Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

1x HD4850 ødelegger også 8800GTS 512 :love:

 

Joda, den gjør garantert det i spill, men ser ikke ut til at 3Dmark er så glad i disse kortene.

Skal gå til innkjøp av 2x4870 selv snart, bare venter på at det kommer noe annet på lager enn de overprisa HIS kortene hos komplett.

PCutstyr har 100+ HIS kort på lager til 2049kr eller hva det nå var. Det er slettes ikke noen dårlig pris :)

 

EDIT: Det var visst kr. 2019,- :DLINK

 

Får antakeligvis mitt i posten til onsdag :fun:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1x HD4850 ødelegger også 8800GTS 512 :love:

 

Joda, den gjør garantert det i spill, men ser ikke ut til at 3Dmark er så glad i disse kortene.

Skal gå til innkjøp av 2x4870 selv snart, bare venter på at det kommer noe annet på lager enn de overprisa HIS kortene hos komplett.

 

 

Men hva har egentlig 3DMark å si?

Er det viktig for deg med høy 3DMark score?

For mange (inkludert meg) er 3DMark gøy, like gøy som å se noen piksler endre seg litt fortere som å få en høyere score etter litt tweaking osv.

Lenke til kommentar

Bare for å avbryte: Må man bytte kjøler på 4850 for å kjøre safe når det temperatur, eller er det bare å kjøre på?

 

Kortet skal overklokkes gjennom overdrive uten noen form for bios flashing eller volt modding.

 

Så de skrekkbildene fra hw.no sin test, med svidd plastikk.

Lenke til kommentar
og hadde han også kjørt med klokket cpu så hadde han fått bedre...CF skalerer ikke dårlig, som du kan se i mange tester og 06 er et av de programmene som liker CF.

Of course det er noen spill som ikke skalerer bra, men etter min oppfatning så begynner CF å bli goodygoody.

Og det faktumet at 2x4850 så og si ødelegger 8800gts i de fleste spill bør ha mer å si enn 06 scoren.

1x HD4850 ødelegger også 8800GTS 512 :love:

jau i spill, 3dmark er bare kjopt og betalt :p

 

1x HD4850 ødelegger også 8800GTS 512 wub.gif

 

Joda, den gjør garantert det i spill, men ser ikke ut til at 3Dmark er så glad i disse kortene.

Skal gå til innkjøp av 2x4870 selv snart, bare venter på at det kommer noe annet på lager enn de overprisa HIS kortene hos komplett.

 

 

Men hva har egentlig 3DMark å si?

Er det viktig for deg med høy 3DMark score?

For mange (inkludert meg) er 3DMark gøy, like gøy som å se noen piksler endre seg litt fortere som å få en høyere score etter litt tweaking osv.

gikk opp ca 1000 poeng jeg med phenom pa 2.7ghz, 4870 pa 790/1055

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Bare for å avbryte: Må man bytte kjøler på 4850 for å kjøre safe når det temperatur, eller er det bare å kjøre på?

 

Kortet skal overklokkes gjennom overdrive uten noen form for bios flashing eller volt modding.

 

Så de skrekkbildene fra hw.no sin test, med svidd plastikk.

Nei, men kjør XML tweaken som kjører vifta på rett hastighet så er det helt fint. I beste fall kan du også skifte kjølepasta.
Lenke til kommentar
3dmark er veldig morsomt og spill er morsomt, men det gjelder å se på 3dmark som 3dmark.....og ikke en fasit :thumbup:

3dmark Vantage Extreme

prov den mot 8800 GT/GTS

og se hvem som vinner, datipper jeg 4870 av stor margin!

samme gjor 4870 vis man gar opp til 1920x1200 med fult AA/AF in 3dmark06

stock 1280x1024 pA 3dmark06 gAr mere ut pA CPU en GPU

Lenke til kommentar
3dmark er veldig morsomt og spill er morsomt, men det gjelder å se på 3dmark som 3dmark.....og ikke en fasit :thumbup:

3dmark Vantage Extreme

prov den mot 8800 GT/GTS

og se hvem som vinner, datipper jeg 4870 av stor margin!

samme gjor 4870 vis man gar opp til 1920x1200 med fult AA/AF in 3dmark06

stock 1280x1024 pA 3dmark06 gAr mere ut pA CPU en GPU

 

Det er ingen som nekter på at 4800 serien er bedre kort, jeg synes bare det er rart at de scorer såpass dårlig i CF i akkurat 3DM06.

