firsom Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ligger det an til et halvsaftig priskutt på 48xx-modellene når de 58xxene ankommer butikkene? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Noen som kjører 4890 CF med 9.8? Ser ut til at jeg har noen problemer med FPS-drops og kræsjer Edit: Løste seg Endret 28. august 2009 av Komakino Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Noen som har bytta kjøler på HD4890? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 hva tenker du på? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Noen som bruker en anna kjøler lixom Tenker på at dette støyer litt etter det jeg har lest, og denne gangen vil jeg ikke ha støy! Lurte derfor på om noen har prøvd å bytte kjøler og evt kan anbefale en annen Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har byttet kjøler på min 4890. Er meget fornøyd, den bråker nesten ingenting. Kjøpte meg en Arctic Cooling Twin Turbo. Det fungerer veldig bra, har en veldig stille pc fra før(se signatur), og med viftene på 50% så hører jeg de nesten ikke. Når jeg spiller øker jeg til 100%, men da har jeg jo litt lyd så da høres de ikke i det hele tatt. Har modifisert kjøleløsningen litt da, fordi med twin turbo får du ikke kjøling på VDDC, så har lagt den orginale plata på skjermkortet og montert kjøleribber og vifta oppå den. Google it eller spør hvis du lurer, er flere der ute som har gjort det samme. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Noen her som vet når DX11 kortene kommer? Lettere sagt når ati's 5000 serie er på vei.. Har kjøpt et 4870x2 nå, og er usikker på om jeg skal vannkjøle det, eller bare vente til de nyere kortene kommer. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Forresten, vil Arctic Cooling Twin Turbo fungere på 5xxx serien? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Det avhenger av hvilken PCB ATi vil bruke. Etter hva vi har sett blir det nytt PCB og da vil det mest sannsynlig ikke funke. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Det avhenger av hvilken PCB ATi vil bruke.Etter hva vi har sett blir det nytt PCB og da vil det mest sannsynlig ikke funke. kommer helt an på, men tror det skal være greit og modde noe. Man kommer langt med M3 bolter, M3 mutre og en 3mm borr fra clas ollson. det brukte jeg da jeg monterte 4870 kjøleren på mitt 4670 på min AC S1, er det ett hakk innenfor de festene jeg bruker nå. jeg anntar da at det er en mindre chip etter krymp med tettere monteringshull så det er fullt mulig det passer. Endret 6. september 2009 av leifeinar Lenke til kommentar
SVD Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Noen her som vet når DX11 kortene kommer? Lettere sagt når ati's 5000 serie er på vei.. Har kjøpt et 4870x2 nå, og er usikker på om jeg skal vannkjøle det, eller bare vente til de nyere kortene kommer. De skal visst komme i butikken i oktober, foresten det er en egen tråd om de også. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Har et aldri så lite driverproblem med mitt 4870. Skulle installere nyeste driver og CCC, og valgte å kjøre oppgradering av gamle filer istedenfor å fjerne de gamle for så å installere. Men etter å ha restartet, får jeg nå intet signal i Windows. Til og med i sikkermodus forsvinner signalet. Skjermen blir svart (får av og til logget inn før dette skjer), får "No signal," og man hører tydelig at viften plutselig kjører på max. Syns dette er heller merkelig, da Windows strengt tatt skal kjøre på standarddriver. Sliter litt med å få PCen opp å gå. Lever kortet plutselig sitt eget liv nå? Noen som har opplevd noe lignende? Fant dette, innlegg fra i fjor: Jeg kan si noe om "svart skjerm" (no signal u/Vista) og fakta rundt dette.Er nemlig selv offer for dette under Vista (og har av denne grunn inntil videre gått over til XP64) Folk (inkl. meg selv) med 4850 eller 4870 får sort skjerm etter installasjon av catalyst ved neste boot til Vista. Årsak til dette er ATI sine Vista drivere og tolking av prefered timings i EDID data i LCD når man kjører med DVI kabel.Det funker helt fint med VGA d-sub kabel. Under XP/XP64 blir det ikke noe problem mtp denne greia og ting funker helt flott med DVI og Catalyst 8.6/8.7 for XP/XP64. Selv har jeg tre av fire skjermer der dette DVI "no signal" problemet oppstår : 1 Sony 1280x1024 17" LCD, 1 Viewsonic VG2230 1680x1050 22" LCD , 1 Viewsonic VG2030 1680x1050 20" LCD. Ved analogtilkopling på samtlige funker det helt okay. Det funker helt fint på LCD TVn min med DVI (som også er en Viewsonic modell) . Det er også en tråd om dette hos ATI.game hvor brukere erfarer dette med ymse LCD produkter. Topic Title: HD 4870 Vista black screen / no monitor signal after install Dette "no signal" (sort skjerm) problemet m/DVI under Vista er ikke relatert til temperatur på kort. Har enda til gode å finne en løsning. Får heller ikke noen permanent signal med DVI->RGB - adapter. Endret 11. september 2009 av jH- Lenke til kommentar
firsom Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Trenger litt hjelp angående valg av skjermkort, har bestemt ATI Radeon 4870, men lurer på hvor mye minne jeg trenger. Er en såkalt casual gamer og pcen kommer til å bli brukt til litt av hvert. Har en Benq 24" med 1920 x 1080p. Trenger jeg da 1GB eller vil det kunne holde med 512MB? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Det er så minimal forskjell i pris på 512/1gb nå, at du bør ikke være i tvil. Kjøp 1gb Endret 11. september 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
firsom Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Takk for svar, da blir det 1 milliard bytes på meg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Cat. 9.9 is here. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Supert Alltid bra med nye drivere. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Cat. 9.9 is here. Får prøve den når jeg får satt opp min newbe PC! E5300, HD3450 og 4GB minne.. Jeg er spent om den klarer å dra noe spill Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 den kommer til å dra spill som ikke krever mye av grafikkkortet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 den kommer til å dra spill som ikke krever mye av grafikkkortet. Jepp, jeg vet! Hvis den klarer CS 1.6 og BF:Heroes, så skal jeg selge hovedmaskinen mens jeg får råd til en skikkelig maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå