lolvik Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Noen som har noen god forklaring på hvorfor hele windows går både i stå og blir "ødelagt" så snart så jeg får drivere inn på det? Jeg kommer meg ikke inn i selve windows, så jeg har reinstallert windows fire ganger i kveld, men hver gnag skjer det samme. |: Edit; Nå får jeg bare error om jeg installer driveren. Bah. Edit2; Nå fikk jeg installert 9.9, men nå er problemet tilbake. Windows rapporterer om feil osv. Edit3; Så, windows funker helt normalt når jeg ENDELIG kommer meg inn i windows, samt hvis jeg fjerner driveren går alt som normalt. Jeg har prøvd både 9.8-driveren og 9.9. Edit4; Hvis jeg prøver å bare installerer driveren, får jeg opp en error som sier at INF-filen ikke ble funnet. Edit5; Å ha bare catalyst installert funker, men nytteverien i det er jo lik null.. Edit6; Nå har jeg fått installert windows nok en gang, alt funker fett, dog jeg tør ikke installere catalyst og ATIDD, 640x oppløsning, HIGH FIVE. Endret 30. september 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Noen som vet om noen gode tredjepartskjølere til HD4890? Har lett litt rundt men ser ut som de fleste sliter med å holde VRM-temp nede! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hallo! Jeg lurer egentlig litt på hva vanlig temperatur på et Sapphire HD4870 1GB GDDR5 pleier å være? Sånn idle ligger mitt på rundt 60 grader, er dette veldig mye? Fan speed på 38%. God investering å bytte ut stock-vifte med noe et annet alternativ evt? En ting jeg synes er litt rart, er når jeg kjenner etter bak vifteuttaket, så kjenner jeg ikke at det blåses ut noe luft i det hele tatt. Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 60 Er normalt og akseptabelt. Ikke nødvendig å justere vifta med mindre du driver å overklokker, la den styre seg selv Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 60 Er normalt og akseptabelt. Ikke nødvendig å justere vifta med mindre du driver å overklokker, la den styre seg selv Vel, nå virker det faktisk som om dette er nødvendig, ettersom pc'en skrur seg av selv hele tiden. Med mindre det kan være noe annet da? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du mister bare skjermen hvis det blir for varmt for skjermkortet. Tipper kanskje CPU temp er litt høy? Evt dårlig kontakt en plass..? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du mister bare skjermen hvis det blir for varmt for skjermkortet. Tipper kanskje CPU temp er litt høy? Evt dårlig kontakt en plass..? CPU-tempen ligger idle på rundt 40-50 grader. Vet ikke helt om det er dårlig kontakt, minnes at jeg dobbelsjekket alle kontaktene flere ganger da jeg satte den sammen, som ikke er veldig lenge siden. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 La en ny tråd med litt mer info, gjerne når maskinen skrur seg av (spiller du, evt hvor lenge...) Dette blir litt feil plass. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Noen som har noen god forklaring på hvorfor hele windows går både i stå og blir "ødelagt" så snart så jeg får drivere inn på det?Jeg kommer meg ikke inn i selve windows, så jeg har reinstallert windows fire ganger i kveld, men hver gnag skjer det samme. |: Edit; Nå får jeg bare error om jeg installer driveren. Bah. Edit2; Nå fikk jeg installert 9.9, men nå er problemet tilbake. Windows rapporterer om feil osv. Edit3; Så, windows funker helt normalt når jeg ENDELIG kommer meg inn i windows, samt hvis jeg fjerner driveren går alt som normalt. Jeg har prøvd både 9.8-driveren og 9.9. Edit4; Hvis jeg prøver å bare installerer driveren, får jeg opp en error som sier at INF-filen ikke ble funnet. Edit5; Å ha bare catalyst installert funker, men nytteverien i det er jo lik null.. Edit6; Nå har jeg fått installert windows nok en gang, alt funker fett, dog jeg tør ikke installere catalyst og ATIDD, 640x oppløsning, HIGH FIVE. Må bare beklage at jeg quoter meg selv, men er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dette spørsmålet har kommet noen ganger: How Much RAM Does Your Graphics Card Really Need? Her er svaret for 4870 korta. 512MB VS 1GB vs 2GB http://www.tomshardware.com/reviews/graphi...