Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Tror dette skal være testet men kan jo høre med han. Det er jeg som har hatt pc`n før og ALDRI hatt noe feil med varme eller lignende. Til og med ikke med klokket pc. Denne feilen kom etter jeg formaterte før han tok over dataen... Begynner og mistenke dårlig XP. Men feil beskjeden kommer fra Catalyst så er litt usikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør et spørsmål til: Det kommer en ny modell til i 4890 serien kalt:Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 2 GB

Det som er nytt med denne modellen er at den har en minnemengde på ca 2 gig. Hvor mye har dette egentlig å si i forhold til de andre modellene med kun 1 gig? Samtidig er det egentlig verdt det når minnefrekvensen er 1050 mhz? Det finnes andre kort eksemepel Asus EAH4890 TOP/HTDI/1GD5 dette har en minnefrekvens på 4000 mhz.

Lenke til kommentar
Spør et spørsmål til: Det kommer en ny modell til i 4890 serien kalt:Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X 2 GB

Det som er nytt med denne modellen er at den har en minnemengde på ca 2 gig. Hvor mye har dette egentlig å si i forhold til de andre modellene med kun 1 gig? Samtidig er det egentlig verdt det når minnefrekvensen er 1050 mhz? Det finnes andre kort eksemepel Asus EAH4890 TOP/HTDI/1GD5 dette har en minnefrekvens på 4000 mhz.

GDDR5 er egentlig QDR, altså 1050mhz = 4200mhz, det betyr at kortet med 2gb har raskere minne, det er nemlig to forskjellige måter å oppgi frekvens, en egentlig og den andre effektiv frekvens.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å flashe BIOS etter oppskrift etter link'en på første side. Fortsatt kommer den VPU Recovery "VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands, Please tell ATI Technologies about this problem", mens andre ganger bare går skjermen i svart og spillet fryser. Skjer også ikke etter noen bestemt tid, kan skje etter 10min eller 90min, eller 6 ganger på den tiden, het tilfeldig. Noen som har noen løsning på problemet?

Lenke til kommentar
vel ossen er det kortet mot Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5 VaporX (link)?

tenker da på at det kortet ser GIGANTISKT ut og vil a mye plass i kabinettet... skal kjøre 2 kort i Crossfire

 

Husk hvis du skal gå vann så finnes det ikke fulldekkende blokker til Vapor-X varianten siden det ikke er referanse modell. Toxic har referanse kort og der funker det.

Begge kortene er rå og har utrolig bra kjøling i forhold til stock kjølingen.

Har Toxic kortet og det er lydløst helt opptil 70% på vifta og går ikke over 58 på tempen med 1050 på kjernen og 4400(1100) på minnet.

Og Vapor-X kortet bruker samme kjøling bare annet utseende, men du kommer til og få et system som ikke bråker eller er varmt.

Hadde du gått for kort med stock-kjøling så hadde du blitt gal.

Angående størrelsen så er det ikke noe problem, størrelsen er som 4870.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hei! Fikk fyrt opp min nye pc i dag og er litt usikker på resultatet. Fikk 18500 i 3dmark06 og 16500 i vantage. Virker ikke helt som om jeg har aktivert begge skjermkortene. Evt CPU flaskehals?

 

Setup er:

i7 920

rampage extreme

2x4890

6gb ocz platimun ram

850w

 

Enable crossfirex er huket av.Når jeg trykker på identify gpu kommer det opp et stort "1" tall. Skal det ikke komme 2 der? Og jeg ser bare varmen på et av kortene. Når jeg setter viften på 100% så virker det som det bare blåser fra det øverste der kabelen fra skjermen går inn. Har brukt begge crossfire bruene mellom kortene.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Prøvde en 3dmark06 igjen nå og nå fikk jeg 19114. Har ikke gjort noenting og går opp i score. Fikk MYE flimring under jane nash testen første gangen og fikk feil melding i vantage etter den space scenen.

 

Fikk 16000 med en q6600 på 3.4ghz og 4870. Synes dette da var litt skuffende. Tror dette er cpu flaske hals. Kan teste og unable crossfirex og kjøre 3dmark06.

 

 

Kjørte 3dmark06 nå med crossfirex ikke huket av. Fikk da 16321 poeng.

Endret av Akando
Lenke til kommentar
Prøvde en 3dmark06 igjen nå og nå fikk jeg 19114. Har ikke gjort noenting og går opp i score. Fikk MYE flimring under jane nash testen første gangen og fikk feil melding i vantage etter den space scenen.

 

Fikk 16000 med en q6600 på 3.4ghz og 4870. Synes dette da var litt skuffende. Tror dette er cpu flaske hals. Kan teste og unable crossfirex og kjøre 3dmark06.

 

 

Kjørte 3dmark06 nå med crossfirex ikke huket av. Fikk da 16321 poeng.

 

 

Konkluderer med at dette er normal score jeg. Får finne ut hvordan man klokker i7920 på rampage extreme så hjelper det nok:) Når jeg skrudde av pc`n i dag tidlig så var det 42 vista oppdateringer så hjelper kanskje det også:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...