Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken legning har du?


Carman

Seksualitetsundersøkelse  

1 007 stemmer

  1. 1. hvilken legning har du?

    • Heterofil
      871
    • Homofil / lesbisk
      43
    • Bifil
      74
    • Annet
      30


Anbefalte innlegg

Jeg er heterofil, men kunne lett vært med ei jente for spenningen/forandringen skyld :)

 

 

Gebby du mener altså at Jessita her er homofil?

 

Nei? Det er du som mener at hun pga denne uttalelsen har en helt ny legning.

 

Jeg mener som hun sa, hun er heterofil, men hun kan tenke seg å prøve noe annet en gang.

 

Om hun finner ut at det er grisedigg å pule jenter og fortsetter med det vil jeg da si at hun er bifil. Det vil også si at jeg tror hun da kan forelske seg i jenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er heterofil, men kunne lett vært med ei jente for spenningen/forandringen skyld :)

 

 

Gebby du mener altså at Jessita her er homofil?

 

Nei? Det er du som mener at hun pga denne uttalelsen har en helt ny legning.

 

Jeg mener som hun sa, hun er heterofil, men hun kan tenke seg å prøve noe annet en gang.

 

Om hun finner ut at det er grisedigg å pule jenter og fortsetter med det vil jeg da si at hun er bifil. Det vil også si at jeg tror hun da kan forelske seg i jenter.

Nja, dette er jeg ikke helt sikker på. Det kommer an på hva definisjonen av bifil/biseksuell er. Bifile/-seksuelle blir vel romantisk og/eller seksuelt tiltrukket begge kjønn. Man kan vel nyte sex med en person uten å være tiltrukket av personen? Kommer en rævstygg jente å wanker meg, så vil jeg helt sikkert få stå. Om man har sex med en person av samme kjønn utelukkende fordi det er fysisk tilfredsstillende, så trenger man vel ikke havne i noen spesiell fil?

Lenke til kommentar

Nja, dette er jeg ikke helt sikker på. Det kommer an på hva definisjonen av bifil/biseksuell er. Bifile/-seksuelle blir vel romantisk og/eller seksuelt tiltrukket begge kjønn. Man kan vel nyte sex med en person uten å være tiltrukket av personen? Kommer en rævstygg jente å wanker meg, så vil jeg helt sikkert få stå. Om man har sex med en person av samme kjønn utelukkende fordi det er fysisk tilfredsstillende, så trenger man vel ikke havne i noen spesiell fil?

 

Poenget mitt er jo at man ikke skulle trenge å gjøre det så sykt vanskelig. Per i dag er det ikke definert noen forskjell på biseksuell og bifil, de betyr så godt som det samme og -seksuell sikter ikke noe mer til sex-biten av et forhold. Det er bare klønete å skulle lage et skille her når de fleste som (i følge deres "definisjon") er *-seksuelle også vil være *-fil.

 

Det letteste må jo være dette?:

"So, er du gay?"

"Ja"/"Nei, streit"/"Bi"

 

 

 

Jeg vil fortsatt påstå at det ikke er mulig å kunne forelske seg i en person uten at man samtidig har lyst til å gjøre seksuelle handlinger med h*n. Det kan jo hende jeg bare er ufattelig trangsynt pga mine egne erfaringer og preferanser, men jeg ser ikke da forskjellen på en bestevenn og en homofil(men ikke homoseksuell) partner.

 

Jeg innser at folk ihvertfall har overbevist seg selv om at de kan være seksuellt tiltrukket av noen uten å kunne være i et forhold med dem, men jeg tror dette er en sperre man selv setter opp fordi man er redd for reaksjonen til venner/familie.

 

Det er også noteworthy at f.eks. engelsk ikke har noen ord for å skille mellom følelser og sex på den måten.

Endret av Gebby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nja, dette er jeg ikke helt sikker på. Det kommer an på hva definisjonen av bifil/biseksuell er. Bifile/-seksuelle blir vel romantisk og/eller seksuelt tiltrukket begge kjønn. Man kan vel nyte sex med en person uten å være tiltrukket av personen? Kommer en rævstygg jente å wanker meg, så vil jeg helt sikkert få stå. Om man har sex med en person av samme kjønn utelukkende fordi det er fysisk tilfredsstillende, så trenger man vel ikke havne i noen spesiell fil?

 

Poenget mitt er jo at man ikke skulle trenge å gjøre det så sykt vanskelig. Per i dag er det ikke definert noen forskjell på biseksuell og bifil, de betyr så godt som det samme og -seksuell sikter ikke noe mer til sex-biten av et forhold. Det er bare klønete å skulle lage et skille her når de fleste som (i følge deres "definisjon") er *-seksuelle også vil være *-fil.

 

Det letteste må jo være dette?:

"So, er du gay?"

"Ja"/"Nei, streit"/"Bi"

 

 

 

Jeg vil fortsatt påstå at det ikke er mulig å kunne forelske seg i en person uten at man samtidig har lyst til å gjøre seksuelle handlinger med h*n. Det kan jo hende jeg bare er ufattelig trangsynt pga mine egne erfaringer og preferanser, men jeg ser ikke da forskjellen på en bestevenn og en homofil(men ikke homoseksuell) partner.

 

Jeg innser at folk ihvertfall har overbevist seg selv om at de kan være seksuellt tiltrukket av noen uten å kunne være i et forhold med dem, men jeg tror dette er en sperre man selv setter opp fordi man er redd for reaksjonen til venner/familie.

 

Det er også noteworthy at f.eks. engelsk ikke har noen ord for å skille mellom følelser og sex på den måten.

Jeg er nokså enig her. Klødde meg i hodet første gang jeg leste poster på forumet her hvor folk skulle være "politisk korrekte" og skille mellom "seksuell" og "-fil". Jeg kan likevel se hvor folk kommer fra når de sier slik, da det er visse få som kan være interessert i romantiske forhold med begge kjønn, mens andre holder det romantiske til ett kjønn selv om de er interessert i sex med begge. Jeg ville likevel ha kalt personen biseksuell og bifil i begge tilfeller. Å skille mellom homoseksualitet og homofili synes jeg blir teit.

 

Forøvrig finnes det aseksuelle personer som er i romantiske forhold, og det er så visst mulig å f. eks bli så sjalu på en god venn som får seg kjæreste, som når en du er forelska i (og seksuelt tiltrukka av) får seg kjæreste.

 

Selv så er jeg overbevist om at jeg er homofil, selv om jeg egentlig ikke har vært ordentlig forelska i noen enda. Litt kjedelig med så få andre potensielle partnere (bare se på pollen), men på noen områder synes jeg det er bedre enn hvordan jeg ser for meg det å være heterofil er.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Altså, jeg er hetrofil. Men jeg hadde ikke sagt nei om jeg hadde fått muligheten til å rote med ei jente. Jenter med en deilig rompe og fine faste pupper som ikke fyller mye mer enn ei hånd kan gjøre meg kåt på ett sekund :p Kan vel si at jeg kan ha sex med begge kjønn, men bare forelske meg og ha et forhold med en gutt :)

 

Edit: Så det vil vel si at jeg kanskje er bisexuell.

Endret av V3r0n1c4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...