Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Påførign av bedre goop forbedrer alt og alle Sam_oslo, det hjelper selvf på et viftestyringsproblem. Skjønner ikke hvor du vil hen med dette.

Dette er ikke usikkerhetsmomenter men du som nekter å forholde deg til realitetene eller ikke forstår den.

Det virker at du har god forståelse av realititen. Fortell meg hvordan kommer du deg bort fra denne "realiteten" at 4850 blir for varmt? og hvordan kan du løse dett problemet idag?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener dere at 3870 bruker samme vifte som 9800GTX?

La oss anta at 9800GTX hadde dette problemet og det har løst seg med en driveroppdatering, men det gir ingen garanti at det samme vil skje med 4850. Fordi disse bruker helt forskjleiige konstruksjoner.

Det er lov å håpe at dette kan løse seg, men det er litt "farlige" å bagatelisre dette problemet. varmen betyr ustabilitet og selv best kortet med beste ytelsen vil "melde pass" når den blir varm. Dvs. reeboot på reeboot. :whistle:

Lenke til kommentar

Angående crossfire. I en review som ble linket til her tidligere ble det sagt at man trengte bare en bridge mellom 2 4870 kort men i denne testen sier den 2.

Får vel klaske begge på då.

Forhåpentligvis kommer de til postkontoret mandag kveld :grin:

registrert omlastningsterminal oslo fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Sam_Oslo:

På samme måte som ditt 9800GTX fikk en viftestyringsfiks i driveren.

Du må ikke glemme at "hofix"-grien ikke klarte å løse dette problemet som du håper de nye drivere kan løse.

Men prøvde ATI/AMD bevisst å fikse vifteproblemet med denne hotfixen? Eller var det kun for ytelsen?

Lenke til kommentar
Sam_Oslo:

Du må ikke glemme at "hofix"-grien ikke klarte å løse dette problemet som du håper de nye drivere kan løse.

Men prøvde ATI/AMD bevisst å fikse vifteproblemet med denne hotfixen? Eller var det kun for ytelsen?

Jeg vet ikke hva de har fkset i "HotFix"'n, men flere tester hadde alerdae påvist dette problemet og da antar jeg at de har gjort sitt beste for å ta 2 fluer i samme smekk. Men jeg vet ikke, og håper at de har sett på det som en bagatell og oversett det.

Lenke til kommentar
Sam_Oslo:

Jeg vet ikke hva de har fkset i "HotFix"'n, men flere tester hadde alerdae påvist dette problemet og da antar jeg at de har gjort sitt beste for å ta 2 fluer i samme smekk. Men jeg vet ikke, og håper at de har sett på det som en bagatell og oversett det.

Vi får håpe det ja :)

Lenke til kommentar

La oss anta at 9800GTX hadde dette problemet og det har løst seg med en driveroppdatering, men det gir ingen garanti at det samme vil skje med 4850. Fordi disse bruker helt forskjleiige konstruksjoner.

Det er lov å håpe at dette kan løse seg, men det er litt "farlige" å bagatelisre dette problemet. varmen betyr ustabilitet og selv best kortet med beste ytelsen vil "melde pass" når den blir varm. Dvs. reeboot på reeboot. :whistle:

Tullball! Du vrir på alt som blir sagt.

Problemet er ikke at kjøleløsninga er for svak. Problemet er at vifta går for seint, sannsynligvis 30%. Dette kan styres i software, problemet er bare at det er det problemer med, samme som 9800GTX hadde. Dette kommer til å fikses, garantert. Enten i drivere, eller ny version av f.eks RivaTuner.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at kjøleløsninga er for svak. Problemet er at vifta går for seint, sannsynligvis 30%. Dette kan styres i software, problemet er bare at det er det problemer med, samme som 9800GTX hadde. Dette kommer til å fikses, garantert. Enten i drivere, eller ny version av f.eks RivaTuner.

