Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

4850 kortet mitt blir utrolig varmt under game, er på 100 grader, under idle er den på 89 grader ca. Da kortet ble kjøpt var den på henholdsvis 45 grader og 40 grader (om jeg husker riktig). Har prøvd å løse problemet med å fjerne støv inni kabinettet. Noen ganger når jeg spiller spill blir den så varmt at pc'en skrur av under game, tips anyone?

Lenke til kommentar

Hvis du har sjekket at vifta fortsatt går og ribbene er fri for støv kan det høres ut som du har dårlig termisk kontakt mellom GPU og kjøleribbe.

Sjekk om festene er intakt. Prøv å presse kjøleribba forsiktig ned mot GPU for å se om det bedrer varmeoverføringen(jeg har gjort det med hell når jeg har feilsøkt bråkete CPU-vifter, der det var feil på festet). Ellers kan du jo bytte kjølepasta selv, noe som dessverre går utover garantien. Kanskje du bare skal reklamere på vifta?

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har noe rar oppførsel med mitt hd4850-kort.

Blir fort veldig varmt, mens spesielt i "statiske" menyer, uten noe film eller noe i bakgrunnen, begynner vifta å bråke voldsomt. Når jeg spiller spill som f.eks Arma II, Tom Clancy Rainbow Six vegas2, osv, setter jeg gjerne vifta på 80 prosent eller noe sånt, før jeg starter, så jeg slipper å høre vifta jage med en gang jeg ser på en grafikktung operasjon, f.eks flammer og slikt.

Men tilbake til det med menyene. F.eks i ski jump deluxe 3, de som har spilt dette vet det ikke er noe grafikktungt spill, så blir faktisk skjermkortet så varmt om jeg lar pc'en stå og vise resultatlista etter et renn, at dataen skrur seg av. Vi snakker om dette spillet: http://www.sharewarebay.com/images/screens..._Ski_Jump_3.jpg

Merket nå når jeg letet etter servere i rfactor, som heller ikke er det tyngste spillet kan jeg tenke meg, så begynte vifta å jage voldsomt. Avsluttet spillet, og sjekket tempen, da lå den på 102 eller noe sånt. Nå når jeg skriver dette er tempen 75 grader.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hei!

Vet at den ikke betyr noe som helst, men irriterende er det likevel...

Har nå bygget 3 pcer med HD4770, og de to første får 7,2 på begge grafikkdelene i W7 opplevelsesindeks. Den siste får plutselig 6,0 på begge! De to første er de en stund siden jeg bygget, så de har eldre drivere, mens den siste har 10.4 installert. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Vet at den ikke betyr noe som helst, men irriterende er det likevel...

Har nå bygget 3 pcer med HD4770, og de to første får 7,2 på begge grafikkdelene i W7 opplevelsesindeks. Den siste får plutselig 6,0 på begge! De to første er de en stund siden jeg bygget, så de har eldre drivere, mens den siste har 10.4 installert. Noen erfaringer?

Er hardware eller indentisk med hverandre da? Jeg har opplevd å få forskjellig score i flere tilfeller enda jeg ikke har skiftet ut noe som helst, men jeg bryr meg ikke om den da, jeg har bare lagt merke til det når jeg har vært innom system for å endre ting eller sjekke at nøkkelen min er aktivert etter formatering. Ikke bry deg om den, ta heller ordentlige benchmarks for skikkelig resultat.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...