Lenke til kommentar
Bare for å avbryte: Må man bytte kjøler på 4850 for å kjøre safe når det temperatur, eller er det bare å kjøre på?

 

Kortet skal overklokkes gjennom overdrive uten noen form for bios flashing eller volt modding.

 

Så de skrekkbildene fra hw.no sin test, med svidd plastikk.

Nei, men kjør XML tweaken som kjører vifta på rett hastighet så er det helt fint. I beste fall kan du også skifte kjølepasta.

De er litt farlig å anbefale "kjør på" mens vi vet at flere har problemer med varmeutvikling på HD4850.

 

Du bør prøve deg frem veldige forsikige her. Følg nøye med temperaturene (selv etter XML og kjølepasate "mekking"). Varmeutviklingen kan variere litt avhengige av luftflyt i kassen din og overklokking bør vurders individuelt, men hvis du ønsker å "kjøre safe" for å overklokke den varme-greien, da bør du vurdere en ny kjøler. Da kan du både overklokke og ha behaglige temperaturer.

Lenke til kommentar
Det er ingen som nekter på at 4800 serien er bedre kort, jeg synes bare det er rart at de scorer såpass dårlig i CF i akkurat 3DM06.

 

Kan være CPU som blir en flaskehals i såpass "lav" (1280) oppløsning uten AA. Som nevnt, bytter man til max mulig oppløsning med AA på fullt, vil lasten skiftes over til GPU og forskjellene blir mer merkbare.

Lenke til kommentar
Det er ingen som nekter på at 4800 serien er bedre kort, jeg synes bare det er rart at de scorer såpass dårlig i CF i akkurat 3DM06.

 

Kan være CPU som blir en flaskehals i såpass "lav" (1280) oppløsning uten AA. Som nevnt, bytter man til max mulig oppløsning med AA på fullt, vil lasten skiftes over til GPU og forskjellene blir mer merkbare.

 

Ja det kan godt forklare hvorfor mitt 8800GTS yter bedre i default 3DM06 enn han med 2x4850 og uklokka CPU.

Lenke til kommentar
Det er farlig å vente på hardware :ph34r: Lev i nuet!

Det er ikke lurt å bli helt impulsiv heller. Sommerferien skal jo helst brukes mye utendørs og da er det litt dumt å kjøpe inn ting som vil stå mye ubrukt den nærmeste måneden. Det går jo an å planlegge oppgraderinger lenge i forveien bare man er obs på å ikke bli fristet til å vente litt mer og litt mer og ennå mer, og ennå litt til i det uendelige.

 

Å kjøpe ny hardware like før det skal lanseres ny hardware er bare dumt.

Det er meldt mye regn fremover :whistle:;)

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere 2x HD4870 vs 1x HD4870X2 blir?

 

Og ikke minst, hva tror dere prisen blir på HD4870X2?

 

 

 

Sitter nå å venter på at PCUtstyr skal bli ferdig med sjekken på mitt skjermkort, trolig er de ferdig i løpet av uken og jeg får velge meg et erstatningskort så da kan jeg:

 

 

1#: Gå for 2x HD4870 med engang

2#: Vente på HD4870X2 og klare meg med mitt 8MB PCI-skjermkort frem til da

 

 

Jeg kjører dual-screen, spiller for det meste på 1600x1200@100Hz med så mye AA / AF som lar seg gjøre uten at FPS-en blir for lav, mens skjerm nummer to bare blir brukt til FireFox osv på 1280x1024@75Hz :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...