Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Er ikke det slik at det øverste kortet kan man styre vifta på og nederste ikke?

Hvis man har stock kjølerne på da:)

Men at X2et ditt har åndenød forstår jeg:P

Blir varmt i CF ja, "litt" varmt :!:

 

Kortet er "goes like hell" utgaven til Gainward med enorme kjøleribber og to vifter.. Metallplaten "under" kortet blir så varm at man brenner fingrene på den. Jeg skal prøve å sette det nederst og se hva som skjer:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ja, tjener ivertfall gode penger som respirator pleier. Helgetillegg, smusstillegg osv:-D

Har heldigvis noen dager fri nå, da skal det spilles, tweakes, benches;-)

 

mye hw er gøy.. Da er det ikke så farlig at man må kjøpe nytt kabinett for å få plass til alt:-D

 

Huff, du må da ikke behandle respiratorene som skjermkortene dine og forsøke og overklokke de, tror ikke det går helt bra :p

 

Ganske grei jobb jeg sitter på med helgestengt, ingen aktivitet etter Fredag så helgejobb blir det ikke...

Lenke til kommentar
Ja ja, tjener ivertfall gode penger som respirator pleier. Helgetillegg, smusstillegg osv:-D

Har heldigvis noen dager fri nå, da skal det spilles, tweakes, benches;-)

 

mye hw er gøy.. Da er det ikke så farlig at man må kjøpe nytt kabinett for å få plass til alt:-D

 

Huff, du må da ikke behandle respiratorene som skjermkortene dine og forsøke og overklokke de, tror ikke det går helt bra :p

 

Ganske grei jobb jeg sitter på med helgestengt, ingen aktivitet etter Fredag så helgejobb blir det ikke...

 

He he. Nei, respiratorer er vel en av tingene man ikke peller så mye på :!:

Kjekt å ha fri hver helg :yes: men men, man blir vant til helgejobbing :innocent:

 

edit: Tenk hvis jobben min skulle hatt helgestengt... "Folkens! Nå tar vi helg, slå av alt og slukk lyset.. sees på mandag" :p

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Nå har jeg teste litt. For sikkerhets skyld satte jeg inn en FS 300w tray PSU som kun kjører 4870 kortet, resten tar TT 850´en seg av ;)

 

Oppsettet så langt:

 

Cpu - [email protected]

Gpu - 4870x2 + 4870 1gb@790/3800Mhz triXfire

OS - Windows7 Ultimate 64Bit

Cat 9.8

 

Resultat:

 

3dmark06 - 22425

Vantage Perfomance - 16067

Vantage Xtreme - 11271

FarCry2 - 1920x1200 4AA Custom settings, average res: ave 84.87fps, max 123.58, min 63.68

FarCry2 - 1920x1200 8AA Ultra settings, average res: ave 66.67, max 99.99, min 43.23

 

Alt i alt et reultat som jeg så langt er fornøyd med :yes:

Noen som har tilsvarende oppsett som jeg kan sammenligne med?

post-97480-1251192724_thumb.jpg

post-97480-1251192749_thumb.jpg

post-97480-1251192767_thumb.jpg

post-97480-1251192786_thumb.jpg

post-97480-1251192799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kent -amdme-: Jeg kjørte en periode 4870x2 + 1gb 4870 i cf hos meg.

Fikk rundt 22359 i 3dmark vantage. Det med opsettet under.

Cpu @ 4ghz, gfx kort på default clock.

 

Så bra score du får med dual core cpu.

 

Takk takk :) Er selv ganske fornøyd med oppsettet. Det scorer ikke like bra som Quad i 3dmark, men i spill fungerer det som en drøm :w00t:

 

Er egentlig ganske fristet til å kjøpe Quad igjen... men så lenge spillene flyter bra med klokket Duo så venter jeg (forhåpentligvis) en stund til :D

Lenke til kommentar
Det kan faktisk bli verre med quad enn trippel i spill, så du tjener ikke noe på og gå til quad.

Er vel kanskje noen få hundre i benching, men det burde holde det du har nå:)

 

"er aldri nok" :thumbs:

 

He he... Jeg mente Quad cpu, ikke Quadfire :) Meeeen.. Quadcore OG Quadfire hadde vært VELDIG morsomt :yes:

 

OG... du har HEEELT rett :yes: Det blir ALDRI nok!!!!! :w00t:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...