Gå til innhold

ATI 47xx/48xx-tråden (4770, 4850, 4870, 4890, 4850x2, 4870x2)


FrodeA

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan et 4890 @1000mhz vil klare seg mot 2x 3870x2 i cf ??

Vil ytelsen vere ca lik eller litt dårligere med et 4890?

 

Vil ha et litt mere stile oppsett til å spille cod4,5,(6) og css enn det jeg har i dag...

Har vurdert 4870x2 med det bråker endel mere enn et 4890..

 

Skal foresten kjøpe et kort med standar stock kjøler som blåser all den varme luften ut av kabinnet..

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste det i en artikkel at de kunne velge, men det blir som Adrian sier.

Derfor trakk jeg det så får heller de som vil tro på det, tro på det.

Jeg har ikke noe grunn til og sitte og prate piss bare for og gjøre det. Men som du ser så trakk jeg det;)

Angående Toxic så klokker det bedre noe litt søking bekrefter fort.

Så jeg holder meg til det frem til jeg finner artikkelen.

4890 referanse kort har problemer med over 950 på 1,31v, Toxic foreks kjører med samme volt på 1.31.

For min sin del så blir visse ting logiske da.

Nå får jeg Toxic snart så får se hvor høyt det går.

Kan ihvertfall legge ut resultatene jeg får og "biosen" hvis noen vil prøve Toxic biosen på referanse kort?

 

Ramguy: Noen gjør det, men du har jo Powercolour som kommer med 1010 på kjernen og 1010 på minne som ikke klokker 5% engang, det kom ifra fdirmaet selv den uttalelsen :!:

Men de kommer med 2 versjoner av det kortet, et som klokker og et som ikke.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=3786663

 

http://www.powercolor.com/Global/NewsInfo.asp?id=585

 

Men angående artikler og faktum, så poster jeg ikke noe sånt før jeg er sikker på at jeg har linken neste gang, Ramguy:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hva er den beste driveren som er komt ut til 4890 så langt? Lastet den den som kom ut for noen dager siden og den var ikke noe særlig. Etter at jeg installerte den kan jeg ikke gå innpå noe som helst før skjermen blir gul og full av røde prikker. Aldri hendt før.

Lenke til kommentar

God kveld folkens :) Jeg vet ikke helt om dette er riktig forum og stille dette spørsmålet i, men prøver alikevel.

 

Jeg har bestilt 2 stk. XFX Radeon HD 4890 1GB Black Editionlink og skal klokke disse. Jeg lurer da på hvor jeg kan finne en GPU kjøler til dette oppsettet? Jeg så i prisguiden men fant bare kjølere til HD4850.

 

Takker for svar.

 

EDIT: Jeg vet at disse kortene kommer OC fra fabrikant, men med god kjøling kan jeg vel tyne litt mer ut av dem :devil:

Endret av elbruno
Lenke til kommentar
God kveld folkens :) Jeg vet ikke helt om dette er riktig forum og stille dette spørsmålet i, men prøver alikevel.

 

Jeg har bestilt 2 stk. XFX Radeon HD 4890 1GB Black Editionlink og skal klokke disse. Jeg lurer da på hvor jeg kan finne en GPU kjøler til dette oppsettet? Jeg så i prisguiden men fant bare kjølere til HD4850.

 

Takker for svar.

 

EDIT: Jeg vet at disse kortene kommer OC fra fabrikant, men med god kjøling kan jeg vel tyne litt mer ut av dem :devil:

 

Du blir garantert skuffet over hvor lite du klarer å overklokke dem, men man kan jo sette opp volten noe mere. Er jammen med ikkje mange som kjører mye over 1000mhz 24/7. Kanskje 1020 eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...