Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at ATI anbefaler 500W eller høgare PSU til 4870, har 500W i mitt system. Er dette på grensen reint stabilitetsmessig? Kjører moderat overklokk av min dualcore 2.4Ghz til 3Ghz.

400w av kvalitet går fint, 600w av dårlig kvalitet kan gå dårlig. Det jeg vil frem til er altså at det har endel å si på merket. Ikke så nøye, så lenge det er rundt middelmådig skal det gå veldig greit.

Lenke til kommentar

Fikk 4870 igår, svært fornøyd selvsagt :D

Men har et lite problem nå som ikke skal være der :S

Når jeg f.eks drar et msn vindu over skjermen så henger det på en måte etter mange 10-talls vinduer.. Det skal vel ikke være sånn?

Ja, jeg har installert alt av drivere, kan det være feil? :(

Takk visst noen kan hjelpe

Lenke til kommentar

Nå etter litt testing med ny maskina, scorer jeg omtrent 15000 i 3Dmark06 og omtrent 35000 i 3Dmark01.

Men her er det nok mye å gå på, da jeg ikke har rørt overklokking i det hele tatt samt kjappere og mer ram er i planene. Trenger et par vifter til før jeg tørr å overklokke noe særlig.

Q9450 og 2stk PC 4850. Fornøyd med det foreløbig ja.

Lenke til kommentar
Default oppløsning eller? Isåfall synes jeg crossfire scaler ganske dårlig med 3Dmark, da jeg får nesten samme sum på mitt 8800GTS.

3DMark er jo en eneste stor vits, ting varierer jo voldsomt, folk kjører for forskjellige innstillinger osv.. Hva har en 3DMark score å si uansett?

Før var det jo gjerne slik at Radeon kort scoret godt i 3DMark, men når det kom til reell spill ytelse så gikk det litt dårligere, mens det var omvendt for GeForce kort.

Nå ser situasjonen ut til å ha snudd, HD48xx scorer relativt dårlig i 3DMark, men yter jo som en drøm i spill, så hva er det å klage over da? En høy 3DMark score gir deg vell absolutt ingenting?

3DMark har jeg mistet fullstendig sansen for uansett, en Q6600 får vell høyere score enn en E8400, selv om det er allmennkjent at til spilling så er jo E8400 et bedre valg.

Samme med SSD-disker, selv om du har en temmelig slapp SSD-disk så får du plutselig LANGT bedre score enn med en tradisjonelldisk, den høyere scoren er rett og slett ikke reell sammenlignet med hva det har å si i praksis.

Bare se hvor mye høyere score GeForce kort fikk med PhysX aktivert, korter er nøyaktig det samme, med samme ytelsen i spill som tidligere, men vips så spratt poengsummen opp med flere tusen poeng? Latterlig er det jo, og det beviser jo bare hvor lite seriøst man kan ta 3DMark resultater, tiden hvor du kunne nesten vite hvor godt et skjermkort var basert på 3DMark score er forbi for lenge siden.

Folk kjører jo gjerne på "ikke-reelle" innstillinger også, bare for å få høyere score.

Og når attpåtil programmet i seg selv gir så latterlig mye bonus poeng til Quad, SSD, PhysX og andre faktorer så er det bare til å riste på hode av. Når en E8400 faktisk er bedre til spilling enn en Q6600, hvorfor i allverden skal da en Q6600 få høyere score?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

og hadde han også kjørt med klokket cpu så hadde han fått bedre...CF skalerer ikke dårlig, som du kan se i mange tester og 06 er et av de programmene som liker CF.

Of course det er noen spill som ikke skalerer bra, men etter min oppfatning så begynner CF å bli goodygoody.

Og det faktumet at 2x4850 så og si ødelegger 8800gts i de fleste spill bør ha mer å si enn 06 scoren.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
og hadde han også kjørt med klokket cpu så hadde han fått bedre...CF skalerer ikke dårlig, som du kan se i mange tester og 06 er et av de programmene som liker CF.

Of course det er noen spill som ikke skalerer bra, men etter min oppfatning så begynner CF å bli goodygoody.

Og det faktumet at 2x4850 så og si ødelegger 8800gts i de fleste spill bør ha mer å si enn 06 scoren.

1x HD4850 ødelegger også 8800GTS 512 :love:

Lenke til kommentar

Joda, den gjør garantert det i spill, men ser ikke ut til at 3Dmark er så glad i disse kortene.

Skal gå til innkjøp av 2x4870 selv snart, bare venter på at det kommer noe annet på lager enn de overprisa HIS kortene hos komplett.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Joda, den gjør garantert det i spill, men ser ikke ut til at 3Dmark er så glad i disse kortene.

Skal gå til innkjøp av 2x4870 selv snart, bare venter på at det kommer noe annet på lager enn de overprisa HIS kortene hos komplett.

Men hva har egentlig 3DMark å si?

Er det viktig for deg med høy 3DMark score?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...