Sam_Oslo Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har hverken 4850 eller 4870 heller. Men la oss bli enige at "svidd"-lukten lover ikke bra. Om dette gjelder kunn for den ene produsenten, vet jeg ikke heller. Men uansett om den klarer seg på 88 grader uten svidde bort, la oss bli enige at man skal kunne spille uten å måtte reeboote etter noen sekunder. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Men herrgud,hvis tempsensoren i kjerna viser 150 grader, kan det kanskje bli 80-90 grader ytterst på kjøleren som er i kontakt med plasten. det der fikk jeg ingeting ut av, brukte du linken jeg viste til i min forige post? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Nå har jeg hverken 4850 eller 4870 selv,men at en produsent selger kort som lukter svidd plastikk i bruk, må være voldsomt overdrevet sagt på en pen måte. Prøv å bruk sunn fornuft,hvor mange grader skal til før plastikken smelter? Mitt ene 3870 holdt over 80 grader med orginal kjøler, men ikke noe svidd plastikk der med andre ord har kortet blitt enda varmere... http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_hd_4850/53061 Både jeg og flere med meg forklarte årsaken til denne lukten, men det er kanskje ikke så spennende det, eller.... Om en kommer hjem til nedbrent hus, så er det vel like greit å skylde på skjermkortet, eller hva?... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har hverken 4850 eller 4870 heller. Men la oss bli enige at "svidd"-lukten lover ikke bra. Om dette gjelder kunn for den ene produsenten, vet jeg ikke heller. Men uansett om den klarer seg på 88 grader uten svidde bort, la oss bli enige at man skal kunne spille uten å måtte reeboote etter noen sekunder. Årsaken til denne lukten er thermal Pads/Lim/teip/goop som "går" seg til i de første dagene, og er ikke et ukjent fenomen... Dette forsvinner etter hvert.. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hvis det lukter svidd plast, må nødvendigvis kjøleren bli nesten 100 grader.Tror ikke plasten er i direkte kontakt med komponenter som skal kjøles. Edit: Leste den nå. Du redigerte innlegget ditt mens jeg skrev mitt Som jeg skrev i forrige innleg, skal plasten bli svidd av varmen fra kjerna, må nødvendigvis kjøleren bli utrolig varm. Med kjøler mener jeg alu/kobber.Skal kjøleren oppnå en temperatur som svir plasten, må da kjerna bli bortimot 130-150 grader? Edit: Forstår hva du mener Ourasi. Jeg forsøkte bare å å få et svar på hvor varm kjerna måtte bli for at plasten rundt kjøleren skal smelte. Endret 29. juni 2008 av lucky666 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 hmm har drevet med hobby OC i ca 4 år har aldrig kjent en lukt av svidd plastikk. Noen som har info om hva den "hotfix" driveren ATI ga ut innholder?, kan det være mulig at den klokker 4850 et pr hakk ned feks? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Hvis det lukter svidd plast, må nødvendigvis kjøleren bli nesten 100 grader.Tror ikke plasten er i direkte kontakt med komponenter som skal kjøles. Edit: Leste den nå. Du redigerte innlegget ditt mens jeg skrev mitt Som jeg skrev i forrige innleg, skal plasten bli svidd av varmen fra kjerna, må nødvendigvis kjøleren bli utrolig varm. Med kjøler mener jeg alu/kobber.Skal kjøleren oppnå en temperatur som svir plasten, må da kjerna bli bortimot 130-150 grader? Edit: Forstår hva du mener Ourasi. Jeg forsøkte bare å å få et svar på hvor varm kjerna måtte bli for at plasten rundt kjøleren skal smelte. Nå vet vi ikke hva som "svidde" seg, men denne forklaringein din høres fornuftig ut. Kanskje det var ikke plasten som sivdde seg, vet du hvor mye varme må til for at kretsene svier seg? Endret 29. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) hmm har drevet med hobby OC i ca 4 år har aldrig kjent en lukt av svidd plastikk. Noen som har info om hva den "hotfix" driveren ATI ga ut innholder?, kan det være mulig at den klokker 4850 et pr hakk ned feks? Nei, den klokker ikke ned noe som helst, den forsøker å fikse ustabilitet som enkelte har opplevd på enkelte typer hovedkort/chipset.. Endret 29. juni 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ustabilitet, kan det være pga varmen?. Kan de ha økt vifte hastighetene.... hmm Er jo vært å bite seg merke i dette, om man bestiller kortet er det trolig lurt å bestille en ny kjøler i samme slengen. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ustabilitet, kan det være pga varmen?. Kan de ha økt vifte hastighetene.... hmm Er jo vært å bite seg merke i dette, om man bestiller kortet er det trolig lurt å bestille en ny kjøler i samme slengen. Kanskje du kan ta denne sensasjons postingen din et annet sted nå? Det eneste du synes å ønske er å sabotere å spre frykt, og komme med poster som er så usakelige at det ikke ligner grisen... Du vrir vært eneste ord over til det negative med vilje, kutt ut... