Sam_Oslo Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Det virker at HD4870X2 kan dukke opp litt tiligere enn forventet, AMD Radeon HD 4870 X2 ready by August, altså om 3-4 uker. Hvem vet kanskje det kan plustlige dukke opp enda tiligere og overraske alle, akkurat som 4750 kom tiligere enn forventet. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 4850 mener du vel Håper det, for jeg er klar for en oppgradering fra 8800 GTS 640. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Når 4870X2 skjermkortet må ha 1stk 6pin, og en stk 8pin, vil det allikevel fungere med 2stk 6pin da? Bruker den eneste 8pin'en jeg har nå i HK'et. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Når 4870X2 skjermkortet må ha 1stk 6pin, og en stk 8pin, vil det allikevel fungere med 2stk 6pin da? Bruker den eneste 8pin'en jeg har nå i HK'et. Den 8pin'en du har i hket er uansett ikke kompatibel med skjermkort... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ny og ny. Det er bare to stk HD 4870 koblet i Crossfire. At de plasseres på ett langt kort i stedet for to korte kort spiller ikke noen rolle for ytelsen. Det eneste nye er at minnemengden per GPU dobles. Mulig de endrer litt på klokkefrekvensene også. Men det skal ikke være snakk om crossfire, men en ny "proprietary inter-processor communication". http://news.cnet.com/8301-13924_3-9978746-64.html Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hmm, leste nettopp at det å kjøre Dual-Screen (noe som jeg gjør) er et sant lite helvete med Sli / Crossfire løsninger? Er det samme problemet om jeg kjører et 4870X2? Eller er ikke problemene eksisterende med en slik løsning? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg fikk det ganske greit til med dataskjerm + tven min. Uten større problemer. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hmm, leste nettopp at det å kjøre Dual-Screen (noe som jeg gjør) er et sant lite helvete med Sli / Crossfire løsninger? Er det samme problemet om jeg kjører et 4870X2? Eller er ikke problemene eksisterende med en slik løsning? Jeg anntar du leste dette på guru3d, noe du må ta med en bøtte salt.... Tror de på rage3d har en løsning på de fleste problemer som skulle dukke opp.... Ville i allefall studert nøye forumet de har og eventuellt postet der om det var noe du lurte på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hmm, leste nettopp at det å kjøre Dual-Screen (noe som jeg gjør) er et sant lite helvete med Sli / Crossfire løsninger? Er det samme problemet om jeg kjører et 4870X2? Eller er ikke problemene eksisterende med en slik løsning? Flere skjermen med crossfire er langt fra et helvete i dag, kjørte selv 2 skjermer når jeg hadde et crossfire oppsett med 2900XT. Og det var ikke vanskelig og få satt opp overhodet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Dette er jo litt artig: http://www.ngohq.com/news/14254-physx-gpu-...eon-update.html Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 http://www.coolclocks.nl/nieuws/id169/4870...pot__Benchmark/ Liten benchmark av 4870X2, om det er legit vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ny og ny. Det er bare to stk HD 4870 koblet i Crossfire. At de plasseres på ett langt kort i stedet for to korte kort spiller ikke noen rolle for ytelsen. Det eneste nye er at minnemengden per GPU dobles. Mulig de endrer litt på klokkefrekvensene også.Men det skal ikke være snakk om crossfire, men en ny "proprietary inter-processor communication".http://news.cnet.com/8301-13924_3-9978746-64.html Nettopp, derfor er jeg ekstra spent på ytelsen denne gang. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Dette er jo litt artig:Den var så rå at jeg nesten måtte inkludere den i en spoiler... også CUDA Radeon da woooh hehe. Posted by Regeneration on July 3rd, 2008, 10:36 PM I would like to update you about what’s going on. First, we were very pleased to see so many users and readers have applied to our Beta Test Program! To be specific: 191 users, 5 spies and 2 double agents have submitted applications during the last week. Those that will be chosen will be informed early before the beta is available – we can’t still point to “when” at this stage. The bad news is we still don’t have access to any HD 4800 hardware yet. It is very important for this project to receive AMD’s support on both developer and PR levels. It seems that AMD still is not being cooperative, we get the feeling that they want this project to fail. Perhaps their plans are to strangle PhysX since AMD and Intel have Havok. We truly hope this is not the case since “format wars” are really bad for the consumers (For example: Blu-ray vs. HD-DVD). Before we get to the