Jeg sier det som de er "fakta" per idag. Tullprat kommer fra de som "nekter" nåværende fakta i håp om at alt kan "vrenges" imorgn.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg sier det som de er "fakta" per idag. Tullprat kommer fra de som "nekter" nåværende fakta i håp om at alt kan "vrenges" imorgn.

Fakta er at det har sjedd før, og det har alltid blitt fikset. Hvorfor skulle det ikke bli det? Tror du ATI vil ha 30% av skjermkortene innsendt på RMA p.g.a varmeproblemer? Tror du at de ikke gidder å lage en fix fordi de heller vil ha kort i retur samt dårlig lys på deres oppskrytte nye produkter? De fikset det på 3850, de fikset det på 3870, de fikset det på X1950XTX, nVidia fikset det på 9800GTX og sikkert flere. At du påstår at jeg nekter nåværende fakta er og veldig feil. Per idag er kjøleløsningen for svak pga. at vifta går for treigt. Det vil ikke være et problem vis man har veldig god luftflyt og kansje døra oppe, men dette kan ikke ATI forvente på noen måte. Derfor vil det fikses, ettersom mange kort ellers kommer til å dø i en kombinasjon av dårlig luftflyt, høy load over lang tid samt varme omgivelser.

Lenke til kommentar

Fakta er at det har sjedd før, og det har alltid blitt fikset. Hvorfor skulle det ikke bli det? Tror du ATI vil ha 30% av skjermkortene innsendt på RMA p.g.a varmeproblemer? Tror du at de ikke gidder å lage en fix fordi de heller vil ha kort i retur samt dårlig lys på deres oppskrytte nye produkter? De fikset det på 3850, de fikset det på 3870, de fikset det på X1950XTX, nVidia fikset det på 9800GTX og sikkert flere. At du påstår at jeg nekter nåværende fakta er og veldig feil. Per idag er kjøleløsningen for svak pga. at vifta går for treigt. Det vil ikke være et problem vis man har veldig god luftflyt og kansje døra oppe, men dette kan ikke ATI forvente på noen måte. Derfor vil det fikses, ettersom mange kort ellers kommer til å dø i en kombinasjon av dårlig luftflyt, høy load over lang tid samt varme omgivelser.

Du har en viktige poeng her. La oss håpe at de kan fikse dette, ellers vil folk sende tilbake den varme dritten i hopetall.

Lenke til kommentar
Sam_Oslo. Vurderer du å kjøpe et ATI 48x0 kort? Får en liten anelse at du er veldig fornøyd med det du har? Eller tar jeg feil?

Jeg har hatt positive erfaringer med 9800GTX og har vært strålende fornøyed med den, men nå har det kommet bedre alternativer og jeg er på jakt etter nytt kort. Jeg vurderer GTX 280 eller HD4870 i Crossfire eller HD4870X2.

Derfor prøver jeg å tyne litt info om varmeproblemer på ATI's nye kort. De yter bra og har rimlige pris, men jeg vil ikke kjøpe før de fikser problemet med varmeutviklinger. Jeg gidder hverken å deale med reeboot eller return.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg svar om at det bare var å plugge i og spille først, men det virker jo som det er litt verre enn det, når jeg leser på det engelske forumet og her nå.

Burde jeg bare slenge med en ekstra Zalman VF900-Cu vifte, eller fungerer det helt fint å bare gå for standard og bruke den fiksen som er nevnt nå og vente på nye drivere?

Er en utålmodig fyr og om noe skulle hende som gjør at jeg må sende korta tilbake etter endelig å ha fått dem og vente uker på å få de tilbake kommer jeg til å gå på veggen, derfor vil jeg helst ikke ta noen sjanser :p

Lenke til kommentar
Hvis du har Vista 32bit og 4x 4870 1GB så kan du ikke ha noe RAM :p

Er nok ikke slik det fungerer :)

4* HD 4870 1GB i XCF er fortsatt 1GB.... samme som at HD 3870x2 ikke var 1GB, men 512 * 2 = fortsatt 512... bare en liten hvitløgn i markedsføringa til ATI :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...