Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken legning har du?


Carman

Seksualitetsundersøkelse  

1 007 stemmer

  1. 1. hvilken legning har du?

    • Heterofil
      871
    • Homofil / lesbisk
      43
    • Bifil
      74
    • Annet
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_gjest_*
Det er ikkje kult å vera homo, det er noko jævla herk. Ver glad du er hetero. Som homo skulle eg ynske eg var hetero istadenfor, det fylger så mykje dritt med å vera homo.

Hva er dritt med å være homo i dag? :)

 

Til nå har jeg bare funnet positive ting med legningen min. :wee:

 

Ok, jeg synes ofte at det er deilig å være homo, jeg elsker gutter og kunne egentlig ikke tenkt meg å være annet enn homo. Men jeg kan ikke si at det er så utrolig deilig når du hører folk prater negativt om homser. Til og med min mor gjør det. Jeg hører aldri folk nevne dem på en nøytral måte. Nøytral fordi de fortjener verken ris eller ros. Eller, kanskje enkelte fortjener litt ros for å holde ut tross vanskelighetene. Jeg kjenner ingen personlig som vet at jeg er homofil, selv om jeg skulle ønske de gjorde det. Men slik som miljøet her er kommer jeg neppe til å la dem vite det, og forestiller meg ikke at de vil gjøre det i nær fremtid heller.

 

Det er også problematisk å finne en annen homofil gutt. Jeg mener, noen skiller seg ut og man skjønner at de er homofile selv om de ikke har direkte uttrykt det selv. Men den typen, overfeminine gutter, er ikke typen jeg liker i det hele tatt. Jeg vil ha guttete/mannlige menn, ikke menn som oppfører seg som det jeg ikke tenner på. Og for alt jeg vet kunne den rette for meg gå i klassen min, men det ville ikke jeg funnet ut siden folk flest tør ikke komme ut av skapet.

 

Og kanskje det verste er når jenter liker deg/blir forelsket i deg. Jeg vet at man kan bare vise at man er uinteressert, men noen ganger kan ting gå litt andre veier og da sitter man fast.

 

Alt her kunne blitt løst om de aller, aller fleste kunne se på deg og vite at du var homo fordi det har du fortalt, uten at de skal se på deg annerledes i det hele tatt, fordi det er jo ikke noe mer annerledes med deg enn det er mellom to heterofile, unntatt legningen som er urelevant.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 måneder senere...

Bifil - i stand til å ha forhold til og elske begge kjønn

Biseksuell - liker å ha sex med begge kjønn, men vil kun ha forhold med det motsatte kjønn

 

Vær grei ikke bland disse. Selv om jeg tror en ordbok definere det som det samme. Noe som er ulogisk og idiotisk. Da man ikke har andre ord til å skille to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Hey, du har glemt metrosexuell, dendrofil, pedofil, hemofil, zoofil, og nekrofil i voten;) "annet" er virkelig ikke interessant;)

 

Når hver del av "annet" er langt mindre enn neste punkt på lista, så er det den ryddigste måten å gjøre det på.

 

Bifil - i stand til å ha forhold til og elske begge kjønn

Biseksuell - liker å ha sex med begge kjønn, men vil kun ha forhold med det motsatte kjønn

Trodde forskjellen på fili og seksualitet var hva man føler og hva man gjør? Slik langt flere kan være pedofile enn pedoseksuelle.

Lenke til kommentar

Bifil - i stand til å ha forhold til og elske begge kjønn

Biseksuell - liker å ha sex med begge kjønn, men vil kun ha forhold med det motsatte kjønn

 

Vær grei ikke bland disse. Selv om jeg tror en ordbok definere det som det samme. Noe som er ulogisk og idiotisk. Da man ikke har andre ord til å skille to forskjellige ting.

 

Jeg har sikkert kommentert lignende uttalelser på seksualitetforumet ~5 ganger, men jeg har enda ikke funnet noen god grunn til å skille mellom -fil og -seksuell.

