Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

betalte 3350 for kortet og var et av di første korta med kobber og alu.ser powercolor 3870x2 koster 2603,- så sånn sett skulle jeg hatt ett gtx285,men blir vel og tro på julenissen.

frister dog og si at jeg skal ha crossfirekort og da er vel 4870x2 eneste alternativ,men blir vel drøyt,vi får se :ermm:

Den ene gpuen er igjengrodd av støv igjen,burde jeg blåse rent før jeg sender inn?er redd dem skal bruke det mot meg selv om det ikke har noe med feilen og gjøre. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål egentlig, på den ene siden kan de si at det er din egen feil fordi du ikke har gjort det rent, mens på den andre siden kan de si at det er din egen feil, fordi du tydeligvis har hatt kortet skrudd fra hverandre.

 

Jeg skal la være å uttale meg for mye på dette området ettersom jeg ikke har vært i situasjonen selv.

Lenke til kommentar

hehe god deal det ja :thumbup: nei ikke lett og si gitt,håper på et 4890 som komp for alt det forbanna rotet det har vært med det kortet,skal selges uansett for og frigjøre penger til gt300/r5xxx..vært fett om ati kom opp med en rå dualcore el noe sånt som til og med hadde stoppa kjeften på sam... :D

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke det jeg skrev pga jeg ikke har erfaring. Du skal ha et tillvsarendet kort om de ikke har modellen inne, som en nevner her så kan de ikke gå etter ytelsen men modellen og prisen, med andre ord har de ikke din modell er tillsvarendet 4870x2 som går for rundt 3600 nå.

 

Mitt 9700 pro gikk men modellen ikke var inne, ble det 9800pro osv.

 

edit:

Med andre ord ikke vær "dum" nok til å si ja til et 4890 i steden da dette er langt under prisen du har betalt. Det er prisen for produktet de må gå etter, har de det ikke inne må de gi deg tillsvarendet pris på samme produkt tilbake ved retur. Pengene tilbake er på en annen side nok ikke de intresert i, de har nok en ordning der de selv for kompensjasjon fra produsent ved returer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Tror neppe du kan forvente et Ati 4870X2 gitt, har returnert endel i det siste (Defekt selvsagt). Og alle Netsjapper velger selvsagt et tilsvarende kort i Ytelse, ikke Pris.

Men hvis du er litt smart så kan du f.eks si at du ha et svart kort (Da jeg gåt utifra at det nVidia kortet ditt var Svart?) eller lignende :)

Lenke til kommentar

noe så defust svar da gitt?, alle "nettsjapper". Det du forteller her er i så fall at du er blitt rund lurt av alle "nettsjapper".

 

Det er selfølgelig hva du betaler for et produkt de må tenke på om de ikke har samme modellen inne, det er ikke kjøpers feil at produktet skulle synke i pris om de ikke skulle ha samme modell inne ved retur, det er det du skriver\mener her. Ergo de må gi tilbake skjermkort helst i samme serien i samm prisklasse - det som da passer best er 4870x2 evnt blir det 295gtx (Dette med tanke på at de IKKE har 3870x2 inne, om de har 3870x2 inne så gi webbutikken deg 3870x2 tilbake, da er det nok heller ikke intresangt for dem å gi deg feks 4890 i steden for da er det dem som sitter på den retten... Her ser man jo tydlig poenget mitt)

 

"vi har desverre ikke flere fra serien Esspresso maskniner i børstet stål for 500kr, men den har synket så mye pris.. la oss se man får nok muligens solgt den for 500 kr i dag så da får du en plast trakter av oss, DEAL (sleskt smil)"

 

Sier seg selv, dessuten har jeg som nevnt flere ganger vært i samme sitvasjon. Men nok om det, vi får vente å se hva netshop gjør.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
noe så defust svar da gitt?, alle "nettsjapper". Det du forteller her er i så fall at du er blitt rund lurt av alle "nettsjapper".

 

Det er selfølgelig hva du betaler for et produkt de må tenke på om de ikke har samme modellen inne.

 

"vi har desverre ikke flere fra serien Esspresso maskniner i børstet stål, men den har synket så mye pris.. la oss se man får nok muligens solgt den for 500 kr i dag så da får du en plast trakter av oss, DEAL (sleskt smil)"

Herregud, Yter serien Espresso like bra som en plast trakter? Høyst trolig ikke, og her er det store forskjeller i Designen på produktene, så det er også et Argument.

 

Du betaler for ytelsen på kortet.

 

Jeg har selv et 8800 Ultra kort som skal inn, enten til Netshop eller Komplett, husker ikke helt hva jeg betalte for det, men det var tett opptil 6 lapper. Et rettferdig mellomkort vil da forhåpentligvis være 275 GTX ;)

Lenke til kommentar
Herregud, Yter serien Espresso like bra som en plast trakter? Høyst trolig ikke, og her er det store forskjeller i Designen på produktene, så det er også et Argument.

