Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)

FrodeA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, oki. Så jeg får ikke behov for GPU kjøler? Har bestilt Antec Twelve Hundred, som skal ha veldig god kjøling har jeg lest.

EDIT: Ja, men jeg tenkte meg 2 stk på 1000Mhz, får jeg ikke da 1035 + 1035 = 2075 ? Da blir det jo litt :hmm:

Endret av elbruno
Lenke til kommentar
http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...7&pageid=14

Test av xfx black. De fikk 1035 mhz. 35mhz overklokking er så lite at det ikkje er mening for menig mann. Overklokker jo like lite som mitt gamle ati 9800pro :D

Hmm, tydligvis forskjell på kjernene når det gjelder oc-mulighetene på OC-kortene da.

Har sett noen klage over hvor lite de har klart med XFX sitt Black-kort.

Lenke til kommentar
Hmm, oki. Så jeg får ikke behov for GPU kjøler? Har bestilt Antec Twelve Hundred, som skal ha veldig god kjøling har jeg lest.

Jeg mener alltid at bedre kjøling må til:P

Men det er hva man føler det er behov for.

Og hvor varmt det blir. For 2x4890 blir varmt, jeg kjørte 4870 i CF før jeg skaffet meg 4890 og jeg sier bare, uff for en varme:P

Angående klokking av 4890 så har jeg 3 venner når som bare spiller og de kjører med sine 4890 på 1050 på kjernen. Toxic alle 3 :love:

Men 4890( den "vanlige" ) begynner også og bli billig nå:D

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

De kommer med 2 versjoner av det kortet, ene skal ikke klare noe så og si, mens det andre skal klokke bedre.

Begge med 1010 på kjerne og 1010 på minne.

Du finner en side på XS en ifra Powercolor sier at det er omtrent ikke noe mulighet for og oc den ene versjonen :!:

Leste en god del om merkene før jeg bestemte meg og Toxic er vist et av de som klokker som noen monstre.

Nå har jeg faktisk ikke testet hva mitt klarer ennå( klask meg i bakhuet), men det blir vel og gjøre det snart.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Okey, ja sant, jo kaldere jo bedere. Kunne dere funnet en link for meg? ;) Trenger da 2 kjølere til HD4890, eller jeg har sett noen bilder et sted hvor man bare har satt en kjøler over begge kortene, kanskje bedere med hensyn til plass?

Men som sagt, jeg har prøvd og finne GPU kjølere(google, prisguide) jeg finner ikke :blush:

Lenke til kommentar
De kommer med 2 versjoner av det kortet, ene skal ikke klare noe så og si, mens det andre skal klokke bedre.

Begge med 1010 på kjerne og 1010 på minne.

Du finner en side på XS en ifra Powercolor sier at det er omtrent ikke noe mulighet for og oc den ene versjonen :!:

Leste en god del om merkene før jeg bestemte meg og Toxic er vist et av de som klokker som noen monstre.

Nå har jeg faktisk ikke testet hva mitt klarer ennå( klask meg i bakhuet), men det blir vel og gjøre det snart.

Jepp, det er snakk om PCS+ og PCS++

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har ikke skjekket noen temp load. Nå med automatisk viftehastighet(27%), så er tempen på 63 grader ifølge CCC.

Edit:

Kjører nå Furmark sin stresstest, og ved 52% viftehastighet så ligger gpu på 78 grader, men ser at VDDC slave tempene mine er på rundt 100 grader. Dette etter noen minutter. Har ikke peiling på hva de tempene er men... Bruker gpu-z til å måle temp.

Har opplevd under spilling at jeg hører at skjermkortet starter driveren på nytt igjen, og at vifta da stopper og startet på nytt igjen. Da stopper alt opp litt, skjermen blir svart før jeg kan spille videre igjen.

Men spørsmålet var om jeg få lavere temp og støynivå med Arctic Cooling Twin Turbo?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Har sett litt på kjøleløsningen til Toxic og PowerColor PCS++ kortene, de må jo gi endel varmere luft i kabinnettet som resulterer i høyere temp på andre komponenter??

Når jeg ikke har planer om å overklokke kortet, men å tynne ut cpu og minnet så lønner det vel seg for meg å gå får det XFX Black Edition @1ghz med stock 4980 kjøleløsning??

Er et hardt valg med tanke på lydstøy..

Lenke til kommentar
Har ikke skjekket noen temp load. Nå med automatisk viftehastighet(27%), så er tempen på 63 grader ifølge CCC.

Edit:

Kjører nå Furmark sin stresstest, og ved 52% viftehastighet så ligger gpu på 78 grader, men ser at VDDC slave tempene mine er på rundt 100 grader. Dette etter noen minutter. Har ikke peiling på hva de tempene er men... Bruker gpu-z til å måle temp.

Har opplevd under spilling at jeg hører at skjermkortet starter driveren på nytt igjen, og at vifta da stopper og startet på nytt igjen. Da stopper alt opp litt, skjermen blir svart før jeg kan spille videre igjen.

Men spørsmålet var om jeg få lavere temp og støynivå med Arctic Cooling Twin Turbo?

Vet jeg maser nå, men lurer bare på om noen vet hvor stor forkjell det blir med Twin Turbo, og om det er verdt å bytte.

Specs ser dere i signatur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...