Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.. Har ett "lite" problem.. Hvordan i all verden aktiverer man CrossfireX i Cat 9.8 ?? Får ikke aktivert det nye kortet. Noen som vet hva det kan være :hmm:

 

Sjekket med 3dmark også.

 

21500 med 4870x2

 

17500 med 4870x2 + 4870

 

Finner ikke ut hvor i catalyst man aktiverer crossfire :wallbash:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Regner med det er meget begrenset av CPU. Mitt oppsett utgjorde så og si ingen forskjell i 3Dmark06 med 2stk 4890 kontra 1stk. Klokker jeg derimot opp CPU litt blir resultatene med ett mye bedre.

 

I spill var saken en helt annen, fra 20-50fps i Farcry2 (Ultra high, 8xAA, 1920x1080) med single og 60-100 med CF.

 

Edit: Det vil si med 9.7. Regner med et lite ytelsessprang med 9.8.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
Kjørte en runde 06 nå. Med uklokkete kort på 750/900, får jeg 6220 p på cpu. Det drar på masse i 06 med overklokket firekjerne kontra dual.

 

da er det snakk om ca 2000 poeng ekstra med quad kontra dual.

Begynner å lure på om det er strøm problemer jeg sliter med. Har en 300w slot psu som jeg kan

bruke på nykortet så får vi se hva som skjer.

 

Hva er strømkravet til tri cross? Har en TT850, er det nok?

Lenke til kommentar
Kjørte en runde 06 nå. Med uklokkete kort på 750/900, får jeg 6220 p på cpu. Det drar på masse i 06 med overklokket firekjerne kontra dual.

 

da er det snakk om ca 2000 poeng ekstra med quad kontra dual.

Begynner å lure på om det er strøm problemer jeg sliter med. Har en 300w slot psu som jeg kan

bruke på nykortet så får vi se hva som skjer.

 

Hva er strømkravet til tri cross? Har en TT850, er det nok?

 

3DMark 2006 vil for alltid være en klokket Quads "paradis", og du burde heller fokusere på spillytelse, og ta en runde med Vantage med 4870x2 kortet og merk deg den laveste FPS'en, så tar du en runde med begge kortene og sammenligner. Hos meg kuttet en eller fler av kjernene ut på akkurat de samme stedene hele tiden, og medførte dårligere eller samme FPS som single x2, se om du opplever det samme....

Lenke til kommentar
Kjørte en runde 06 nå. Med uklokkete kort på 750/900, får jeg 6220 p på cpu. Det drar på masse i 06 med overklokket firekjerne kontra dual.

 

da er det snakk om ca 2000 poeng ekstra med quad kontra dual.

Begynner å lure på om det er strøm problemer jeg sliter med. Har en 300w slot psu som jeg kan

bruke på nykortet så får vi se hva som skjer.

 

Hva er strømkravet til tri cross? Har en TT850, er det nok?

 

3DMark 2006 vil for alltid være en klokket Quads "paradis", og du burde heller fokusere på spillytelse, og ta en runde med Vantage med 4870x2 kortet og merk deg den laveste FPS'en, så tar du en runde med begge kortene og sammenligner. Hos meg kuttet en eller fler av kjernene ut på akkurat de samme stedene hele tiden, og medførte dårligere eller samme FPS som single x2, se om du opplever det samme....

 

sitter på jobb nå og skriver på tlf'en, skal sjekke senere.

Tok en runde far cry2 bench, der så det ut som at 1-2 av kjernene kuttet ut ett par ganger, fikk et enormt fps drop på 2 av 3 rounds, eller gikk det bra. Gjennomsnittlig fps var litt over 60 på 1920x1200, DX10, 8AA ultra setting.

Det er jo ikke så verst:)

 

men, hvorfor kutter enkelte av kjernene ut av og til?

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Kjørte en runde 06 nå. Med uklokkete kort på 750/900, får jeg 6220 p på cpu. Det drar på masse i 06 med overklokket firekjerne kontra dual.

 

da er det snakk om ca 2000 poeng ekstra med quad kontra dual.

Begynner å lure på om det er strøm problemer jeg sliter med. Har en 300w slot psu som jeg kan

bruke på nykortet så får vi se hva som skjer.

 

Hva er strømkravet til tri cross? Har en TT850, er det nok?

 

3DMark 2006 vil for alltid være en klokket Quads "paradis", og du burde heller fokusere på spillytelse, og ta en runde med Vantage med 4870x2 kortet og merk deg den laveste FPS'en, så tar du en runde med begge kortene og sammenligner. Hos meg kuttet en eller fler av kjernene ut på akkurat de samme stedene hele tiden, og medførte dårligere eller samme FPS som single x2, se om du opplever det samme....

 

sitter på jobb nå og skriver på tlf'en, skal sjekke senere.

Tok en runde far cry2 bench, der så det ut som at 1-2 av kjernene kuttet ut ett par ganger, fikk et enormt fps drop på 2 av 3 rounds, eller gikk det bra. Gjennomsnittlig fps var litt over 60 på 1920x16xx, DX10, 8AA ultra setting.

Det er jo ikke så verst:)

 

men, hvorfor kutter enkelte av kjernene ut av og til?

 

Jeg skal ikke si det sikkert, men mener å ha sett at x2+single ikke er offisiellt støttet, og skulle det være tilfelle, så antar jeg dette er en av årsakene. Kan ikke se at Nvidia støtter GTX295+GTX275 heller...

Min teori angående dette fenomenet, er at det er ting på et dualkjernekort som gjøres anderledes i driveren og gjør at de sliter med dual+singel, mens 3xsingle funker bra... Spekulasjoner, ja, men det var nokså repeatable hos meg, spess i COD4 Overgrown der en kjerne+ kuttet på eksakt samme stedene hele tiden. Andre maps som Pipeline var full pupp hele veien... Men, COD4 måtte få renamet .exe for å funke med 4870x2+4890, noe som avslører at i allefall min combo ikke var støttet her...

Lenke til kommentar

Hmm.. tror jeg må bytte om på plasseringen av kortene og sette X2'en nederst. X2 kortet mitt har seriøst åndenød og roper etter luft. Avstanden mellom kortene er sikkert ikke mer enn noen få millimeter, he he. Heldigvis er kjøleløsningen på nykortet såpass smal at det kan stå øverst uten pusteproblemer:-)

 

men, har det noe å si at X2'en står i nederste slot og singlekortet øverst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...