Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går sikkert ikke med det utstyret jeg har. Sitter med et 4890 med 2 DVI utganger. Lar det seg gjøre å få lyden ut på TV høyttalerne? Enten slik det er nå med DVI-HDMI overgang eller med en elle annen slags kopling fra pc til tv? Har optisk og 7-1 utgang på hovedkort og tror det er optisk inn på TV-en.

Lenke til kommentar

Kan jeg kjøle 4870 med en vannblokk som ikke er heldekkende + "heatsinks" (som disse)? Kan jeg bruke en blokk av aluminium sammen med heatsinks av kobber? Det er vel kun et problem hvis disse hadde vært i forbindelse med hverandre i en loop?

Lenke til kommentar

@Kake24: Selvsagt kan du bruke en ikke heldekkende blokk. De ramsinkene du linker til er gode. Det spiller ingen rolle om du bruker de sammen med en aluminiumsblokk, hvis det var det du lurte på.

Aluminium og kobber i samme loop vil du ikke bruke.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Kan fint bruke aluminium og kobber i samme loop, men hvor bra det er over tid er en annen sak. Så lenge du benytter anti korrosjons veske i vannblandingen så vil det gå bra. Bruker du ikke dette så er du garantert å få korrosjons problemer som ikke er spessielt bra.

Er enklere og bare benytter kobber rundt det hele.

Lenke til kommentar

Ikke dumt det der;)

Hvis man driter i hvordan skjermkortet klokker osv. så er det der det beste valget ja :thumbup:

Cf-brigde følger standard med, hvis ikke så er det null problem og skaffe;)

Toxic er også lite-version, men følger med det nødvendige..man får bare ikke med ekstra cder osv.

Men blir spennende og se hva den nye biosen til 4890 gjør, vi har 1500 på kjerne under kulde nå så.........

Håper du koser deg Nizzen :grin:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...