lolvik Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Nei du, jeg hadde ingen planer om å kjøpe helt nytt system, ikke ennå hvertfall. EDIT; Det er ikke forresten noen her inne som har en 1920 x 1080-skjerm å anbefale? Var lite med erfaringer i prisguiden. Endret 24. juli 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det er fordi de fleste anbefaler 1920*1200. Det er likeså greit, fordi eneste forskjell er at du får litt større svarte linjer oppe og nede. Dessuten bruker flere spill å støtte denne oppløsningen enn 1920*1080. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Var vel kanskje 1920*1200 jeg egentlig var ute etter når du sier det. :c 1920*1200 blir den direkte oppgraderingen fra 1680*1050, ja? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Er ikke ute etter trolling her men dette blir veldig offtopic da de som logger inn her ønsker å diskutere\lese om Ati skjermkort serien. Foreslår at du trålier mellom skjerm tråder evnt startet er skjerm tråd selv. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Noen som har erfaring med denne modellen? Det fungerer utmerket med 9.7, men det virker som om den minste viften går for fulle mugger uansett sammenheng. Dette medfører selvfølgelig et visst støynivå. CCC rapporterer hastighet ned mot 20% i idle, men det støyer likevel merkelig mye Endret 27. juli 2009 av Komakino Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Gigabyte modellen min ligger på 45% viftehastighet. Det er mindre støy enn Antec vifta på high. Men ligger da på 37 grader idle ^^ ehem... Meningsløst innlegg fra meg.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hmhm, i kabinettet mitt durer 2x120mm Noctua 1200rpm, 2x120mm Zalman 1800rpm, 1x92mm Noctua 1600rpm, 1x92mm Zalman 2800rpm, 2x330mm Cooler Master (800?)rpm samt en Corsair HX1000W, men 4890 har tilsynelatende decibelhøydaren selv med alt av vifter på full pupp Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Har et 4890 som jeg har montert på en Arctic Cooling Accelero Twin Turbo i kveld. Etter litt styr kom den endelig på. Tror jeg har gjort en grei jobb. Renset alt av med q-tips og kondensfjerner etter tips fra forumet her før jeg monterte på ny kjøler på kjerne, minne og div. Men nå får høye temperaturer på VDDC slave 1-3 under load. Temperaturen på VDDC 2 er også høyere enn de andre i idle (80 mot 60 på de andre). Har ikke peiling på hva det er, men tipper det er de greierne jeg har montert kjøleribber på bakerst på kortet. Bildet nedenfor er under load som dere ser, og et par minutter etter det ble tatt var tempen på VDDC 1-3 opp mot 150 grader, og pcen restartet seg selv. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få ned temperaturene for å kjøre stabilt? Kjernen er jo "iskald" Edit: Har lest at det er anbefalt å montere på den orginale platen for kjøling av Ram og VRM(hva er egentli VRM?). Noen som vet noe om det? På platen er det noen slags tape og greier for å få kontakt med Ram og VRM, skal jeg ta den av eller? Og kan jeg bruke kjøleribbene om igjen, og hva skal jeg bruke for å få de til å sitte? Link til hvor jeg leste om det. Vet jeg har mange spørsmål, men håper på noen svar. Endret 28. juli 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 VRM - Volt Regulator Module. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 VRM, er det det samme som VDDC? Funnet ut nå at jeg må ha bedre kjøling på VRM, og tenker å prøve å montere på den orginale platen. Men har ikke holdt på med sånt så mye. Noen som kan hjelpe meg litt her? Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Vil bare si at jeg har montert den orginale plata på skjermkortet. VDDC-temperaturene sank drastisk og de andre temperaturene er veldig fine. Så da får vi prøve å klokke litt med kortet. Men VDDC slave 2 ligger på 120 grader etter 5 min med furmark. Er det skummelt? Lenke til kommentar
smy Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Siste ati driver 9.7 er ok for å install? Hørt at den lager mye problemer osv. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Den har ikke laget problemer for meg, men jeg syns CCC er tregt. :c Forresten, finnes det et program som kan vise GPU-temps inne i et spill f.eks? Jeg sliter med at kortet blir veldig varmt, uten at det er noe problem sånn sett, men jeg skulle bare likt å kunne se GPU-temp uten å måtte alt-tabbe. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Siste ati driver 9.7 er ok for å install?Hørt at den lager mye problemer osv. Det er desverre ingen fasit når det gjelder drivere. Ikkje mange har eksakt like komponenter og andre drivere installert, derfor må man teste selv og bruke den driveren som passer best for sitt oppsett. Jeg tester nesten alle nye drivere til skjermkort, uansett om det er beta eller ei. Jeg synes det er litt artig å teste drivere Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Den har ikke laget problemer for meg, men jeg syns CCC er tregt. :c Forresten, finnes det et program som kan vise GPU-temps inne i et spill f.eks? Jeg sliter med at kortet blir veldig varmt, uten at det er noe problem sånn sett, men jeg skulle bare likt å kunne se GPU-temp uten å måtte alt-tabbe. Du kan om maskinen ikke kræsjer bruke hardware monitor (HWmonitor). Denne viser høyeste og laveste målte temperatur i maskinen. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Nei, det er ikke så ille, det har bare vært et problem med at skjermkortet blir for varmt og slår seg av, men jeg fikk tak i ATI Tray Tools som funket i Vista x64, så nå kan jeg holde et øye med temperaturen mens jeg spiller, så det er under kontroll nå. Men takk skal du ha uansett. EDIT; For dere med 4870X2 her, hvilke hvilke hastigheter har dere på gpu/ram? Endret 28. juli 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Siste ati driver 9.7 er ok for å install?Hørt at den lager mye problemer osv. Den er ok. Ikke like bra som 8.12 (som jeg er mest fornøyd med mtp stabilitet), men duger. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Da ga jeg opp 4870x2 + 4870 1gb i Crossfire-x. Fungerte fint, men kortene blir så varme(ikke noe problem) men rommet her blir utrolig varmt når hvert kort pusher ut 88'c konstant. Merker ikke noen ytelsesforskjell med eller uten 4870 kortet uansett. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kanskje jeg skal revurdere det selv da. Nå sitter jeg alltid med et vindu åpent uansett da men. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har selv ikke noe problemer med dette med samme oppsett, men på en annen side har jeg et kabinett med vifter i hodet og ræva slik at det er kaldt å sitte ved siden av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå