Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Foxtrot-1: Det skal gå veldig bra å bruke den 550W Corsair til det systemet, da den har hele 492 watt på 12 volt railen. Går sikkert helt fint å overklokke litt og, om den tid kommer.

Pundo: Jeg aner ikke hvordan det er med 4xxx serien og Age of Conan, men om jeg var deg så ville jeg ha satset på et hovedkort med X38 eller X48 chipset, og kjørt 4870 i crossfire! Det blir mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med 4870 og age of conan for tiden?

Jeg tenker på å begynne å spille snart og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg har alltid vært tilhenger av nvidia, men nå skjer det mye fokka i den gården. For det første må jeg ha kjøpe et ustabilt hovedkort for å kunne kjøre SLI, for det andre har du prisen som er hinsides (gtx 280). Jeg ønsker det beste når jeg første skal oppgradere, men vil ikke betale overpris heller.

Jeg ser med stor interesse på 4870 og 4870x2 (sistnevnte forstod jeg kom først i august). Men disse yter da dårlig i aoc forstod jeg..?

Hva sier dere, hva gjør jeg?

Jeg er like usikker selv og vurderer GTX 280, 4870X2 og 4870. Den første blir for dyrt, den andre blir for sent, og den tredie er her, og frister fært. Jeg kommer nok til å byte i tålmodigheten og vente 5 uker til for å se benchmarkresultater og spilleytelse på 4870X2. Jeg håper og tror at prisene over hele rekken vil droppe en del i løpe av den tiden oggså.

Lenke til kommentar
Komplett har alereade startet "den gode trenden" og har alereade 5% avslag på Sapphire Radeon HD 4870. Dette er nok ikke på lager før den 11, men lover veldige bra at de har startet med avslagspriser så pass tilige.

PS.no tilbyr ASUS HD4870 Retail for enda mindre, 1968,- kr i skrivende stund. Det er verdt å merke seg at dette, i motsetning til Sapphire Lite-R, ikke er en nedstrippet pakke, men skal inkludere en lær-musmatte. (IKKE SPILL, det er G-pakken, den har begge deler). Se http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=139752

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Nå er RivaTuner autofan et lite studie i seg selv, men kan jo stikke inn en anbafalling om å stille inn denne om noen har dette problemet nå.

Jeg brukte dette på mitt gamle kort, men har du testet dette på HD 4850? Selv får jeg ikke til å stille inn spesielt mye, tror ikke rivatuner støtter driverne ennå.

Fornøyd med mitt powercolor HD 4850, om jeg bare kan få ned temperaturen. Tenker jeg kjøper meg litt kjølepasta og lar det bli med det inntil videre.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare folkens, OMFG WOWOWOWOWWZOWOZOOWZOWODAWZ!

Første jeg gjorde var å fyre opp Mass Effect, 1920 x 1200, Max detaljer på alt og fortsatt der jeg slapp i spillet. Jeg har runna spillet, så jeg vet godt hvor loading sekvensene er i spillet. På mitt 8600GTS 512MB DDR3, kunne det være ett stopp på ett par sekunder i overgangene.

HER ER DET IKKE STOPP, bare kjører på og hei hvor det går.

Får 666 fps i quake'n. Dette kortet er EVIL!!§!!!

His digital 4850 HD er det jeg har. 4870 må jo da være satan sjøl!

Har ikke merka noe problemer med at viften ikke er aktiv, synes ikke den er noe sjenerende, men litt vifte støy er det.

Når det er sagt sitter skjermkortet nå i ett lite aerocube kabinett, hvor det var knapt nok plass til det i utgangspunktet ( var overrasket over at det gikk egentlig, for det var på håret)

I tillegg er luft sirkulasjonen meget dårlig i kabinettet, det er luft ut, men ikke inn, så det vil nok bli en helt annen situasjon i annet kabinett. Sitter halv meter ifra det, og kabinettet er generelt ikke så lydtett ( men funker fett for lan, iom størrelsen)

Så langt er jeg meget meget godt fornøyd med mitt 4850.

Over all forventing.

Edit: det verktøyet jeg fikk med, var jo kick ass genialt også.

Det har liten/stor størrelser på flatt skrujern og vanlig skrujern.

I tillegg har det en fin liten skarp lykt i andre enden.

Samt at det også har vater i midten. Ett genialt lite produkt der.

Nå trenger jeg ikke lommelykt funksjonen på mobilen lenger!

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Flott å høre! Jeg er spent på om HIS kommer med IceQ versjon av 4870 snart, og om den kanskje er litt mer stillegående :)

Det neste nå blir å overklokke det!!! Er allerede kommet gode lovord om det,

bl.a fyr her sånn som har overklokka det til 4870 mhz'r =)

En annen liten småting, jeg synes det var veldig masse små sånne klistrelapper, godkjent ditt og datt på det.

Første jeg gjorde med 4850'n var å faktisk fjerne alt som het klistrelapper på det.

De blir bare gule og fæle etterhvert uansett. Samt kanskje man får en ytelse økning størrelse orden i 000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

000000000000000000000.1 % muligens, men det ser iallefal veldig RENT og pent ut. Litt nakent og sexy faktisk =)

Lenke til kommentar

Hvorfor skrives det mange plasser at klokkehastigheten på minnet til HD 4870 er 900 MHz når den effektive hastigheten er 3600 MHz og det er snakk om Graphics Double Data Rate 5?

Burde det ikke vært 1800 MHz reell klokkefrekvens og * 2 på grunn av DDR-teknikken til 3600 MHz effektiv frekvens?

GDDR5 er jo ikke Quad Data Rate (QDR).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...