg ser det så er det å være hetero (noe som jeg selv er) en legning der man KUN tiltrekkes av det motsatte kjønn.

 

Ikke at man flørter med tanken på det samme kjønn, fantaserer om det samme kjønn, har seksuell omgang med det samme kjønn blablabla..

 

Gjør man dette, ja da er man ikke veldig hetero, da må man sette seg i en annen bås.. kanskje den o'store skumle bi-båsen :ohmy: åååå, så farlig!! :roll:

 

Vær den du er og ikke ro til fiskeskjær..

 

 

Edit: å si "fuck legninger" er det samme som "fuck matematikk".. det går bare ikke, for definisjonen er allerede blitt satt, og den forsvinner ikke..

 

Jeg orker virkelig ikke dette en gang til, Melisma. Alt du gjør er å bevisst misforstå, vri og vrenge på alt alle sier og gjøre deg selv til midtpunkt i diskusjonen. Get over it.

 

Å si "fuck legninger" er ikke det samme som å si "fuck matematikk", den får du dra lenger inn i jungelen med. Om du leser innlegget mitt en gang til, så har jeg ingen problemer med å innrømme hvilke kjønn jeg liker osv. Jeg har derimot problemer med båssettingen. Jeg kan prøve å forklare det til deg.

 

I et regnestykke (f.eks. 2 + 2 = 4), så er det ett svar, én fasit og ingen måter å komme fram til noe annet på.

 

Snakker man om hvilken legning man har, så er det også enkle definisjoner og begreper, f.eks. "liker begge kjønn = bifil". Det som er forskjellig fra mattestykket, er at hvert begrep har et eget rollemønster og en enorm tralle stereotypier og fordommer knyttet til seg. Jeg har ingen problemer med at jeg er bifil, men jeg er i praksis homofil, men passer inn i både det heterofile og det homofile rollemønsteret. Derfor misliker jeg legningsbegreper!

 

Du har tydeligvis ingen erfaring med skeive mennesker du, Melisma. Jeg har vokst opp med legningen min og sett hvordan jeg har forandret meg ettersom jeg ble klar over den seksuelle orienteringen min. Jeg fikk plutselig et helt annet samfunnslaget rollemønster å leve etter. En ny remse forommer å møte, en ny haug med forventninger å oppfylle og måter å leve på. Hvorfor skal jeg f.eks. gidde å si til folk at jeg er bifil om jeg bare har en minimal interesse for jenter? Tro meg, dette har jeg opplevd. Om jeg sier at jeg er bifil, synes folk det er rart at jeg aldri finner meg en jente, og siden det generelle kjønnsrollemønsteret for gutter sier at de skal finne seg en jente, så blir folk skuffa. Da er det absolutt like greit å si at jeg er homo, siden jeg meget godt vet at sjansen for at jeg finner meg en jente er minimal.

 

Jeg har også sett folk komme ut av skapet, møtt unge gutter som er i ferd med å finne ut av legningen sin, og det er utrolig hvordan verdenen deres forandrer seg når de møter nye rollemønstre.

 

Så ja.. Om jeg er 2 + 2, da blir jeg 4. Men om 4 er knyttet til masse fordommer, rollemønstre og forventninger jeg ikke liker, da vil så klart ikke 2 + 2 kalle seg 4 lenger, men heller forbli 2 + 2 og kalle seg et partall. Skjønner du forskjellen, Melisma?

 

Tolker jeg deg forresten feil når jeg får det for meg at du gjør narr av meg og antyder/påstår at jeg synes bi-båsen er skummel og farlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heldigvis? Bor du fortsatt inne i skapet? :)

 

Nei er åpen, men ikke interessert å være noen femihomse. Det er jo ikke til å stikke under en stol svært få av homofile er feminine og annerledes i tale, fakte og væremåte enn vanlige heterofile menn. Glad jeg er en av dem. Nå er jeg kanskje mer guttete enn vanlige heterofile menn jeg ser rundt meg, men det er bare en bonus. Hjelper til å bryte ned stereotypehomoen!

Lenke til kommentar
Fuck legninger!! :p

 

Jeg passer ikke i noen av dem, nærmest. Legninger er greit for å kategorisere folk og gjøre det enklere f.eks. for gutter som liker gutter å finne hverandre. Men det er så destruktivt for mange!!! :p

 

Jeg liker gutter og er offesielt kjent som homofil og kaller meg gjerne det, men jeg forbeholder meg retten til å forelske meg i en jente likevel, for jeg er jo ikke 100 % homo. Og jeg er fullstendig overbevist om at svært få er 100 % ditten eller datten. :p

110% hetrofil her ;)

 

120 % her i gården.

Lenke til kommentar
Streit som en stolpe!

Det kommer an på stolpen det da :p

 

Edit: å si "fuck legninger" er det samme som "fuck matematikk".. det går bare ikke, for definisjonen er allerede blitt satt, og den forsvinner ikke..