 

Du ser ikke skogen for bare trær du, rett å slett. Nei det er det som er POENGET mitt man kan ikke se på ytelse! når man kjøper produkter, men pris.

 

Om du får slike returer du nevner fra webshopper blir du som skrevet rund lurt.

 

Jeg har hatt 3 returer av skjermkort som skrevet, da de ikke har 9700pro inne fikk jeg 9800pro og det tar jeg som en selvfølge.

 

Les forige innlegg en gang til, jeg har lagt til flere eksempler der.

 

Egentlig ikke nødvendig å diskutere dette videre her da dette handler om ytelse på selve kortene og ikke returen. Men start gjerne en egen tråd så kan vi diskutere dette videre der, mulig vi også kan få svar fra en webshop om nøyaktig hvordan de behandler slike returer.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
noe så defust svar da gitt?, alle "nettsjapper". Det du forteller her er i så fall at du er blitt rund lurt av alle "nettsjapper".

 

Det er selfølgelig hva du betaler for et produkt de må tenke på om de ikke har samme modellen inne, det er ikke kjøpers feil at produktet skulle synke i pris om de ikke skulle ha samme modell inne ved retur, det er det du skriver\mener her. Ergo de må gi tilbake skjermkort helst i samme serien i samm prisklasse - det som da passer best er 4870x2 evnt blir det 295gtx (Dette med tanke på at de IKKE har 3870x2 inne, om de har 3870x2 inne så gi webbutikken deg 3870x2 tilbake, da er det nok heller ikke intresangt for dem å gi deg feks 4890 i steden for da er det dem som sitter på den retten... Her ser man jo tydlig poenget mitt)

 

"vi har desverre ikke flere fra serien Esspresso maskniner i børstet stål for 500kr, men den har synket så mye pris.. la oss se man får nok muligens solgt den for 500 kr i dag så da får du en plast trakter av oss, DEAL (sleskt smil)"

 

Sier seg selv, dessuten har jeg som nevnt flere ganger vært i samme sitvasjon. Men nok om det, vi får vente å se hva netshop gjør.

 

Dessverre etter kjøpsloven kan de gi noe som yter likt, slikt har dog skjedd før.

Men harddisk messig når jeg reklamerte fikk til prisen jeg hadde betalt, men antar de behandler skjermkort annerledes.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Dessverre etter kjøpsloven kan de gi noe som yter likt, slikt har dog skjedd før.

Men harddisk messig når jeg reklamerte fikk til prisen jeg hadde betalt, men antar de behandler skjermkort annerledes.

Case Closed for min del, og jeg avslutter med Touche, for jeg har et ikke ork til å diskutere på et så soleklart område. At du har vært heldige noen ganger, kan godt stemme, men du kan ikke forvente returprodukter i samme prisklasse :)

Lenke til kommentar

Retten til å stenge en diskusjon har du neppe(men vi kan flytte den for vi er offtopic).

 

Men om du lar deg "lure" og ønsker å tro at det er den eneste løsningen (om du leser det du quoutet en gang til så står det at han antar de behandler skjermkort anderledes, det blir til cased close fra deg :) )

 

Og som skrevet, jeg har hatt 3 returer der jeg har fått nye modellen av skjermkort til samma Pris pga de ikke haddet den gammle inne. Men om man ønsker å bli "lurt" så ), klart om du foreslår dette selv og sier det er det eneste rette til webshoppen så er de med på dette ). Siden jeg har egne erfaringer med dette, blir det ikke noe cased closed fra min side desverre.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Noe av årsaken er jo at kunden som har lest kjøpsloven blir jo da overrasket over å få ett kort til samme pris.

Fordelen her er jo god reklame, og at kunden vil da vurdere dem høyere ved neste innkjøp over en eventuell konkurrent.

Noe butikker vil vell tenke slik, men da slettes ikke alle, så saken er vell best satt som "Uavklart" til personen får åpnet pakken fra sjappa.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at han ikke kan forvente å få Ati 4870X2 bare fordi det kostet like mye som det 8800 GTS 640 Mb gjorde.

 

Edit: At du har vært heldig er forsåvidt greit, men jeg har selv hatt 6-7 skjermkort-returer de siste 2 åra (Flesteparten til Netshop), og deres filosofi er ihvertfall å gi tilbake kort som yter likt ;)

 

Som 007CD sa, så sier Kjøpsloven noe annet enn dine erfaringer (Uten at jeg orker å leite frem dette) :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

netshop har sagt at di normalt erstatatter med nærmeste like eller bedre og Dersom du ønsker å oppgradere, så blir det da mellomlegget dersom prisen er over tilsvarende vare..blir ikke helt klok på dette her.biiligste tilsvarende kort koster 2600kr,men om det er er en faktor her.. :hmm:

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at han ikke kan forvente å få Ati 4870X2 bare fordi det kostet like mye som det 8800 GTS 640 Mb gjorde.

