Gå til innhold

Norge trenger flere politifolk, fort!

Anbefalte innlegg

Hvorfor gir ikke staten politiet bedre utstyr, flere stillinger osv?

Er det kun penger? Oljefondet går med 3sifferet milliardoverskudd hvert år.

Oljefondet består kun av eksportinntekter, og eksportinntektene kan kun brukes til en ting, og det er import. Dvs. at det ikke kan brukes til politi.

Alle sakene som blir henlagt har jo en "kriminell" og denne kriminelle som ikke ble tatt gjør vel nye kriminelle ting.

Store saker som millionsvindel osv blir henlagt pga ikke penger.

Her trenger jeg kilde. Skattemyndighetene og økokrim er et av de mest prioriterte områdene inne justispolitikken. Dettel landet går svært hardt ut mot denne typen kriminalitet. Nokas-saken er et godt eksempel på dette.

Politi,Brann,Helse,utdanning osv burde hatt 100% prioritering så kan man heller fordele resten på kunst og annet mindre viktige saker.

Hvis politi, brann, helse og utdanning hadde fått 100 %, har det vel ikke vært særlig mye over til kultur o.l..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger vi fler politifolk?

Da må lønningene økes -- for problemet i dag er at folk heller jobber i barnehager enn i politiet dersom de får velge.

Økte lønninger vil på sikt også øke kvaliteten på politiet, da fler utdanner seg i den retning og man får restriksjoner på politiskolen -- kanskje til og med på orden og oppførsel :dribble:

Lenke til kommentar

Politiet i utkant-Norge er blitt en vits. Ta hjemplassen min, en liten kommune i Vesterålen, der er det kun en politimann. Han har ikke lov til å rykke ut til situasjoner der det han kan utsettes for risiko alene. Noe som kort og greit betyr at den kommunen er uten politidekning helt til bistand fra nabokommunen kommer, noe som tar en god halvtime om de har noen å sende.

Og samtidig nå så er det opprettet ett asylmottak midt i sentrum med plass til 150-250 asylsøkere. Og av erfaring fra sist gang det var asylmottak (også drevet av Hero) ble det en god del bråk og tyverier. Og der man sitter man i praksis uten politidekning. Er det en gunstig situasjon for noen??

Lenke til kommentar

Jeg kunne gjerne tenkt meg å startet på politihøyskolen, men da skulle det vært en skole på vestlandet og bedre lønn.

Gidder ikke flytte på meg til Oslo, hvor leve vilkårene er kansje det dobbelte av det jeg betaler i dag, og jeg må gravlegge meg i studielån for kun å komme ut av det med dårligere lønn jeg har jobbet meg opp i dag.

Lenke til kommentar

Det kan ikke være særlig inspirerende å jobbe i politiet når vi har en regjering som motarbeider dem på alle fronter. Altfor lite midler, om noen kriminelle blir tatt sørger regjeringen for at de så raskt som mulig er ute på gaten igjen og som om det ikke er nok importerer regjeringen så mange kriminelle som de klarer.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=509067

Jeg kjenner jeg blir provosert. Jeg håper bare at politiet styrkes før den dagen jeg som beboer i indre Troms må ta i bruk sterke midler for å hindre de brutale innbruddstyvene i å ta livet av kona og barna mine, på grunn av at det ikke er noen på jobb på lensmannskontoret. Det er noe alvorlig galt med Norge i dag. 

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...