Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raskt spørsmål; mitt 4870x2 tok for en stund siden kvelden. Hva skal jeg gjøre? Merk: de er ikke lenger i butikkens sortiment.

1) Sende inn nå og kreve penger tilbake (taper markant verdi)

2) Sende inn nå/senere og be om "tilstrekkelig" vare nå (5870, ikke x2, taper verdi)

3) Vente på tilsvarende vare (5870x2) og be om det (går i null)

Any ideas?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hah, tok endelig mot til meg i går kveld og disekrerte et av mine kjære 4890 for å bytte kjølepasta. Fjernet rubbel og bit av skvipet ASUS hadde klint på og smurte på et tynt lag Arctic Silver 5. Hele 20 grader forskjell faktisk og nesten for godt til å være sant ;) Har sjekket opp mot det andre kortet samt et u-tall 3parts, men det er nok tilfelle :)

Lenke til kommentar

Det kan ha endel å si ja, Komakino, selv om 20 grader var veldig mye(muligens altfor mye og dårlig pasta). :p

Tjente rundt 10C på hver kjerne på mitt 4870X2 ved bytte av kjølepasta, og med en liten biosmod ble det også noen grader kjøligere, uten at viften bråker nevneverdig mer(bare spinner opp litt tidligere).

Du kan jo også velge, enten høyere overklokk(og evt. softmod av spenning), eller en stillere vifte. :)

Lenke til kommentar

Heisann!

Har et lite spørsmål, kjøpte meg et 4870x2 i mai i år, og syntes det ble ufattelig varmt, og bråkte som bare det, derfor kjøpte jeg en slik: http://www.arctic-cooling.com/catalog/prod...=2_&mID=244

Det jeg lurer på er, når jeg nå har montert det på skjermkortet, har jeg fortsatt garanti på det da? I tilfellet det skulle ta kvelden en dag?

Den kjøleren funker som bare det forresten, stille og god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...