good news, I’m going to ask you to hold on to something steady as some of you are going to feel a bit dizzy after you hear this. The truth is… Nvidia is now helping us with the project and it seems they are giving us their blessings. It’s very impressive, inspiring and motivating to see Nvidia's view on this. Why they help us? My best guess would be: They probably want to take on Intel with CUDA and to deal with the latest Havok threat from both AMD and Intel. Some other good news, we are getting a lot of help from cool journalists like Theo Valich to address the HD 4800 access issue. I can confirm that our CUDA Radeon library is almost done and everything is going as planned on this side. There are some issues that need to be addressed, since adding Radeon support in CUDA isn’t a big deal - but it’s not enough! We also need to add CUDA support on AMD’s driver level and its being addressed as we speak. Last edited by Chaos; July 4th, 2008 at 11:47 AM. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Siden det var så moro, tar jeg med litt mer om det, pluss noe annet No, it is not a port or a mod…Radeon cards CAN support CUDA, officially. How to run NVIDIA’s Medusa demo on ATI graphic cards Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 liker faktisk meget godt at nvida åpner for radeon i cuda, foretrekker sterkt en alianse mellom nvidia og amd, lenge før intel og amd, hadde nå bare nvidia kunne få litt sving på via og noen konkurerbare cpu'er på mainstream der hadde det vært toppers. Skulle det først gå mot kun to aktører i gpu/cpu markede..... så hadde amd/nvidia vs intel vært sterkt å foretrekke framor kun amd vs intel eller nvidia vs intel. Og økonomien til de forsjellige aktørene kjenner vel de fleste som frekventerer på disse fora. Lenke til kommentar
abooAyoob Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hei! Kan jeg spørre hva er det beste 4850 kortet for tida? Er Sapphire sitt bra? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Gå for det billigste=) Eneste forskjellen er bundelen som følger med ellers er de like...utenom fabrikk-klokket kort da=) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) liker faktisk meget godt at nvida åpner for radeon i cuda, foretrekker sterkt en alianse mellom nvidia og amd, lenge før intel og amd, hadde nå bare nvidia kunne få litt sving på via og noen konkurerbare cpu'er på mainstream der hadde det vært toppers. Skulle det først gå mot kun to aktører i gpu/cpu markede..... så hadde amd/nvidia vs intel vært sterkt å foretrekke framor kun amd vs intel eller nvidia vs intel. Og økonomien til de forsjellige aktørene kjenner vel de fleste som frekventerer på disse fora. AMD har bedre muligheter til å konkurere, Via er for puslte for å kunne bli noe real konkurent mot Intel's CPU i nærmeste fremtid. Jeg tror at Nvidia bør "rotte seg" sammen med AMD og bruke AMD's HK-artiktur/pltform og gi støtte for SLI på denne platformen, også en felles standard for CUDA og Physx for både ATI og Nvidia GPU. Altså disse 2 bør kjøre en felles standard på alt GPU-relaterte saker og da har de en real mulighet til konkure basert på "parallel kjerner" som kan yte mye bedre enn dagens CPU. Problemet er at ATI og Nvidia konkurer på GPU markedet og da er de litt redd å støtte hverandre og dette gir spillerom til Intel. EDIT: AMD har mye på gang når det gjelder HK og CPU, jeg tror at vi kan forvente en god del konkuransyktige CPU fra AMD i nærmeste fremtid. Her må Nvidia ta et valg, vi får se hviken vei de går. Endret 5. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Osse Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 @sam trøblet med AMD er at de må konkurere på begge arenaer, gpu mot nvidia, cpu mot intel. Amd har rett og slett ikke økenomi til dette, nvidia er større, økomisk godt stilt, intel er gigantisk med en enda bedre økonomi. Og AMD er omtrent bankerott. Når en leser om stategien til AMD både på gpu og cpu, færre og enklere produkter rettet mot mainstream, det er nok eneste veien å gå. Intel er vel også på vei inn i gpu markede på et høyere nivå. Og de har resursser til å hente inn forspranget både nvidia og amd har på den fronten. cuda slik som jeg har forstått det betyr å programere mer for bruk av gpu, der den har sine fortrinn også utenom grafikk. Og etter min mening bør absolutt AMD hive seg på nvidias psyx og cuda, istede for å forsøke å lage noe lignende i samarbeid med intel og havok. Enkel logikk, sørg for at cuda og physikk funger best kobinasjonen amd/nvidia, dette kan gi giganten intel reell konkuranse. At amd teamer opp med havok og intel er kortsiktig og lite lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå