Gå til innhold

Sikker handel mellom privatpersoner? Hvordan bør det gjøres?

Anbefalte innlegg

Om jeg nå skal selge noe til noen over internett hvordan bør jeg da gå frem? Vil gjerne være så sikker som mulig på at jeg ikke blir svindlet.

Det føles nemmelig litt utrygt og bare sende en vare i post og forvente at kjøperen skal betale til kontonummeret jeg oppgir.

Hvordan bør jeg gå frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åi! så da kan jeg be personalet på postkontoret om sende den i oppkrav til kjøper? Det er jo genialt :) Da kan jeg føle meg trygg.

Men det er ikke noe som kan garantere at kjøper får det han skal ha? Det bør jo være en ordning som føles like trygg for begge parter.

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Åi! så da kan jeg be personalet på postkontoret om sende den i oppkrav til kjøper? Det er jo genialt :) Da kan jeg føle meg trygg.

Men merk at kjøper kan la være og betale og hente ut sendingen slik at du får den i retur. Det vil f.eks si at et brev som verdisending og oppkrav koster deg ca kr 170 kr og når det gjelder en pakke i oppkrav så må du vel betale for returen også, altså ca kr 250,-

I tillegg får du ikke returen før ca 3 uker etter du sendte den så da kan jo salgssituasjonen være forandret..

Så oppkrav har ulemper for selger også, til info.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...