Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

The HotFix addressed this problem. The reason the 4850 was so hot was because the fan speed was locked at 15% even during load. It's also a single slot cooler. Drop an HR-05 GT on it though, and your temps will drop 20C.

Fant dette på et forum, mulig bare en autofan justering som jeg tenkte meg.

Og dette var jeg innpå

HD4850 temps are usually 80C at load and 70C at idle. It's highly dependent on your case's temp and fan speed you set(do it manually) One thing that I have to warn you about, at this moment, ATI hasn't fully implemented a clock down driver for the HD4k. This means they will always run hot right now until a driver update. ATI releases drivers every month if you didn't know.

http://www.overclock.net/ati/349525-need-h...-cf-3870x2.html

At Powerplay ikke er riktig implementert for HD4xxx ennå har blitt forklart i denne tråden flere ganger. Dette er mye av årsaken til høy idle temp, og kommer til å fixes rimelig fort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettop, du har en viktige poeng her, nemlige ATI burde kunne løse dette med "fem minutters triksing i driverprofiler". Så la oss bli enige at: Hvis en driver kunne fikse dette, ville ATI ha vært ute med den veldige lenge siden. Men jeg frykter at det må litt mere til for å fikse den.

8.6 var første driver til 48x0 serien, og de vil sannsynligvis inkludere fiksen i neste driver, 8.7.

En ting skjønner jeg ikke. ATI har alereade gitt ut par oppdateringer for diverse "mindre" problemer, bla. et kjeldent problem med HDMI lyd på visse HK. Hvorfor bruker de så langt tid for å løse dette mer "utbrette" og mer "alvorlige" problemet?

Det må du nesten spør ATI/AMD om, men at det blir fikset er jeg rimelig sikker på... Som allerede sakt så står viften kun på 15% uner load...

Lenke til kommentar
At Powerplay ikke er riktig implementert for HD4xxx ennå har blitt forklart i denne tråden flere ganger. Dette er mye av årsaken til høy idle temp, og kommer til å fixes rimelig fort...

men kan de gjøres med drivere eller må det flashes til ny bios?

Drivere.

Lenke til kommentar

Nå er RivaTuner autofan et lite studie i seg selv, men kan jo stikke inn en anbafalling om å stille inn denne om noen har dette problemet nå.

edit

*Offtopic*

Skulle egentlig sitte å ha det knall med mass effect men jeg får fil feil fra dvden selv om den bare har ligget i coveret sitt ahhhhh, måtte formatet brenne i helvete og alt komme på minne kort fremmover! (måtte slippe ut litt damp)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Trenger vi noe mer håndfast informasjon om varmesaken, lukten og det som måtte være her nå, eller kan vi legge ballen død, glede oss til en fiks og move on.

Ok, hvis problemene blir borte, da skal jeg ikke mase mer om dette. La oss håpe at dette problemet blir borte.

"The moon does exist in objective reality whether or not anyone is observing it. " -- Albert Einstein

Lenke til kommentar

Noen som har mer info om bundle på HD4870? Er det f.eks noe spesielt med Club3D versjonen?

Tror jeg bare gjør en bestilling av Club3D kortet på amentio.no. Ligger på en hyggelig pris der og kommer på lager 01.07 skal vi tro amentio.. :whistle:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Noen som har mer info om bundle på HD4870? Er det f.eks noe spesilet med Club3D versjonen?

Tror jeg bare gjør en bestilling av Club3D kortet på amentio.no. Ligger på en hyggelig pris der og kommer på lager 01.07 skal vi tro amentio.. :whistle:

Jeg savner også en sammenligning av bundler - det er dessverre de færreste sidene som oppgir bundle, kun de største testene har bundle..

Lenke til kommentar
Noen som har mer info om bundle på HD4870? Er det f.eks noe spesilet med Club3D versjonen?

Jeg savner også en sammenligning av bundler - det er dessverre de færreste sidene som oppgir bundle, kun de største testene har bundle..

Kanskje tryggest å gå for Sapphire? Eller er det minimal forskjell fra Club3D og Sapphire?

Tenker også kanskje at jeg sikrer meg et kort litt tidligere på amentio enn PCutstyr som har sapphire... Eller hva tror dere?

har både amentio og pcutstyr klare på "bekreft bestilling" ... arghh.. hva velger jeg? xD vet ikke hvorfor, men hater slike situasjoner :confused:

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Du må ikke stole på de datoene der, holdt på å bli gal den gangen jeg tok de datoene seriøst (blir ofte utsatt med andre ord). Men utover det er det hipp som happ hvilket klistre merke som står på kortet.

Når det gjelder bundle er det ikke så greit å finne ut av, for selv om bundler er oppgitt er det ofte man får kortet uten den bundlen.

Lenke til kommentar
Jeg liker at man kan endre mening utfra fakta og at man lærer noe nytt, jeg gjør det stadig vekk men synes ikke alle er så flinke til det.

Forskjellige meninger fører alltid til mer forståelse for alle. Men det er ofte vansklige å være på opsisjon i dette forumet, fordi det tar ikke lange tiden før noen fra "flertallet" begynner med sine "morsome" personlige agrepp. Det er selfølglige lov å være "glad" i sin uvitenhet, men det kan føre til "retur".

Lenke til kommentar
Du må ikke stole på de datoene der, holdt på å bli gal den gangen jeg tok de datoene seriøst (blir ofte utsatt med andre ord). Men utover det er det hipp som happ hvilket klistre merke som står på kortet.

Når det gjelder bundle er det ikke så greit å finne ut av, for selv om bundler er oppgitt er det ofte man får kortet uten den bundlen.

Vent litt... Tror jeg velger HIS istedet... har både hatt Sapphire og PowerColor. Tror jeg gir HIS et forsøk :)

Dessuten har jeg lest/sett at det følger med en fancy skru-greie med lys på :D

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...