-4870,2428.html Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dette spørsmålet har kommet noen ganger:How Much RAM Does Your Graphics Card Really Need? Her er svaret for 4870 korta. 512MB VS 1GB vs 2GB http://www.tomshardware.com/reviews/graphi...-4870,2428.html fin artikkel, men jeg hadde foretrukket om de hadde stappet en multi-gpu der Men han nevnte jo litt poenget med mye video minne i konklusjonen da Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Nei, jeg gir opp. Aner ikke hva det er som er galt. Nå har jeg formatert sikkert ti ganger. Jeg har prøvd gamle drivere, prøvd å installer CCC og driveren hver for seg, osv osv osv. Men så snart som driveren er installert så sier det stop. Det funker i safe mode, men ikke i vanlig windows. På tide å hente bensinen. Edit; Nevermind, safe mode funker i det store og det hele. Det sier stop ved \windows\system32\drivers\crcdisk.sys Endret 2. oktober 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Det må være en feil på kortet ditt. Har du prøvd det i en annen pc? Forsøkt et annet pcie spor? Endret 2. oktober 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Har tenkt tanken, men samtidig gir det ikke mening, siden jeg for bare et par dager siden bruke kortet i timesvis, riktig nok bare i Aion da. Og kortet funker jo helt fint til at driveren blir installer. >< Jeg fikk en BSOD som nevnte "atikmd(tror jeg da)" her om dagen. Jeg har ikke prøvd i en annen pc, mest fordi jeg ikke har en annen pc å prøve det i, samt at jeg har vannkjøling på kortet. - Får prøve i et annet spor senere, satser på at slangene når. : P Da har jeg bestilt 4850, bare for å kunne sjekke om det er kortet eller ikke. I'll keep you updated! Endret 3. oktober 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Lurer på en liten ting med å kjøre lyden ut via hdmi på mitt 4870x2.. Er det noen måte det er mulig å få forsterker til å registrere hvilket format som kommer ut med hdmi fra skjemkortet.? Før gikk det via optisk å da var det ikke problem. Kjører det meste via AC3 filter. Da registreres videoens lydformat om det er dolby eller DTS. Og forsterker svitcher over til det. Men dette skjer ikke via hdmi.. Burde jeg installere codecene en gan til først for og teste? Sette att jeg har 5,1 system og slikt.. Er så mange spillere for tiden. Men har brukt media player classic som e rmed k-lite codecene. Går det å få automatisk gjennkjenning av lydformat via hdmi på 4870x2??? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ok, nå er det visst på tide å bytte ut kjøleren på mitt HD4850. Det har alltid støyet litt for mye for min smak, men nå virker det som at kulelageret holder på å ryke så nå må jeg kjøpe ny kjøler Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
laowi Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har et problem med mitt 4870x2. Det er et rødt lys som lyser. Det er nummer 2 fra venstre. Noen som vet hva dette betyr? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Opplevde en gang det samme med mitt 4890 uten at det tilsynelatende var noe galt med kortet. Det gikk også over ved neste boot. Hva som er hva er jeg ikke sikker på, men bruk eliminasjonsmetoden eller dypsøk Google HD4870X2 LEDs: D14 (R753) 6 Pin power unplugged D13 (R724) 8 Pin power unplugged D15 (R819) Overheating (Thermal issue) D5 (R323) GPU-1 (Master) No power D7 (R570) GPU-2 (Slave) No power At BOOT/POST, the card's fan will spin @ 100% for a short while, the LEDs will light up for a brief period and then go out. This is NORMAL behaviour as the card is performing it's own type of POST test Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det må være en feil på kortet ditt. Har du prøvd det i en annen pc? Forsøkt et annet pcie spor? Har nå et 4850 og alt funker fett, har dog ikke prøvd å bruke 4850 kortet i samme pcie-spor som 4870X2et, har classified-kort, så jeg slo bare av det øverste pcie-sporet og satte kortet i det sporet under. Skal prøve å bytte på dem senere. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 har et GF 8800 GTS nå.. Vil ha et nytt som virkelig river Lurer på et 4890 kort til ca 1500kr Er dette mye for pengene? Eller burde jeg slenge på en extra lapp for å få et bedre kort som er verdt pengene? tilfelle hvilket kort skal jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå