Gå til innhold

Telelinse Canon 450D, 1,500-2,500 kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt for dyr...

Andre til kansje en billigere penger? kansje 3000...

Av personlige erfaringer kan jeg si deg at du vil tjene på å spare pengene og kjøpe noe bra, enn å bruke 3000 kroner på noe du vil bli mindre fornøyd, kanskje rett og slett misfornøyd med.

Hvis du ikke vil høre på rådene mine så er det bare å velge og vrake fra denne listen.

Lenke til kommentar
Ta bilde av fjernt...

Små ting fra distanse...

Da vil du nok fort merke at 250mm ikke vil være tilstrekkelig i lengden. "Små ting fra distanse" regner jeg som kjøttmeis fra langt hold - og 250mm er faktisk ikke så veldig mye til fuglefotografering, selv om det er brukbart hvis man kjenner fuglenes adferdsmønster godt.

EDIT: Den billedmessige kvaliteten er også en forutsetning om man vil ta mer enn bare rene dokumentasjonsfoto av sjeldne arter.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Så eg bør finne meg ei 55-300 eller 75-300 linse?

Standarlinsa er på 18-55...

Aller helst burde du hatt en 300mm som gir god billedkvalitet, og som samtidig er lyssterk.

Du sikter igjen til denne?

Men denne er kun 200...

Og den har ikkje bildestablisator...

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar

Så eg bør finne meg ei 55-300 eller 75-300 linse?

Standarlinsa er på 18-55...

Aller helst burde du hatt en 300mm som gir god billedkvalitet, og som samtidig er lyssterk.

Du sikter igjen til denne?

Men denne er kun 200...

Poenget er at den gir overlegen billedkvalitet, sammenlignet med en eventuell 75-300. Samtidig er den mer lyssterk.

Lenke til kommentar
Du ber om hjelp, og du får det.

Les fotokompendiumet for å forstå med av hjelpen du har fått.

Se også her for en sammenligning mellom 70-200/4L og 70-300/4-5.6 IS der førstnevnte kommer helt klart best ut - selv ved bruk av 1.4x konverter (hvilket gir 280mm effektiv brennvidde).

Gissan ingen grunn til å la følelsene ta overhånd... " du ber om hjelp " fyren etterspør råd og mening.

Kunne faktisk ikke vært mer enig med han i at den 70 - 200 L Canon du lister opp ikke duger. Riktignok er den lyssterk og selv med 1.4 konverter så holder ikke dette.

Jeg tror Tokina 80 - 400 mm er det perfekte valg for han.

Hvis du vil legge i litt mer penger 50 - 500 mm Sigma er også et meget godt valg.

Disse to linsene gir mye valuta for kjøpet.

Sjekk ut Ebay ikke Norge...

se Pbase for proffe bilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...