 

Mener du virkelig at det finnes folk som kan forelsker seg i en person uten å ha noen seksuelle følelser for h*n? Hva blir da forskjellen på en du elsker og en du er bestevenn med?

 

Og det finnes tilsvarende altså folk som har sex med folk av samme kjønn uten problem, men ikke klarer å forelske seg i personen på bakgrunn av kjønn?

 

Det som er mest "ulogisk og idiotisk" er jo å skulle finne båser som perfekt tilpasset alle kombinasjoner, fordi de ikke finnes. Grunnen til at man har en bås som "homofil" er jo at man har en enkel måte å identifisere seg med andre, og at man har en seksuell rolle som andre folk lett oppfatter. Hvis denne rollen erstattes med "jeg er heterofil, hetereoseksuell, homofil men ikke homoseksuell, og jeg er aseksuell på mandager" har man jo ikke lenger en annen gruppe man kan være en del av, og da kan man jo like gjerne bare si "jeg er meg selv".

Lenke til kommentar

Bifil - i stand til å ha forhold til og elske begge kjønn

Biseksuell - liker å ha sex med begge kjønn, men vil kun ha forhold med det motsatte kjønn

 

Vær grei ikke bland disse. Selv om jeg tror en ordbok definere det som det samme. Noe som er ulogisk og idiotisk. Da man ikke har andre ord til å skille to forskjellige ting.

 

Jeg har sikkert kommentert lignende uttalelser på seksualitetforumet ~5 ganger, men jeg har enda ikke funnet noen god grunn til å skille mellom -fil og -seksuell.

 

Mener du virkelig at det finnes folk som kan forelsker seg i en person uten å ha noen seksuelle følelser for h*n? Hva blir da forskjellen på en du elsker og en du er bestevenn med?

Det har jeg ikke nevnt i et tidligere innlegg eller til den du referer til.

 

Og det finnes tilsvarende altså folk som har sex med folk av samme kjønn uten problem, men ikke klarer å forelske seg i personen på bakgrunn av kjønn?

Ja, det mener jeg absolutt. Aldri hørt om runkiskompis, gamle Hellas osv.?

 

 

Det som er mest "ulogisk og idiotisk" er jo å skulle finne båser som perfekt tilpasset alle kombinasjoner, fordi de ikke finnes. Grunnen til at man har en bås som "homofil" er jo at man har en enkel måte å identifisere seg med andre, og at man har en seksuell rolle som andre folk lett oppfatter. Hvis denne rollen erstattes med "jeg er heterofil, hetereoseksuell, homofil men ikke homoseksuell, og jeg er aseksuell på mandager" har man jo ikke lenger en annen gruppe man kan være en del av, og da kan man jo like gjerne bare si "jeg er meg selv".

Hvis den rollen erstattes...

Blir det fortsatt "Hei jeg er heterofil" De fleste tenker rasjonelt og vil derfor tenke at denne personen ikke er homoseksuell, biseksuell eller aseksuell, men vanlig heteroseksuell. Som man ellers gjør. Da man gjerne er heteroseksuell når man er heterofil.

 

Fortsatt like lett å identifisere. Skjønner ikke at dette ble så komplisert for deg.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

Bifil - i stand til å ha forhold til og elske begge kjønn

Biseksuell - liker å ha sex med begge kjønn, men vil kun ha forhold med det motsatte kjønn

Trodde forskjellen på fili og seksualitet var hva man føler og hva man gjør? Slik langt flere kan være pedofile enn pedoseksuelle.

Ja, det er den definisjon jeg har i hode. Var dumt av meg å skrive forhold, da det var følelser jeg egentlig mente :) Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

Mener du virkelig at det finnes folk som kan forelsker seg i en person uten å ha noen seksuelle følelser for h*n? Hva blir da forskjellen på en du elsker og en du er bestevenn med?

Det har jeg ikke nevnt i et tidligere innlegg eller til den du referer til.

