Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med denne modellen? Det fungerer utmerket med 9.7, men det virker som om den minste viften går for fulle mugger uansett sammenheng. Dette medfører selvfølgelig et visst støynivå.

 

CCC rapporterer hastighet ned mot 20% i idle, men det støyer likevel merkelig mye :hrm:

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Har et 4890 som jeg har montert på en Arctic Cooling Accelero Twin Turbo i kveld. Etter litt styr kom den endelig på. Tror jeg har gjort en grei jobb. Renset alt av med q-tips og kondensfjerner etter tips fra forumet her før jeg monterte på ny kjøler på kjerne, minne og div. Men nå får høye temperaturer på VDDC slave 1-3 under load. Temperaturen på VDDC 2 er også høyere enn de andre i idle (80 mot 60 på de andre). Har ikke peiling på hva det er, men tipper det er de greierne jeg har montert kjøleribber på bakerst på kortet. Bildet nedenfor er under load som dere ser, og et par minutter etter det ble tatt var tempen på VDDC 1-3 opp mot 150 grader, og pcen restartet seg selv.

 

post-42745-1248742670_thumb.jpg

 

Noen som har peiling på hvordan jeg kan få ned temperaturene for å kjøre stabilt? Kjernen er jo "iskald"

 

Edit:

Har lest at det er anbefalt å montere på den orginale platen for kjøling av Ram og VRM(hva er egentli VRM?). Noen som vet noe om det? På platen er det noen slags tape og greier for å få kontakt med Ram og VRM, skal jeg ta den av eller? Og kan jeg bruke kjøleribbene om igjen, og hva skal jeg bruke for å få de til å sitte?

 

Link til hvor jeg leste om det.

 

Vet jeg har mange spørsmål, men håper på noen svar.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Den har ikke laget problemer for meg, men jeg syns CCC er tregt. :c

 

 

Forresten, finnes det et program som kan vise GPU-temps inne i et spill f.eks? Jeg sliter med at kortet blir veldig varmt, uten at det er noe problem sånn sett, men jeg skulle bare likt å kunne se GPU-temp uten å måtte alt-tabbe.

Lenke til kommentar
Siste ati driver 9.7 er ok for å install?

Hørt at den lager mye problemer osv.

 

Det er desverre ingen fasit når det gjelder drivere. Ikkje mange har eksakt like komponenter og andre drivere installert, derfor må man teste selv og bruke den driveren som passer best for sitt oppsett.

 

Jeg tester nesten alle nye drivere til skjermkort, uansett om det er beta eller ei. Jeg synes det er litt artig å teste drivere :p

Lenke til kommentar
Den har ikke laget problemer for meg, men jeg syns CCC er tregt. :c

 

 

Forresten, finnes det et program som kan vise GPU-temps inne i et spill f.eks? Jeg sliter med at kortet blir veldig varmt, uten at det er noe problem sånn sett, men jeg skulle bare likt å kunne se GPU-temp uten å måtte alt-tabbe.

Du kan om maskinen ikke kræsjer bruke hardware monitor (HWmonitor). Denne viser høyeste og laveste målte temperatur i maskinen.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så ille, det har bare vært et problem med at skjermkortet blir for varmt og slår seg av, men jeg fikk tak i ATI Tray Tools som funket i Vista x64, så nå kan jeg holde et øye med temperaturen mens jeg spiller, så det er under kontroll nå.

 

Men takk skal du ha uansett.

 

 

EDIT;

For dere med 4870X2 her, hvilke hvilke hastigheter har dere på gpu/ram?

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...