Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3-way sli / crossfire artiklen til Anandtech viser at 3way cfx fungerer meget bra.

Mange av disse testene er vel også gjort med eldre drivere.

Lurer på om jeg skal gå for et xfx 4870 1gb. Ikke det at jeg trenger et kort til, men har lyst til å teste 3-way crossfire.

Lenke til kommentar

Vet lite om dette også men hva slags hk har du? Jeg vet at jeg har et P45- hk og når jeg kjører cf så har jeg bare pci express 8x. Hadde jeg kjørt èt kort så hadde jeg hatt 16x. Det er vel bare x38, x48 og x58 som klarer 2 eller 3 (er usikker) på full hastighet i cf.

Lenke til kommentar

Har rampage II extreme(x58) + w3520@4ghz, så cf-x blir ikke noe problem ;)

Simalarion: Du burde vurdere et i7 opsett. fikk ganske mer ut av 4870x2 kortet med opsettet jeg har under i forhold til med Q6600 opsettet jeg hadde.

Lurer på om jeg skal kjøpe et xfx 4870 1gb xxx etterpå, eneste jeg finner på lager i oslo.

Lenke til kommentar

Bruker 4870 X2 + 4870 1gb på et Gigabyte UD3P P45. Har brukt dette i et par mnd nå, og må si jeg er overrasket over hvor smertefritt det fungerer.

På X38/48 vil en få bittelitt større ytelse pga større båndbredde på pcie banene. Har ikke prøvd selv, men det sies at et oppsett med trifire skalerer bedre enn 2 4870 X2.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Dette kan bli en spennende kveld gitt.

Gikk for et 4870 1gb kort og prøver å få det til å fungere med 4870x2 nå.

Windows finner kortet o.s.v. ,men crossfirex config saken i CCC sier at jeg har koblet interconnect kablen feil.

Går ikke ann å koble denne anderledes.

Prøvde å legge inn 9.7 nå, noe som resulterte i blåskjerm under installajson uansett hvordan jeg gjør det. Prøvde med 9.6 , fungerer fint. Weird. virker ikke som 9.7 driveren til ati er helt med..

Noen som har hatt problemer med dette?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som dette vil virke gitt.

4780 kortet jeg kjøpte et et xfx xxx kort som er fabrikk klokka. Skal ved klokke ned av seg selv i cf-x ?

9.7 er helt ræva, har fått installert de nå, men ccc virker ikke lengre.Skal prøve å gå tilbake til 9.6.

Kan ikke helt se hvorfor dette ikke skulle fungere. Får kjørt 2 skjermer, 1 på hvert kort, men crossfire virker ikke.

ccc(når det fungerer) sier bare at jeg ikke har koblet på cf kablen, noe jeg har.. Weird..

Update!

Blir helt nervøs av dette crossfire greiene jeg altså :p

Fikk heftlig glitch i 3dmark vantage etter enabling av crossfire. Men dette er vist vanlig, pc må rebootes etter at crossfire er enablet.

Nå er alt ok.

3dmark vantage økte fra P16919 med 4870x2 til P22539 med 4870x2 + 4870. Nice ;)

Følgende fungerte for å få crossfire til å virke:

1. Avinstaller alle drivere, restart.

2. Kjørt et eller annet driver cleaner program, slå av maskin.

3. Ta ut cf kort nr 2 (4870)

4. Start maskinen, legg inn drivere, skru av maskin.

5. Montert gfx nr 2 uten å koble til cf bro/kabel, start maskin, la kortet installere seg. slå av maskin.

6. Koble på cf bro/kabel, start maskin, enable crossfire i ccc, slå av maskin.

7. start maskin = alt ok.

Merkelig at det må så mye til for å få dette til å virke egentlig.

Eneste problemet jeg ser er at 4870 kortet ikke klokker seg ned i 2d modus, får lage noen profiler med rivatuner.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Vil Crosair TX750 være for lite for 4870X2+4870 crossfire + E8400@ 3,7ghz?

Skal nemlig kjøpe ny skjerm, og vurderte å prøve crossfire når jeg først var i gang.

Og vil jeg få noe problem med å kjøre et slikt oppsett med fire gb ram? vet ikke om det egentlig har noe å si, men skader ikke å spørre.

Lenke til kommentar

Det var jo raskt og smertefritt, takker!

Hvordan vil det egentlig bli med ytelse på et slikt oppsett? Mistenker at CPUen henger litt bak når det kommer til crossfire med såppas kraftige kort.

Jeg har kikket raskt gjennom sidene i tråden, men fant ikke noe om det, er det noen gjengangere av HD4870-kortene? Altså hvilket man vil anbefale?

- er klar over at det som oftest ikke er store forskjellen bortsett fra klistemerket, men kan jo alltids være kjente kjøleproblemer o.l ute å går, så skader vel ikke å spørre.

(beklager hvis formateringen på teksten ble mongo, sitter på mobilen nemlig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...