 

Jeg har ikke sagt at du nevnte dette eksempelet. Jeg sier at når du skal sette en klar forskjell på heteroseksuell og heterofil må de to tilstandene være slik at de ikke betyr det samme, og det må være mulig å være den ene uten å være den andre. Så hvis jeg bor med en kompis jeg er glad i, men aldri gjør noe seksuelt med i det hele tatt, betyr det da at jeg er i et homofilt(men ikke homoseksuelt) forhold med den personen?..

 

Og det finnes tilsvarende altså folk som har sex med folk av samme kjønn uten problem, men ikke klarer å forelske seg i personen på bakgrunn av kjønn?

Ja, det mener jeg absolutt. Aldri hørt om runkiskompis, gamle Hellas osv.?

Hmm, jeg har hørt om folk som kanskje utforsker litt med å runke med venner, men du blir jo verken homofil eller homoseksuell av den grunn. Og om man så er homoseksuell, runker med kompiser, men ikke er i et homofilt forhold så betyr vel ikke det en dritt, man kan fortsatt være i stand til å ha et homofilt forhold.

 

Gamle hellas er et idiotisk eksempel, på den tiden var det ikke noe som kunne sammenlignes med hetero og homo, man hadde istedet en aktiv og en passiv part der den aktive ble sett på som maskulin og mann på likt nivå som alle andre, og den passive ble sett på som den feminine parten og til en viss grad sett ned på, på samme måte som kvinner ikke hadde en like høy rang som menn. Og uansett om det var sånn at menn kun pulte der og ikke dannet forhold, så har ikke det noe med hvem en homoseksuell person er i stand til å ha forhold med, men heller at det ikke var vanlig grunnet regler og hva som var "tillat" av samfunnet.

 

Hvis du mener at det kan skje, at en person ønsker helst å ha sex med folk av eget kjønn, men ikke kan ha et forhold med med dem, må du nesten si meg hva forskjellen på et forhold(med sex) og et tett og ekslusivt vennskap med sex egentlig er. Såvidt jeg kan se er det ingen forskjell. Man forelsker seg i personer, ikke kjønn, og hvis man liker en person(altså kan være veldig god venn med dem) og i tillegg har sex med personen er man i prinsippet i et forhold. Jeg ser at du nå kommer til å trekke fram "sex-buddies", men poenget er at det ikke er noe som setter en sperre for at to personer som allerede er sex-buddies ikke kan bli sammen.

 

Det som er mest "ulogisk og idiotisk" er jo å skulle finne båser som perfekt tilpasset alle kombinasjoner, fordi de ikke finnes. Grunnen til at man har en bås som "homofil" er jo at man har en enkel måte å identifisere seg med andre, og at man har en seksuell rolle som andre folk lett oppfatter. Hvis denne rollen erstattes med "jeg er heterofil, hetereoseksuell, homofil men ikke homoseksuell, og jeg er aseksuell på mandager" har man jo ikke lenger en annen gruppe man kan være en del av, og da kan man jo like gjerne bare si "jeg er meg selv".

Hvis den rollen erstattes...

Blir det fortsatt "Hei jeg er heterofil" De fleste tenker rasjonelt og vil derfor tenke at denne personen ikke er homoseksuell, biseksuell eller aseksuell, men vanlig heteroseksuell. Som man ellers gjør. Da man gjerne er heteroseksuell når man er heterofil.

 

Fortsatt like lett å identifisere. Skjønner ikke at dette ble så komplisert for deg.

Nei? Hva er det de tre rollene (hetero, homo og bi) ikke dekker? Hvis man i teorien har en eller annen syk kombinasjon der du tenner på menn mellom 20 og 40 og damer i alle aldre men ikke kan ha et forhold med dem må man jo bare si nøyaktig det, man trenger ikke en enkelt bås for hver eneste kombinasjon. Det er en lettere løsning enn å dele opp begrepet homo i en -fil og en -seksuell, sånn at alle hver gang på spesifisere om man er homofil, homoseksuell eller begge.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...