Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Noen som har mer info om bundle på HD4870? Er det f.eks noe spesilet med Club3D versjonen?

Tror jeg bare gjør en bestilling av Club3D kortet på amentio.no. Ligger på en hyggelig pris der og kommer på lager 01.07 skal vi tro amentio.. :whistle:

Jeg savner også en sammenligning av bundler - det er dessverre de færreste sidene som oppgir bundle, kun de største testene har bundle..

Kanskje tryggest å gå for Sapphire? Eller er det minimal forskjell fra Club3D og Sapphire?

Tenker også kanskje at jeg sikrer meg et kort litt tidligere på amentio enn PCutstyr som har sapphire... Eller hva tror dere?

har både amentio og pcutstyr klare på "bekreft bestilling" ... arghh.. hva velger jeg? xD vet ikke hvorfor, men hater slike situasjoner :confused:

Tror bundelen på Retail-versionene pleier å være nokså strippet. Selv har jeg best erfaring med Sapphire kontra Club3D. Men man får jo bare med unødvendig stuff uansett ala S-Video -> Mange fargers-plugg, glemte navnet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står da tydelig at Sapphire HD4870 er på lager http://www.pixmania.com/no/no/1344930/art/...html?srcid=1911

Fin pris også, mye å spare om man skal ha 2stk....

Pixmania :sick:

Var det ikke for at jeg måtte handle der jeg har konto, så hadde jeg kjøpt fra absolutt alle nettbutikkene denne gangen. Kjenner jeg har ekstrem "må ha" mani for tiden når det gjelder HD4870 i Crossfire, og da bryr jeg meg mitt i toeren hvor jeg handler.....

Akkurat nå er det en lidelse å ikke allerede ha disse godbitene i kassa. "Aldri kom i mellom en nerd og hans bytte", sa en gammel vis mann engang... Mye rett i dette :cool:

Lenke til kommentar
Sam_Oslo:

Jeg har ikke kommet med personangrep på deg, men det er irriterende at du kan mene at vi er glade i vår uvitenhet når vi har rimelig gode fakta på det som sies.

Jeg mente ikke deg når jeg nevnte "personangrep". Men jeg har en mistanke et den kolektive uvitenheten gjelder deg også. Flere kommer til å mota sine kort i nærmeste dagene og da vil vi alle få vite mye mer om våre uvitenheter.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ja, skrekk histioriene jeg har lest er lukt av svikk plastikk og frysing i spill med 4850.

Egentlig rart at ATI kjører 4850 så hardt på stock når de har valgt å krige med pris i steden for ytelse :hmm:

På bildet du poster er jo 4850 88 på load wiak, 280gtx temps er veldig høye der i forhold til det jeg har, mitt gtx har 45 grader idle og maks 70 load i følge ntune\rivatuner.

nvidia chipset og nvidia kort er grunnen at din er lavere tipper jeg

var veffal er review site som sa at tempen var mye høyere på Intel chipset

Lenke til kommentar

ASUS kommer med et 4850 med 1GB DDR3 ram og deres Glaciator cooler , som forøvrig gjør det en dual slot løsning.

overclockers.co.uk har det som preorder.

( http://www.overclockers.co.uk/showproduct....rodid=GX-170-AS )

ASUS har også smartdoctor hvor man pdd kan styre viftehastigheten . Man har også som nevt profilen med CCC man kan lage.

OEM produsentene mener sikkert at lite støy skal være prioritert slik at man "muligens" har satt denne litt lav i % fra starten av.

Uansett skal man ikke "som noen her" gjøre dette med temperatur til en krise på nåværende tidspunkt og fraråde brukere til å anskaffe 4850/4870 kort (for med ordleggingen her virker det slik på oss lesere).

De er nemlig knall produkter og ny "bang for the buck" i gfx sirkuset.

post-35394-1214785095_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å bestille på Netshop.no om de får ut fingeren... gratis frakt til hentebua i Oslo.

EDIT:

den Asus kjøleren fungerer godt på mitt Asus 8800GT, men den gir en ekkel markant lyd på høye hastigheter. Men lyden er ikke plagsom slik sett og ikke høy. Ellers er ulempen med de Asus kjølerne at de ikke har viftestyring via drivere. Du må bruke Asus Smartdoctor som ikke er like bra som eks. Rivatuner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ASUS kommer med et 4850 med 1GB DDR3 ram og deres Glaciator cooler

Se der ja!, de viftene der er som regel veldig stille også :)

edit

Jasså Theo..... min står på en stuepc så har nok ikke fått testet den på full load veldig lenge om gangen, men jeg kan ikke høre den...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å bestille på Netshop.no om de får ut fingeren... gratis frakt til hentebua i Oslo.

Jeg har også følgt med Club3D HD4870 hos Netshop, nettop fordi jeg kan hente den i oslo. men de har utsatt datoen ett par ganger alereade. La oss håpe at de får finguren ut.

Lenke til kommentar

Simalarion:

Min står i towerpcen til høyre under pulten, hvor jeg også har filservern min til venstre for meg og hører godt når Asus vifta spinner opp ved full load. Sitter og hører på den as we speak siden jeg folder på skjermkortet.

Sam_Oslo:

Vi får holde hverandre oppdatert når vi ser det skjer noe hos netshop ift HD4870 :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Syntes at Sapphire har en grei bundle - en del kabler for s-video, som regel powerDVD og ofte også 3dmark06 i det siste... Minnepinne på 2GB skulle følge med (både 4850/70 om jeg ikke husker feil), så det er jo greit.

Prisen på Sapphire pleier jo å være ganske lav (som regel billigst), siden de er produsent #1 for ATI kort.

TOXIC kort kan jo komme etterhvert, de er ofte en del OC'a

HIS pleier å være litt dyrere, men de kommer ofte med en bedre kjøler i etterkant.

ASUS pleier å være dyrere, men du får som regel spill med på kjøpet, alternative kjøleløsninger kan også forekomme

Powercolor er blant de billigste, på nivå med Sapphire, "PCS" kjøleløsninger har forekommet i det siste også OC versjoner.

Club3D har jo som regel originalkjøler til å begynne med, men kan komme med en alternativ også. Prisen vet jeg ikke mye om, men Club3D selges jo som regel på netshop og netshop er jo billig :)

Lenke til kommentar
Da er det 2 timer og 15 minutter til posten åpner så jeg kan få hentet ett 4850 HIS digital kort. Håper alt virker greit så er det jo å pøse på med flere!

Heldig du. Mitt kort er forsatt på postkontoret i oslo, sendes vel kanskje ned til Krsand idag, så kan jeg vel hente imårra.. :/

Lenke til kommentar

Det har sikkert blitt sagt i en av de tidligere postene, men jeg orker ikke lete 10x sider tilbake.. ( beklager ! )

Selges noen av 4850 kortene med en kjøler av typen man får til 4870? Eventuelt, finnes det uorginale kjølere med samme funksjon? Funksjon - kjøler og blåser ut varm luft fra kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...