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) hahaha sinna mann.... Trolig best om du kjefter på meg i PM og heller holder deg til saken i tråden. edit Bare å google på -4850 to hott- så får du mange treff og på mange forum så anbefaller dem å kjøpe en bedre vifte en stock viften på 4850, når ble gode forslag negativt. Endret 29. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Edit: Forstår hva du mener Ourasi. Jeg forsøkte bare å å få et svar på hvor varm kjerna måtte bli for at plasten rundt kjøleren skal smelte. Det nytter ikke å forklare sunn fornuft til 2 av de mest åpenbare nvidia fanboys forumet har å fremdrive. Her må man bare prøve å dempe gallen de sprer rundt seg så disse med mindre kunnskap om dette ikke tror på dem. Således gjør du lurt i å forklare hvordan dette med "plastikk lukten" ikke kan være plastikk, men som du ser av mine svar, vris vært eneste ord til det negative, og dette kommer de til å forsette med... Nå senest er det kretser som svir seg, makan til rør... Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Men hvis det ikke er noen som har hatt direkte problemer/BSOD's/Crash etc pga viftekontrolleren er feil så er det vel ikke farlig å kjøpe kortet? En fant ut at det var vista, en annen rapporterte at det gikk fint i XP... trenger vi flere bevis? Men selvfølgelig, det stenger jo for overklokking når tempen er såpass høy, men JEG tror at dette kan bli fikset i nærmere fremtid. Men det er egentlig ikke noe jeg bryr meg så om. Jeg skal ha HD4870 uannsett... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Det nytter ikke å forklare sunn fornuft til 2 av de mest åpenbare nvidia fanboys forumet har å fremdrive. Her må man bare prøve å dempe gallen de sprer rundt seg så disse med mindre kunnskap om dette ikke tror på dem. Således gjør du lurt i å forklare hvordan dette med "plastikk lukten" ikke kan være plastikk, men som du ser av mine svar, vris vært eneste ord til det negative, og dette kommer de til å forsette med... Nå senest er det kretser som svir seg, makan til rør... Så du fortsetter med hylingen din i tråden ser jeg. Merklig da, siden jeg er har startet flere ATI tråder og selv sitter på flere ATI kort. Om du skal fortette med person angrep ta det på PM eller så blir det en liten raportering på deg til hw.no styret. Endret 29. juni 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 hahaha sinna mann.... Trolig best om du kjefter på meg i PM og heller holder deg til saken i tråden. Når jeg forklarer deg at "hotfix" driveren kom for å hjelpe disse med problemer på enkelte hovedkort/chipset, hvordan fikk du dette til å bli et varmeproblem??? Den kommer også med en advarsel om at du kun skal bruke denne om du opplever ustabilitet, og at disse som ikke har problemer ikke skal bruke denne... Saken i tråden er at enkelte sprer tull og fanteri om ting de burde vite ikke stemmer, som f.eks. at 88C fører til at plastikk smelter og kretser brenner, på tide å å avsløre tullpraten for det den er, tullprat... Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har hatt HD4850 noen dager nå og det funker utmerket. Har ikke hatt noen freeze eller artifacts. Ytelsen er det heller ingenting å si på. Kjører Win XP btw. Dette var mye mer betrygende. Kan jeg få spørre hva slags spill du har prøvd, noen av dagens aktulle og klrevende spill også? Har spilt Cod4 og Crysis. Yter bra i begge:) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg skjønner ikke problemet deres. Det er bevist at viftekontrollen fungerer ved modding i driverprofiler, det vil si at det vil fungere i neste driver eller hotfix. Folk får gode temperaturer med viftene på 40-50%, selv på 4850, ja tilogmed bedre enn 8800GT. Mange kort har en så lav standardhastighet på viften som 13%. Da sier det seg selv at kortet blir varmt. Man trenger ikke bytte hverken kjøler eller kjølepasta. Er man fortsatt i tvil, vent til fixen kommer ut før dere kjøper kortet. Både kjøleren til 4850 og kjøleren til 4870 holder i massevis på kortet. Nå er jeg vanvittig lei av folk som svartmaler det hele, fanboys eller ikke. Det har skjedd før, og det kommer til å skje igjen. Viftestyringen kommer til å bli fikset. Ang. svidd plastikk luktet mitt X1950XTX kort plastikk i månedvis, selv om det hadde gode temperaturer. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Saken i tråden er at enkelte sprer tull og fanteri om ting de burde vite ikke stemmer, som f.eks. at 88C fører til at plastikk smelter og kretser brenner, på tide å å avsløre tullpraten for det den er, tullprat... Hvor skrev jeg at plastikken smelter ved 88 grader??, jeg viste kun til testen hw.no gjordet. PM betyr private message, bruk det! Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Helt riktig todda7 -2rst1-. Tipper neste driver oppdatering fra ati dukker opp tidlig i juli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå