Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gir beng i temperatur så lenge ting er stabilt. Jeg kan ikke se at han skrev noe om ustabilitet?

Vel, høy temperatur og stabilitet passer litt dårlig sammen. Du kan få slikt:

Jeg sliter.. Har prøvd flere spill (AoC, Crysis, CoD4) alle klikker.. Starter opp spillet, det ser ut til å funke, men noen sekunder ingame, så fryser det. Noen ganger slår VPU recover inn, og jeg slipper å restarte maskinen.

Hvis du synes det er stabilt, da "go for it".

Det problemet har jeg ikke lenger, det var noe rart med XP 64 bit, det funker nå i Windows Vista.

Det var godt å høre dette, jeg var veldige urolige for at dette problemtet krevde litt for mye av brukere. Så "bare" Vsita måtte til? Kanskje ATI har gjort noe fornuftige alikevel, fordi nå endlige bllir folk nødt til å forlate XP. Har noen prøvd dette på Lunix?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

hva er det folk bitcher om

alså jeg husker jeg hadde X800 XT som var runt 80c

så dette er ikke noe nytt ;)

nå som RV770 er godkjent til å funke optil 125c max, så ser jeg ingen grunn til å whine

PALITHD4870-83.jpg

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Det hjelper lite å komme med fine diagrammer fra "benchere" når folk som spiller whiner om systemfrysing og reeboot på 4850. Nå siste meldingen sier at du må ha Vista for å få styring på peoblemet med 4850. Vi får se hvor dette ender til slutt.

EDIT:

Synes du ikke at det er rart at 4850 som bruker mindre effekt enn 4870, har flere grader høyere temperatur i følge den graffen som du selv har valgt?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Ja, skrekk histioriene jeg har lest er lukt av svikk plastikk og frysing i spill med 4850.

Egentlig rart at ATI kjører 4850 så hardt på stock når de har valgt å krige med pris i steden for ytelse :hmm:

På bildet du poster er jo 4850 88 på load wiak, 280gtx temps er veldig høye der i forhold til det jeg har, mitt gtx har 45 grader idle og maks 70 load i følge ntune\rivatuner.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ikke bra når det lukter brent plastikk og det fryser uten grunn vil jeg si....må følge med på dette.

simalarion: Har du lest noe om dette når det gjelder 4870? Problemer generelt tenker jeg=)

Dette kan bli noe, fordi den kommer med "water cooling" som standard. Smart!

Men kortet kan bare kjøpes som en del av ett ferdigbygd system fra en eneste butikk :thumbdown:

Jeg prøvde å si det=)

Lenke til kommentar
Har hatt HD4850 noen dager nå og det funker utmerket. Har ikke hatt noen freeze eller artifacts. Ytelsen er det heller ingenting å si på. Kjører Win XP btw.

Dette var mye mer betrygende. Kan jeg få spørre hva slags spill du har prøvd, noen av dagens aktulle og klrevende spill også?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hverken 4850 eller 4870 selv,men at en produsent selger kort som lukter svidd plastikk i bruk, må være voldsomt overdrevet sagt på en pen måte. Prøv å bruk sunn fornuft,hvor mange grader skal til før plastikken smelter?

Mitt ene 3870 holdt over 80 grader med orginal kjøler, men ikke noe svidd plastikk der :!:

Lenke til kommentar
Ja, skrekk histioriene jeg har lest er lukt av svikk plastikk og frysing i spill med 4850.

Egentlig rart at ATI kjører 4850 så hardt på stock når de har valgt å krige med pris i steden for ytelse :hmm:

På bildet du poster er jo 4850 88 på load wiak, 280gtx temps er veldig høye der i forhold til det jeg har, mitt gtx har 45 grader idle og maks 70 load i følge ntune\rivatuner.

Ikke bra når det lukter brent plastikk og det fryser uten grunn vil jeg si....må følge med på dette.

simalarion: Har du lest noe om dette når det gjelder 4870? Problemer generelt tenker jeg=)

Dette kan bli noe, fordi den kommer med "water cooling" som standard. Smart!

Men kortet kan bare kjøpes som en del av ett ferdigbygd system fra en eneste butikk :thumbdown:

Jeg prøvde å si det=)

"Skrekkhistorier" at en dude ikke får ting til å fungere av ymse grunner eller at det lukter litt av goopen/pad kortet leveres med, blir bare teit.

Ikke veldig saklige og velfunderte konklusjoner dere kommer med her synes jeg, på tide å roe ned et par hakk med krisemaksimeringen..

Det var forøvrig samme hylinga fra paranoide "Celius" ryttere når 8800GT dukket opp, makan til surr fra ende til annen. Om ett og annet kort er DOA eller er ustabilt er normalt og sånt som skjer....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Nå har jeg hverken 4850 eller 4870 selv,men at en produsent selger kort som lukter svidd plastikk i bruk, må være voldsomt overdrevet sagt på en pen måte. Prøv å bruk sunn fornuft,hvor mange grader skal til før plastikken smelter?

Mitt ene 3870 holdt over 80 grader med orginal kjøler, men ikke noe svidd plastikk der

med andre ord har kortet blitt enda varmere...

http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_hd_4850/53061

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...