Menneskehjernen er ikke en datamaskin, den fungerer ikke like logisk som en prosessor, altså er matteeksempelet ditt TOTALT på jordet...

 

Liker man noen kan man ikke lage en liste over "nøyaktig derfor liker jeg han", og "nøyaktig derfor liker jeg han isteden for han", det følger ikke et logisk system slik som mattematikk :)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Menneskehjernen er ikke en datamaskin, den fungerer ikke like logisk som en prosessor, altså er matteeksempelet ditt TOTALT på jordet...

 

Liker man noen kan man ikke lage en liste over "nøyaktig derfor liker jeg han", og "nøyaktig derfor liker jeg han isteden for han", det følger ikke et logisk system slik som mattematikk :)

 

 

du har tydeligvis misforstått helt.. Samme hva grunnen er hvorfor man liker menn eller kvinner er vel? Liker man en gutt seksuelt og man er en gutt selv.. hva er man da? Forelsker man seg i en gutt og man er en gutt, hva er man da? Forelsker man seg i gutter og jenter, hva er man da? tiltrekkes man seksuelt av gutter og jenter, hva er man da? skjønner?

 

Ingen her faller utenfor definisjonene..

 

Yoshi: Hva veit du om at jeg ikke har "erfaring" med skeive mennesker? Tror du jeg lever på en annen planet enn det du gjør eller? Det spiller ingen rolle om folk ikke vil eller liker å falle under de definisjonene som har blitt satt vel?? Samme om man nekter for seg selv "nei, uff jeg vil ikke kalle meg homofil fordi jeg ikke liker fordommene knyttet til den legningen" Det spiller ingen rolle skjønner du..

 

hva mener du med "jeg har minimal interesse for jenter?" enten liker du dem eller mener du at enkelte jenter vekker en interesse i deg kanskje? Da er man bi skjønner du... jeg som hetero ville aldri aldri fått meg til å like en jente seksuelt om hun sto og viftet med pupper og lår og en million i hånda..

 

 

 

Tar det som en selvfølge at du skjønner svaret mitt på spm ditt om jeg gjør "narr" av de som ikke vil sette seg inn i den o'store bi-båsen.. men om du ikke skjønner så si gjerne ifra så skal jeg gi det med teskje..

 

 

Og det samme til deg, jeg har fakta bak meg, så "get ovet it" :roll: Er en grunn til at jeg gidder og engasjere meg i slike tråder, er fordi jeg er lei av at fok skal danse rundt grøten og håpe på klemmer og fortsette å leve i fantasiland..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg er hetero.

 

At rundt 13% av alle er noe annet enn hetero syns jeg var et høyt tall. Men regner med at mange skaphomser osv søker seg inn på sånne tråder og birar til at prosenten av homofile/andre stiger iforhold til hva som egentlig er normalen.

 

Jeg er kliss hetero, Yoshi. Helt seriøst, jeg blir ikke tent av kuk. Ei heller baller, og mannekroppen forsåvidt.

 

Jeg kan se på en veltrent mann og beundre han, en manns kropp kan være estetisk fin også i mine øyne. Faktisk så ser jeg veldig mye på kroppen til en kompis av meg hvis vi bader osv. Ikke fordi jeg er homo og tenner på det, men fordi jeg synes det er estetisk fint. Det i seg selv kan tiltrekke min oppmerksomhet.

 

Alt som er kontraproduktivt for meg tiltrekker meg forsåvidt. Hvis vi ser på det med evolusjonistiske briller: En mann med en flott og sterk kropp bør jeg alliere meg med, han har da kvaliteter som hjelper meg med å overleve, han kan beskytte, han kan bevege seg raskt, han er velfungerende osv.

Lenke til kommentar
At rundt 13% av alle er noe annet enn hetero syns jeg var et høyt tall. Men regner med at mange skaphomser osv søker seg inn på sånne tråder og birar til at prosenten av homofile/andre stiger iforhold til hva som egentlig er normalen.

Dette stemmer "dead on" med undersøkelsen gjennomført av norsk folkehelseinstitutt i 2002. Så det er nok neppe noen "mobilisering" her av noe slag.

Lenke til kommentar

Et par av brukerne i denne tråden gjør klokt i å tone ned språkbruken og starte jakten på den konstruktive og saklige sti. Vi er såpass diskriminerende på dette forumet at vi faktisk stenger ute folk som ikke klarer å holde seg til de hellige retningslinjene. Om man liker baller eller pupper har ingenting å si i så måte, dere må nå uansett klare å holde en minimal av saklighet i tonen deres. Ellers er det få som vil lytte.

 

Dere får alle gi hverandre en klem og prøve å finne forståelse på et litt mer dempet vis. :)

 

Reaksjon på moderering skal som alltid gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Vennligst ikke send kjærlighets-pm, da jeg vandrer rundt med en hellig ring som gjør meg for evig og alltid tilhørende kvinnen i mitt liv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...