Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FurMark er vel ikke anbefalt å bruke på 48XX-serien.

Jeg har også fått en pipelyd av mitt 4870X2 etter at jeg byttet til vannblokk, en svak, svak, høyfrekvent pipelyd.

Jeg har samme greie med mitt 4870x2 kort, lyden dukker kun opp i 3dmark vantage og noen få spill. Aner ikke hvorfor..

Lenke til kommentar
De fant ut med furmark at 4890-serien hadde en feil i strøm-fordelingen eller hva man skal kalle det.

Den feilen har ikke noe og si siden Furmark går bananas med 4890 og strømbruk.

Får også piping når jeg spiller nye Call of Juarez: Bound in Blood. FurMark er liksom ikke noe "must" - men er det kanskje elementer i CoJ:BB-enginen som belaster kortene på samme måte som FurMark??

Kunne uansett tenkt meg og fått testet med et annet 4890. 4870 derimot, fungerer helt fint i samme maskin.

Lenke til kommentar
Klarer ikke bli kvitt pipelyden - "pig squeal" i mine to 4890-kort... Noen andre som er plaget med det?

Det skjer ikke i alle spill, men noen spesielle. Og om jeg kjører FurMark på "full pupp"... :(

Ja, jeg er plaget med det ofte. I menyer på spill, 3dMark, artifacts scanner i ATItool, etc. Ikke ingame i de fleste spill heldigvis. Det er ganske brutalt til tider. Høres ut som om 4890 ikke liker meg og klager noe jævlig. Ikke helt fornøyd med strømmen tydligvis. Blir det værre så slår jeg opp og finner meg en ny en på garantien.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke sunt.

Få på noen ekstra vifter..foreks en rett bak kortene så den blåser inn imellom de.

Og sett opp farten må master kortet.

Regner med at du ikke har stilt opp vifta på master-kortet ( det du kan styre ifra CCC ) derfor spør jeg om det.

Tenkte meg det :) Har 2stk ASUS-kort med doble vifter, men den minste vifta kjører tilsynelatende på standard "full guff" og bråker noe så hinsides at jeg har koblet den ut.

Har allerede 4stk 120mm som blåser fra siden mot kortene samt 2stk 120mm som blåser opp mot det nederste kortet uten at det utgjør noen forskjell. Tempen i CCC og standard-temp på selve kortene er såvidt over 70 grader, men jeg skal prøve å oppjustere viftehastigheten noen hakk. Kjører vel nå på mellom 20 og 30% og auto.

Edit:

post-180418-1253120458_thumb.jpg

Coolermaster HAF932. 2stk 4890 istedet for Gtx285 samt flyttet PSU til topp, satt inn 2x 120mm i bunn av kabinett samt 4x120mm i sidedør.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...