Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Er det kjent for Xfx sine 4890, Nizzen? For Toxic vet jeg har null problem med 1050. Men de er jo kjent for og klokke bra langt:) Angående kjøler så har de vel på microplex Endret 20. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...7&pageid=14 Test av xfx black. De fikk 1035 mhz. 35mhz overklokking er så lite at det ikkje er mening for menig mann. Overklokker jo like lite som mitt gamle ati 9800pro Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hmm, oki. Så jeg får ikke behov for GPU kjøler? Har bestilt Antec Twelve Hundred, som skal ha veldig god kjøling har jeg lest. EDIT: Ja, men jeg tenkte meg 2 stk på 1000Mhz, får jeg ikke da 1035 + 1035 = 2075 ? Da blir det jo litt Endret 20. juni 2009 av elbruno Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 http://www.driverheaven.net/reviews.php?re...7&pageid=14 Test av xfx black. De fikk 1035 mhz. 35mhz overklokking er så lite at det ikkje er mening for menig mann. Overklokker jo like lite som mitt gamle ati 9800pro Hmm, tydligvis forskjell på kjernene når det gjelder oc-mulighetene på OC-kortene da. Har sett noen klage over hvor lite de har klart med XFX sitt Black-kort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 digg med ekstra Arctic kjøler da. Men det koster fort over 1000kr for Black edition over vanlig versjon + kjøler til 500 kr. Man har jo "nesten" råd til 2 stk vanlige 4890 kort i stedet for black edition + ny kjøler Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Hmm, oki. Så jeg får ikke behov for GPU kjøler? Har bestilt Antec Twelve Hundred, som skal ha veldig god kjøling har jeg lest. Jeg mener alltid at bedre kjøling må til:P Men det er hva man føler det er behov for. Og hvor varmt det blir. For 2x4890 blir varmt, jeg kjørte 4870 i CF før jeg skaffet meg 4890 og jeg sier bare, uff for en varme:P Angående klokking av 4890 så har jeg 3 venner når som bare spiller og de kjører med sine 4890 på 1050 på kjernen. Toxic alle 3 Men 4890( den "vanlige" ) begynner også og bli billig nå Endret 20. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Et godt valg kan være å vente littegranne på Powercolor pcs++ som har oppgradert strømforsyning på kortet. Pcs++ skal visst overklokke en del over 1010 mhz som er stock. Hvor mye vil tiden vise Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) De kommer med 2 versjoner av det kortet, ene skal ikke klare noe så og si, mens det andre skal klokke bedre. Begge med 1010 på kjerne og 1010 på minne. Du finner en side på XS en ifra Powercolor sier at det er omtrent ikke noe mulighet for og oc den ene versjonen :!: Leste en god del om merkene før jeg bestemte meg og Toxic er vist et av de som klokker som noen monstre. Nå har jeg faktisk ikke testet hva mitt klarer ennå( klask meg i bakhuet), men det blir vel og gjøre det snart. Endret 20. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
elbruno Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Okey, ja sant, jo kaldere jo bedere. Kunne dere funnet en link for meg? Trenger da 2 kjølere til HD4890, eller jeg har sett noen bilder et sted hvor man bare har satt en kjøler over begge kortene, kanskje bedere med hensyn til plass? Men som sagt, jeg har prøvd og finne GPU kjølere(google, prisguide) jeg finner ikke Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei folkens! Har et 4890 som er klokket litt i overdrive(935/1045, core/mem), men må opp i over 50% på vifta for å klare det uten at pcen slår seg av pga varme. Har en Arctic Cooling Twin turbo kjøler liggende. Kommer jeg til å få bedre temp og støynivå med den kjøleren? Er drøyt mye støy fra stock-kjøleren! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Intelli: Hva temp ligger du på med den klokken? Det som er sykt med 4890et mitt som er 960\1050 går ikke over 55-60 grader under hardt bruk og har på 50% noe som ikke høres engang med vifta som sitter på mitt. Endret 20. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) De kommer med 2 versjoner av det kortet, ene skal ikke klare noe så og si, mens det andre skal klokke bedre.Begge med 1010 på kjerne og 1010 på minne. Du finner en side på XS en ifra Powercolor sier at det er omtrent ikke noe mulighet for og oc den ene versjonen :!: Leste en god del om merkene før jeg bestemte meg og Toxic er vist et av de som klokker som noen monstre. Nå har jeg faktisk ikke testet hva mitt klarer ennå( klask meg i bakhuet), men det blir vel og gjøre det snart. Jepp, det er snakk om PCS+ og PCS++ Endret 20. juni 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Er spent selv på PCS++ , og håper de klasker på noe minne som klarer rundt 1200 Og høyere, er jo minne de kan bruke som er mer enn bra nok for det. Endret 20. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Har ikke skjekket noen temp load. Nå med automatisk viftehastighet(27%), så er tempen på 63 grader ifølge CCC. Edit: Kjører nå Furmark sin stresstest, og ved 52% viftehastighet så ligger gpu på 78 grader, men ser at VDDC slave tempene mine er på rundt 100 grader. Dette etter noen minutter. Har ikke peiling på hva de tempene er men... Bruker gpu-z til å måle temp. Har opplevd under spilling at jeg hører at skjermkortet starter driveren på nytt igjen, og at vifta da stopper og startet på nytt igjen. Da stopper alt opp litt, skjermen blir svart før jeg kan spille videre igjen. Men spørsmålet var om jeg få lavere temp og støynivå med Arctic Cooling Twin Turbo? Endret 20. juni 2009 av intelli-musa Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har sett litt på kjøleløsningen til Toxic og PowerColor PCS++ kortene, de må jo gi endel varmere luft i kabinnettet som resulterer i høyere temp på andre komponenter?? Når jeg ikke har planer om å overklokke kortet, men å tynne ut cpu og minnet så lønner det vel seg for meg å gå får det XFX Black Edition @1ghz med stock 4980 kjøleløsning?? Er et hardt valg med tanke på lydstøy.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Black edition er ikke noe spess. bra klokker, Toxic vet jeg klokker bra. Haar ikke sett noen dårlig resultater med det ennå for og si det sånn. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Har ikke skjekket noen temp load. Nå med automatisk viftehastighet(27%), så er tempen på 63 grader ifølge CCC. Edit: Kjører nå Furmark sin stresstest, og ved 52% viftehastighet så ligger gpu på 78 grader, men ser at VDDC slave tempene mine er på rundt 100 grader. Dette etter noen minutter. Har ikke peiling på hva de tempene er men... Bruker gpu-z til å måle temp. Har opplevd under spilling at jeg hører at skjermkortet starter driveren på nytt igjen, og at vifta da stopper og startet på nytt igjen. Da stopper alt opp litt, skjermen blir svart før jeg kan spille videre igjen. Men spørsmålet var om jeg få lavere temp og støynivå med Arctic Cooling Twin Turbo? Vet jeg maser nå, men lurer bare på om noen vet hvor stor forkjell det blir med Twin Turbo, og om det er verdt å bytte. Specs ser dere i signatur Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hva er best av Arctic Cooling Accelero Twin Turbo og Toxic kjøleren (på 4890)? Det skal overklokkes! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Vil tro Arctic sin gjør det litt bedre, den er jo meget bra den som sitter på Toxic. Men tror den kanskje er noe grader bedre den fra Arctic=) Uten at jeg skal si det sikkert. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Med 920 på 4,2ghz med Toxic 4890 med 1050 på kjernen og 1100 på minne fikk jeg 21756. Første oc med kortet her og null tweaks ennå score: http://service.futuremark.com/home.action;...039701D9E95706A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå