wiak Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) takk skal prøves! +1 Crysis, TF2, WiC funker fint hos meg :/ Hmm. Når maskina går inn i 3D mode, så kommer det en eller annen merkelig lyd fra maskinen, mener det er skjermkortet. Det har ikke noe med vifta å gjøre, for den har jeg satt manuelt til antall % i profilen. Det kan hende det er lydkortet også, men det har jeg jo ikke rørt. Bortsett fra lyden så ser ting ut til å fungere normalt, og i 2D/Desktop er denne lyden såklart ikke til stede. Noen som har peiling på hva det kan være? hvilket skjermkort hadde du før? og ja hvilken strømforsyning haru? det piper av min PSU vis jeg starter et spill, men blir fin igjen vis jeg er i windows får vel prøve å bytte på et par kabler og se om loaden blir lavere på PSUen Endret 2. juli 2008 av wiak Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hmm. Når maskina går inn i 3D mode, så kommer det en eller annen merkelig lyd fra maskinen, mener det er skjermkortet. Hva slags lyd er dette da? Pipe/kvinelyd? Har hørt om kort som lager slike lyder under last, da ofte p.g.a spoler e.l som vibrerer. Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Nå var jeg og inne å startet en server å hoppet rundt i pen grafikk(dog aleine ) i COD4 så det er tydeligvis ikke grafikken det står på . antagelig noe Vista64 vs. COD4 relatert. Who knows ... anyonw? hehe Endret 2. juli 2008 av jorgenask Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 tøft med catalyst nå, trenger ikke engang å restarte pcen Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Har Corsair HX520w PSU. Alt har fungert normalt så langt, bortsett fra denne lyden. Hvordan jeg skal forklare den vet jeg ikke helt, den er konstant og skremmende Skal høre etter igjen, så får vi se. Edit: Ja, det er PSUen, hmm dette betyr? Er en form for pipelyd. Endret 2. juli 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Har Corsair HX520w PSU. Alt har fungert normalt så langt, bortsett fra denne lyden. Hvordan jeg skal forklare den vet jeg ikke helt, den er konstant og skremmende Skal høre etter igjen, så får vi se. Edit: Ja, det er PSUen, hmm dette betyr? Er en form for pipelyd. vanlig tipper det er noe med transformers og tomater Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Mulig at det blir for mye strøm å håndtere for tomatene? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Blir vel litt Off topic, men er det noe som kan gjøres? eller er det bare å skaffe "kraftigere" PSU om en vil bli kvitt lyden? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Blir vel litt Off topic, men er det noe som kan gjøres? eller er det bare å skaffe "kraftigere" PSU om en vil bli kvitt lyden? prøv å koble om kablene, flytt på litt The RV770 is perhaps the best thing that happened to AMD in a long while. But more than AMD, it's perhaps the best thing that happened to us, the consumers. But general product launches seem to be just the tip of the ice-berg. The new PCB's designed by ATI for RV770 cards are actually running at well below the clock speed they can support and there is every reason to believe that these cards will be challenging NVIDIA's very best. les mere her http://www.techpowerup.com/64446/ATI_Prepa...200_Series.html Endret 2. juli 2008 av wiak Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ville ikke brukt for mye energi på det jorgenask før du fikk tak i orginalversjonen og patchet det opp etc. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 GDDR5 på 900mhz dobbler minnebåndbredden sammenlignet med 900mhz GDDR3... Nei. Ikke så lenge det er samme klokkefrekvens det er snakk om, klokkefrekvensen på databussen, og bredden på bussen ikke dobles. 256bit 900 MHz GDDR5 gir 57,6 GB/s 256bit 900 MHz GDDR3 gir 57,6 GB/s HD 4870 har ikke 256bit 900 MHz GDDR5. Den har 256bit 1800 MHz GDDR5. At mange tester og produsenter bruker klokkehastigheten på kommandoene som utgangspunkt og ikke klokkehastigheten på dataoverføringen er deres problem. GDDR5 er "bare" Double data rate, ikke Quad Data Rate. altid tøft med simen Tror jeg er litt halveis Simen fanboy. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Edit: Ja, det er PSUen, hmm dette betyr? Er en form for pipelyd. Første du bør prøve er å spre lasten mer over ledninger/rails Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ville ikke brukt for mye energi på det jorgenask før du fikk tak i orginalversjonen og patchet det opp etc. Er på vei Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Edit: Ja, det er PSUen, hmm dette betyr? Er en form for pipelyd. Første du bør prøve er å spre lasten mer over ledninger/rails Har drevet å flytta litt rundt, men det har ikke forsvunnet, kan hende det er en kombinasjon jeg har oversett, men tror jeg bare heller går til innkjøp av ny PSU, så er jeg fremtids sikret også. Uansett takk for hjelpen. Sålangt, er fornøyd med skjermkortet, har ikke fått testet så mye enda, men AOC ser ut til å flyte bedre værtfall. Bruker forresten de beta driverne som dukket opp her, fan speed ser ikke ut til å være fikset, men de funker. Endret 3. juli 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nitrius, du har ikke noe chipset vifte eller så da? Hadde en chipset vifte som etterhvert begynte å bråke som fy, den holdt kjeft med en passiv kjøler. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Blir litt mye off topic dette her, skummelt Uansett nei, hovedkortet mitt er vifteløst, eneste viftene jeg har er skjermkort, PSU, cpu og 2 vifter bak og foran i kabinettet. Er 100% sikker på at det er PSUen. Har lagd en tråd i strømforsynings delen av forumet, så ta resten der om du har andre ting å komme med. Link Endret 3. juli 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Endelig har 3DGameMan lagt ut en ordentlig review av HD4870. Som sikkert noen av dere vet så blir youtube florert av useriøse "parodier" 3Dgameman sine videoer, men denne HIS HD 4870 filmen er altså reel! Review of HIS HD4870 Elsker designen (stock) som HIS bruker Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 3dgameman sine tester er mer som en reklamevideo - alt han tester er jo kickass - uansett hva det er. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 3dgameman sine tester er mer som en reklamevideo - alt han tester er jo kickass - uansett hva det er. Joda, men det er litt morsomt. 100% kickass-morsomt faktisk. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 3dgameman sine tester er mer som en reklamevideo - alt han tester er jo kickass - uansett hva det er. Joda, men det er litt morsomt. 100% kickass-morsomt faktisk. Joda, man må se det morsomme i det - han er iallefall 100% Kickass positiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå