Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Nei. Det kommer snart kort med andre kjølere, men neppe av samme type. ASUS kommer med en spesialversjon med en bedre vifte og kjøler, samt en likens 1GB versjon. Men utblåsning er fortsatt internt.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig er Asus sin kjøler forholdsvis effektiv, jeg overstiger aldri 78 grader på full load 24/7. Men slik sett tror jeg Club3D sin Orb løsning er et bedre alternativ som jeg kjører i en barebone kasse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har bestilt HIS 4850 og skal kombinere dette med asus p5n-e og q6600 samt en corsair 550w psu. Dette skal kjøres på win xp.

Leser at noen får problemere med varmen, men er selv litt redd for at poweret mitt vil bli for lite. Noen som har noen innvendinger?

Har ati et program selv der man kan true opp viftehastigheten?

Lenke til kommentar
Skal man bytte kjøler kan jo Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 vurderes.

http://www.arctic-cooling.com/vga1.php

Man kan utstyre den med turbo module kit for optimal kjøling istedet for egen påstripsede greier.

Tråd på XS om denne kjølern på 4850 her:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191944

39 grader med S1 vs 88 på stock kjøler ved load var imponerende!

Det betyr mao. at det ikke er all verden til stock kjøling. De kunne fint kastet på noe litt bedre selv om kortet er billig. 110w tdp er jo ikke all verden.

Lenke til kommentar
Foxtrot-1: Skal gå fint med den strømforsyningen der, men har du tenkt å overklokke i særlig grad ?

Nei jeg har ikke tenkt å overklokke. Har også to stk. hdd og mulig to dvd rom koblet til, så regner med å kjøre orginalt.

Må man egentlig regne mye strømbruk av dvd rom og hdd?

Lenke til kommentar
Poenget er at uansett hvordan en ser på det så er realiteten det at 4850 sin kjøling er for dårlig per dags dato.
Hvordan er den for dårlig...

Har vi ikke stadfestet at problemet ligger i viftestyringen og som enkelt fikses i driver. Bruk i det minste ordet vifestyringen.

1. Viftestrying så ikke fungere.

2. Elendig kjølepasta / smørt på.

3. Må spinne opp på alt for høg % for å få ned temperatur en nødvendig pga dårlig innsmørt / dårlig kvalitet på goop.

4. Dual slot hadde vore foretrekt imho.

5. Fanboy's så sier at det er supert selv om det er fordårligt at noe sånt kan slippe ut i fra fabrikken uansett om det er nvidia eller ati som er produsent.

1. Fikses med driver som for HD3870 og 9800GTX som hadde samme problemet.

2. Gjelder de aller fleste skjermkort jeg har lest om oppgjennom årene. Min erfaring er at GFX kortprodusenter slurver enormt med dette over hele fjøla.

3. Enig i den, men det gjelder alle skjermkort som har dårlig goop og de er det noen av.

4. 3850 fungerer glimrende med singleslot og slik sett foretrekker jeg xx50 produktene som singleslot, men det vil komme bedre singleslot kjølere rimelig snart. Som eks Club3D sine HD3850 OC kort har.

5. Hvem i tråden er fanboys?

Nå prates det ikke om 3870 eller 9800gtx då men. Hvis alle skal ha en sån holdning er det ikke rart gpu produsenter lanserer drit. "ja det er greit dere slurver med oppbyging av kortet og gidder ikke påføre goop rett engang på samlebåndet" for hei det har vi jo sitt før. Dere trenger heller ikke ha i orden noe så simpelt så viftestyring for det har noen andre og klart å ikke få med ved release. Den dumme forbrukeren plages ikke.

Lenke til kommentar

Sist jeg bestilte fra pixmania, så ble ventetiden ganske lang og selv om alt var egentlig betalt med bankkort på forhånd så måtte jeg likevel punge ut med 400kr ekstra da jeg fikk prosessoren og minnet på døra.

Etter min erfaring så anbefaler jeg å bestille et annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri handlet hos pixmania og vet ikke noe om leveringstid eller kostanader. Men det positive at de har det på lager nå og kanskje dette antyder at flere kommer til å ha det på lager også?

EDIT:

Det er mer spendende å vite når 4870X2 kommer på lager, synes jeg. Her er det ganske imponernde tall (det er nok ikke offesilelle, men lover bra) : Two R700s Churn-out X12515 in 3DMark Vantage

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jojo, det er greit det for all del :)

Sier bare at man skal kanskje vente på at butikker fra Norge får det inn snart (forhåpentligvis). For å bestille hos pixmania i dag eller eventuelt i en norsk butikk om en uke, kan bety samme leveringsdato ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg, men den gang hadde han minst 15 ark med seg som så ut til å stemme egentlig, men alt var ganske rotete.

Dessuten snakket fyren bare engelsk og han hadde jo ikke noe med pixmania å gjøre, siden han var fra DHL

Lenke til kommentar

Hvis du leser karakterene og omtalene på webshopguiden så finner du fort ut at du bør styre langt unna pixmania. I dette tilfellet er de heller ikke noe bedre på pris. Til og med aftenposten og flere andre medier har skrevet negativt om dem. Styr unna rett og slett.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med 4870 og age of conan for tiden?

Jeg tenker på å begynne å spille snart og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Jeg har alltid vært tilhenger av nvidia, men nå skjer det mye fokka i den gården. For det første må jeg ha kjøpe et ustabilt hovedkort for å kunne kjøre SLI, for det andre har du prisen som er hinsides (gtx 280). Jeg ønsker det beste når jeg første skal oppgradere, men vil ikke betale overpris heller.

Jeg ser med stor interesse på 4870 og 4870x2 (sistnevnte forstod jeg kom først i august). Men disse yter da dårlig i aoc forstod jeg..?

Hva sier dere, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...