 

Nå blander du alle kortene igjen i forhold til det jeg har skrevet, da jeg alleredet har laaange innlegg der jeg har prøvd å forklare hva jeg mener lar jeg det heller ligge en å forklare på nytt. Uansett ser ut som du har missforstått alt jeg har brukt tid til å forklare hehe.

 

netshop har sagt at di normalt erstatatter med nærmeste like eller bedre og Dersom du ønsker å oppgradere, så blir det da mellomlegget dersom prisen er over tilsvarende vare..blir ikke helt klok på dette her.biiligste tilsvarende kort koster 2600kr,men om det er er en faktor her..

 

Så om om jeg forstår deg riktig så mener Netshop her at de skal gi deg et billigere produkt en det de i utgangspunktet ga deg pga de selv ikke har dette på lager lenger?. Når da Netshop får returen din får jo de pengene igjen de ga for produktet fra grosist, slik jeg ser det sitter da de igjen med gevinst? .. de må jo gjøre det da.

 

Enda en grunn til å holdet meg til Komplett.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Poenget mitt var at han ikke kan forvente å få Ati 4870X2 bare fordi det kostet like mye som det 8800 GTS 640 Mb gjorde.

 

Nå blander du alle kortene igjen i forhold til det jeg har skrevet, da jeg alleredet har laaange innlegg der jeg har prøvd å forklare hva jeg mener lar jeg det heller ligge en å forklare på nytt. Uansett ser ut som du har missforstått alt jeg har brukt tid til å forklare hehe.

 

netshop har sagt at di normalt erstatatter med nærmeste like eller bedre og Dersom du ønsker å oppgradere, så blir det da mellomlegget dersom prisen er over tilsvarende vare..blir ikke helt klok på dette her.biiligste tilsvarende kort koster 2600kr,men om det er er en faktor her..

 

Så om om jeg forstår deg riktig så mener Netshop her at de skal gi deg et billigere produkt en det de i utgangspunktet ga deg pga de selv ikke har dette på lager lenger?. Når da Netshop får returen din får jo de pengene igjen de ga for produktet fra grosist, slik jeg ser det sitter da de igjen med gevinst? .. de må jo gjøre det da.

 

Enda en grunn til å holdet meg til Komplett.

 

HD3870x2 er pr. idag priset til 2536,-, og dette er en helt urealistisk pris. 2 HD3870 kort kommer på rett under 2000,-. Disse prisene er selfølgelig ikke holdbare da de er et utgått produkt. At de tilbyr et tilsvarende produkt mtp. ytelse (det er tross alt ytelse som er sak nr. 1 for slike skjermkort så lenge andre faktorer er like), er en grei deal imho og helt i henhold til kjøpsloven, og nei, de får ikke igjen ~ny prisen han ga for det av leverandør, de får en justert pris eller samme vare... Får han et 4870 eller et 4890 bør han bare si seg fornøyd, veldig fornøyd, for hoster de opp et HD3870x2 så ville nok det vært surt, tror nok 99.9% ville ønsket et 4870-4890 alle dager i uken...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
netshop har sagt at di normalt erstatatter med nærmeste like eller bedre og Dersom du ønsker å oppgradere, så blir det da mellomlegget dersom prisen er over tilsvarende vare..blir ikke helt klok på dette her.biiligste tilsvarende kort koster 2600kr,men om det er er en faktor her.. :hmm:

 

Nærmeste like eller bedre mtp ytelse er deres svar. Og et tilsvarende kort ytelsesmessig koster IKKE 2600,-.....

Lenke til kommentar

di vil ihvertfall ikke svare på hva som er tilsvarende kort,og får en følelse av at det er veldig tilfeldig hva man kan forvente etter hvem man treffer på i systemet.personlig synes jeg prisen burde være en faktor i helheten,spesielt med tanke på at defekten har vært der fra dag 1 og tiden man har brukt for å tilegne kunnskap om at dette er en hardwarefeil.

har en kompis som leverte inn samme kortet som meg og betalte 500spenn ekstra og fikk et 4870x2 tilbake.

Lenke til kommentar
di vil ihvertfall ikke svare på hva som er tilsvarende kort,og får en følelse av at det er veldig tilfeldig hva man kan forvente

 

Det jeg tenkte meg (trolig er de usikkre selv da), om det er tilsvarendet vare som står i loven(ser ikke helt grunnen til at loven skal ta hensyn til ytelse når det gjelder skjermkort.Webshoppen selv må jo også sendet returen til grosist\produsent, brukes det da samme regel her?tvilsomt), er de trolig på veldig gyngendet grunn om de ikke tolker det som vare i samme prisklasse og modell som da man kjøpte varen. Det er slik Komplett har tolket loven ang mine returer på skjermkort, blir spennendet å se.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...